piątek, 14 lipca 2017

Klify i lazur

W jakimś filmie to usłyszałam, chyba w "Ranczu" - "Bo baby są jakieś dziwne. Mężczyzna to od razu wie, że się nie da, a baba musi spróbować". No takie już jesteśmy :)  
I nawet jeśli facet mówi nam - nie da się, bo daleko, bo gorąco, bo autostrady dziwnie płatne, bo może następnym razem przyjedziemy - my i tak się nie poddajemy i cierpliwie dążymy do realizacji naszych marzeń.

Chciałam Algarve i miałam Algarve. Pewnie, że nie całe. Ale wystarczyło, żeby nacieszyć oko i nabrać apetytu. Ech....nawet wypatrzyłam genialnie położony hotel. Na skale, z pięknym widokiem, co z tego, skoro za noc tysiąc złotych. Ale spokojnie, znajdziemy inny :)

Zaczęłam od wizyty u wujka google, cierpliwie wyszukując na mapie te najbardziej urokliwe plaże i zatoczki. Notowałam, zapisywałam drogi dojazdu, żeby potem nie tracić czasu na błąkanie się po okolicy. Wszak tylko jeden dzień miałam do dyspozycji. Udało nam się ominąć autostrady (po których nawet Portugalczycy rzadko jeżdżą). Udało się dotrzeć (bezbłędnie) do wszystkich zaznaczonych zatoczek, a nawet zobaczyć więcej. 

Na pewno tu wrócę :)



 Carvoeiro
































 Tak żeby sobie wyobrazić skalę. 
Ta mała zielona kropeczka szczycie, to człowiek :)


















 Ciekawa jestem z jakiego okresu są te muszle, 
zatopione w skałach, na samym szczycie klifu.








 

30 komentarzy:

  1. Chyba nie widzę zielonej kropeczki. Albo nie wiel o to czy to ta kropeczka co mi sie wydaje bo ona niekoniecznie zielona. Ale widze ciężarówkę :)

    Cu-dow-ne. Słów brak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kropeczka tez jest, bardziej w lewo.
      Zielona, wiem, bo to znana mi kropeczka. Osobiście temu kropku ubrania kupowałam. :)))

      Usuń
  2. Jesteś Julio!:)
    Cudnie, cudnie i jeszcze raz cudnie. Przypomina klify greckich wysp.
    Portugalia ciągle przed nami.
    Moc uścisków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem, jestem :))))
      Wakacje, to taki czas, kiedy stronię od komputera.
      Świat taki piękny, a w tym roku wyjątkowo zielony i ukwiecony, że aż żal w domu siedzieć.
      Uściski Basiu :**

      Usuń
  3. Jakie cuda :) Jakie dziwy: 0 Świat jak z bajki, a prawdziwy :D Taki wierszyk usłyszałam ostatnio od sąsiada,a do Twojej wyprawy pasuje jak ulał!

    Mural przecudny :*

    A na 13 zdjęciu jakiś , bez obrazy, szmaciarz sobie leci , ho, ho !

    Uściśnień krocie załączam :)
    I kwa, kwa ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasuje jak ulał :))))
      A mural.....no że też musieli go samochodami zastawić!!
      Piękny był!
      Całusy Beatko :**

      Usuń
  4. Rewelacja!!!!!!!!!!!!! Cud - miód :))

    W moje szerokości w ogóle nie ma lata w tym roku.. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej też!
      Strach do pracy rowerem jechać, bo może trzeba będzie wracać wpław ;)
      Uściski Maminko i duuuuużo słońca :*

      Usuń
  5. Haha to prawda, my musimy spróbować i już. :D Cudne zdjęcia. Te skały powalają. Przepiękna plaża i ten kolor, a raczej kolory wody.ohhh Pojechałoby się tam. Lubie takie klimaty...i te białe domki. No bosko.
    Życzę super weekendu.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :) weekend był bardzo udany.
      Cisza nad Wigrami cudowna!

      Usuń
  6. Bożejakcudnie :)))

    Cmok Śliczna :**

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie, wspaniałe zdjęcia Julio! Ależ woda ma piękny kolor, i całość, harmonijna i aż chce się tam od razu lecieć. Kisses

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, ja choćby zaraz!
      Uściski :*

      Usuń
  8. Rajskie widoki. Pięknie tam. I jaki ładny stateczek :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Miłość od pierwszego wejrzenia - zakochałam się w tym miejscu...warto było się natrudzić ( moim zdaniem )
    Uśmiechy :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Największy trud, to przekonanie mego faceta ;))))
      Całusy Dalijo :*

      Usuń
  10. Cudowne zdjęcia Iskierko:* Portugalia jest wspaniała, byłam w tamtym roku ale w okolicach Lizbony. Aż chce mi się wracać:)
    A tak w ogóle to sobie zmieniłam i jestem tutaj:
    https://narracjenarracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Julio, wybrałaś przepiękne miejsce na urlop !!
    Fantastyczne widoki i niesamowity lazur morza !!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano!
      Lazur niesamowity, można się wgapiać aż do bólu.

      Usuń
  12. Bo my kobiety wszystko możemy jak tylko chcemy:):) super wycieczka.
    Pozdrawiam z nad Bałtyku i wcale już nie z różowej chmurki:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooooooooo pozdrawiam ciepło :))))

      Usuń
    2. o, jeszcze nikt nigdy chyba nie zareagował na mnie takim ooooooooooooo!!! ha, ha , ha
      Pozdrawiam cieplutko także

      Usuń
    3. No bo niespodzianka wielka!
      Lubię jak ludzie wracają :)

      Usuń
    4. a ja lubię być tak witana:):):)
      Dobrego dnia!!!

      Usuń
  13. Me encanta Portugal Julia. Toda su costa es así con grandes acantilado y sus playas y unamaravila. Conocemos desde Oporto hasta el Algarve, nos encanta.
    Muy guapas las fotos.
    Buen miércoles.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias Laura!!
      Dobrego dnia :)
      Całusy

      Usuń