wtorek, 22 marca 2016

Światy wewnątrz innych światów



"Odniosłam wrażenie,  że zdobyłam dowód na to, że nie wszystkie dni są tej samej długości, a czas nie zawsze waży tyle samo. 
Że może istnieć nieskończona liczba światów wewnątrz innych światów,
 jeśli tylko im się na to pozwoli."

       Carol Rifka Brunt 





Właśnie w jednym z takich światów przepadłam. 



"Akty wiary" Ericha Segala wessały. To historia trójki przyjaciół, Tima Hogana, irlandzkiego katolika wychowywanego przez wujostwo oraz Daniela i Debory Luria, dzieci silczańskiego rabina. Książka o przyjaźni, miłości, namiętności. O poszukiwaniu wiary, poszukiwaniu swojej drogi, jakże odmiennej od tej którą "wybrali" im rodzice.

Łapię każdą wolna chwilę, czytam u fryzjera i kosmetyczki, i rano przed wyjściem do pracy. Nastawiam budzik na wcześniejszą godzinę, żeby jeszcze chwilę pobyć  z bohaterami książki. Paradoks...chcę doczytać więcej, dalej, a jednocześnie żal mi zbyt wcześnie pożegnać się z Deborą, Danielem i Timem  ;)

Zauważyłam, że coraz częściej uciekam do innych światów, oderwanych od otaczającej rzeczywistości i złych wiadomości. Film, książka, teatr, muzyka, tu można się schować i odetchnąć.

23 komentarze:

  1. Myślę, że to jest świetny sposób aby uciec od obecnej rzeczywistości u nas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A teraz jeszcze te wieści z Brukseli....

      Usuń
  2. Dobrze móc uciec choć na chwilę.

    Moja ciocia miała dziś lecieć z Brukseli do Warszawy ale zawrócili ją jeszcze z drogi na lotnisko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miała szczęście...
      Moje majowe plany wyjazdu do Paryża też chyba przesuną się do bliżej nieokreślonego "kiedyś"...

      Usuń
  3. I too have friends who are trying to get away from the current difficult situation.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ech jak ja rozumiem te ucieczki

    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Ty masz jeszcze świat cudeniek które tworzysz :)
      :****

      Usuń
  5. Też w ten sposób uciekam... uściski Julio :***

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie Cię rozumiem:*****

    OdpowiedzUsuń
  7. Cuando un libro nos engancha , somos incapaces de soltarlo. Huir de la realidad no es bueno
    Buena pascua Julia. Y gracias
    Y ya... buen jueves desde Madrid ;)
    Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  8. Segala czytałam chyba ze 100 lat temu i pamiętam, że książka pt. "Doktorzy" wciągnęła mnie na dobre. ten tytuł odnotowuję na długą, za długą listę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) też mam taką dłuuuuugą listę

      Usuń
  9. dobrze, że są takie światy, do których można uciec :) zaintrygowałaś mnie ta książką. ostatnio szukam jakiegoś mądrego czytadła i jestem wciąż nienasycona :)

    OdpowiedzUsuń
  10. znam ten stan...
    :*******

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobra książka jest wspaniałym azylem.

    OdpowiedzUsuń