poniedziałek, 19 września 2016

piano, piano


"Nocą płynęliśmy wzdłuż cienistych, 
zagadkowych brzegów – wielkie liście
wzgórz poruszały się w oddali
leniwie jak sny olbrzyma.
Fale uderzały o drewno łodzi,
ciepły wiatr całował żagle,
gwiazdy bezwładnie próbowały
opowiedzieć historię świata.
To Sycylia, szepnął ktoś,
trójkątna wyspa, oddech sowy,
chusteczka umarłych.”
 (To Sycylia, A. Zagajewski)

 













 

Myślałam, że już się nigdy nie zakocham, a tu proszę! Moja nowa miłość - Sycylia :)

Niezwykła wyspa, zwana przez Goethego "królową wysp". Fascynuje przyrodą, antycznymi ruinami, zabytkami sztuki bizantyjskiej, arabskiej i normańskiej. 
Być może, to właśnie pokręcona przeszłość wyspy sprawia, że jest w niej ten niezwykły urok. Kogo tu nie było! Fenicjanie, Grecy, Rzymianie, plemiona germańskie, Arabowie, Normanowie....  Hiszpanie mieli wyspę we władaniu dość długo, bo ponad 200 lat. I każdy, z tych najeźdźców, coś tu po sobie pozostawił.  
Nawet język sycylijski, którym posługuje się większość tutejszej ludności, jest mieszanką łaciny, greki, arabskiego, hiszpańskiego, katalońskiego i włoskiego (choć w moim odczuciu koło włoskiego nawet nie leżał).

Sycylijczycy często powtarzają "piano, piano".....po kilku dniach człowiek się tym "powoli, powoli" zaraża i zaczyna naprawdę odpoczywać. Obejrzałam tylko północ wyspy i na pewno wrócę po więcej, ale póki co "piano, piano" ;)
 

38 komentarzy:

  1. śpiewnie więc tam miałąś :)
    cudowne zdjęcia! jestem zachwycona samymi zdjęciami więc wyobrażam sobie jak bardzo Ty jesteś zachwycona sycylijską rzeczywistością! :)
    Buziaki podróżniczko : :*********

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłam tylko stać nad brzegiem morza i godzinami gapić się w dal. Kurczę....no pięknie było :)
      Buziaki :***

      Usuń
    2. a to ja .. emka... z ogniskowego konta skomentowałam i nawet nie zauważyłam... ło matko! co się ze mną dzieje? ;)))

      Usuń
    3. Się domyśliłam :)))) zakręcona dziewczyno :*

      Usuń
  2. I can see why Sicily is your new love! What gorgeous shots & that last sunset is captivating

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. At any time of the day the sea looked beautiful. But you're right, sunsets were amazing!

      Usuń
  3. Sycylia gdzieś mi tam po głowie chodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi to kiedyś dojdzie. U mnie też długo chodziła :)

      Usuń
  4. Ależ tam pięknie, wszyscy moi znajomi, którzy byli na Sycylii, zakochali się od pierwszego pobytu... aż strach tam jechać :) tyle jest pięknych miejsc na świecie :) wspaniałe zdjęcia Julio :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli coś jest na rzeczy! Góry i morze, to mieszanka która mnie zawsze powala :)
      Dziękuję Małgoś :*

      Usuń
  5. Sycylia też mi chodzi po głowie:*
    Pięknie kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Symbolem Sycylii jest Trinacria. To meduza o głowie kobiety, do której dołączone zostały trzy nogi. Nic dziwnego, że tak wszystkim po głowie chodzi ;)

      Usuń
  6. Sycylia kojarzy mi się z Ojcem Chrzestnym i cosa nostra - to już taki pierwszy błysk na nazwę tej pięknej wyspy:)))
    Zlepek różnych kultur...uwielbiam takie miejsca...piękne...bogate w historię...cudnie wypoczywałaś Juleńko...:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A o tym akurat tam się nie mówi, to się przemilcza.
      I oczywiście nawet przez chwilę nie czułam się zagrożona :)))
      Wypoczęłam. Było bosko!!! Nawet widok z balkonu miałam taki, że w zasadzie mogłam się nie ruszać z miejsca ;)

      Usuń
    2. Przemawia do mnie to " " piano...piano " :))) Widok z balkonu...marzenie :)))

      Usuń
    3. O widzisz i do mnie to "piano, Piano" przemówiło. Do tego stopnia że jak wróciłam do pracy od razu rozchorowałam się z nadmiaru stresu ;)

      Usuń
    4. O tak można przywyknąć...do tego co... paradoksalnie jest naturalne...:))) To szybkie tempo jest nam narzucone a -piano piano- to powrót do natury :)))
      ps. trzymaj się cieplutko Jula i zdrowiej ...ja też jestem chora i po namyśle stwierdzam że także z tęsknoty za takim - piano piano- przy dźwiękach ...pianoforte :)))
      Uściski

      Usuń
    5. Zdrówka zatem życzę Dalijo.
      Trzymaj się cieplutko :****

      Usuń
  7. Sycylia ostatnio chodzi po mojej głowie bardzo intensywnie.
    Skąd leciałaś samolotem i jakie są ceny na wyspie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po wielu kalkulacjach i kombinacjach wybrałam wycieczkę zorganizowaną. Okazała się być najtańszą. Dziwne, nie?
      Ale nawet będąc już tam na miejscu sprawdziłam. Sam hotel, rezerwowany na własną rękę, był droższy niż hotel+przelot organizowane przez biuro.
      A ceny? W Taorminie kosmiczne, wiadomo kurort, bardzo znany. A w pozostałych miejscach, da się wytrzymać ;)

      Usuń
  8. Slow Sycylia :) Dobra miłość ...

    Uściski Julio w pęczku ślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A można do uścisków o pęczek zdrowia poprosić, bo coś ostatnio nie teges ;)

      Usuń
    2. Zdrowia to ja Ci dorzucam nawet cały snopek, żeby nie powiedzieć snop :) Zadbaj o siebie. I zdrówka życzę :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Albo też od "pijany", z uwagi na wyborne regionalne wino ;)

      Usuń
  10. Beautiful photos! Sicily is a beautiful place!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przecudnie. A 3 zdj. doslownie jak ze snu...

    uwiecznij-chwile

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzecie zdjęcie to widok z mego balkonu.
      Można się wgapiać i z miejsca nie ruszać :)

      Usuń
  12. Jak dobrze, że nie rozstajesz się z aparatem fotograficznym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko strasznie ciężkie to cholerstwo.
      Ale targam, żeby potem nie żałować, że nie wzięłam :)

      Usuń
  13. Que maravila!!! Fantásticas fotos del mar que tanto me gusta. Como nos atrapa siempre el mar Julia.
    La última foto la has recreado muy bien en tu pintura😉
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Enhorabuena! Lo has adivinado fuente de inspiración :)))

      Usuń
  14. Sycylia to wyspa w której i ja się zakochałam. Byłam 2 razy i mogę być trzeci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja mam nadzieję, że jeszcze tam wrócę :)

      Usuń