poniedziałek, 9 listopada 2015

Z przysłów niemieckich


"Piórko przy kapeluszu nie czyni łowczego"




W tym szczególnym przypadku akurat czyni......
łowczego opłat parkingowych :)


Ta barwna postać ze zdjęcia, to Pani Tereska - parkingowa z Mikołajek, miasteczka położonego na Mazurach. Posiadaczka wielu fantazyjnych kapeluszy.  


Przypomina mi trochę Hankę Bielicką, która mówiła - "Ja mam mniej lat niż kapeluszy, bo lata lecą, a kapelusze wychodzą z mody... ale kapelusze nie przysparzają zmarszczek."

Gdyby żyła, dziś skończyłaby 100 lat...
 


 1:30 "Ja dla niego młodość straciłam, on może się dla mnie skurczyć :)"

34 komentarze:

  1. Bielicka, niedościgniona , jak nam kwaterunek nie da ... to były czasy !

    A Łowcza Parkingowa, pozazdrościć - humoru, dystansu do siebie. Uwielbiam takie Panie Tereski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ileż barwniej byłoby na ulicach, gdyby ludzie tak się ubierali :)))

      Usuń
  2. Lubię kapelusze, choć takiego bym chyba nie założyła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu w Polsce pewnie nie, ale gdzieś w Paryżu? ;))

      Usuń
  3. Śliczny ten kapelusz, osobowość, jakby na nią nie spojrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś nosiłam kapelusz, co prawda nie z piórami, tylko z błękitną wstążką sięgającą do samej ziemi. :)))

      Usuń
  4. Barwna osoba z tej Pani Tereski, ale czy Ty Julka mówisz że w skrócie to pani parkingowa?

    A Bielicka no cóż, jedyna w swoim rodzaju. Cudowna, energetyczna kobietka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dokładnie o tym mówię. Tu nie ma wymówek, że nie mogłam znaleźć parkingowego, bo nie sposób pani Tereski nie zauważyć :)))

      Usuń
  5. Bielicka jej kapelusze i niezastąpione monoligii. Pozdrawiam Julka a piórko nie czyni indianinem :) haha
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to już z wachlarza przysłów indiańskich :)))))
      Który tak na marginesie skarbnicą mądrości jest ;)

      Usuń
  6. Julka jesteś niebywale wprost niezwykla :)) :***

    łowczy opłat i niemieckie przysłowia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie wiadomo dokąd moja myśl nieokiełznana pogna!! A co! :)))

      Cmoook :***

      Usuń
  7. Pani Tereska jest cudna, kapelusz obłędny.
    Mam kilka fasynatorów i czasem ludzi zadziwiam... A co mi tam i kto mi zabroni. Pani Teresa by mnie rozumiała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I fajnie!
      Nie patrz na ludzi, ubarwiaj świat :)))

      Usuń
  8. Każde miasto ma swoją Hankę?

    I jeszcze Hanka bez kapelusza https://www.facebook.com/fototekafn/photos/a.213582138719383.51502.208783952532535/912466932164230/?type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
  9. https://www.youtube.com/watch?v=wTU7SAKboAo

    :):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajne i oryginalne. szkoda, że na świecie jest mało tak barwnych i odważnych ludzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na świecie to chyba są, tylko u nas tak szarawo :)

      Usuń
  11. Vuelven los sombreros Julia . Ahora se ven mucho por las calles ;)
    Me gusta la foto.
    Buen martes ;)
    Un beso.

    Pd . Si que es guapo el Vespamigos. Elvis es de la edad de mi hijo y muy simpático :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tengo que ir a España y compruébelo.
      sombreros por supuesto,
      no Elvis ;))))

      Usuń
  12. Super ta pani od parkingu:D Pewnie jej widok wywołuje uśmiech na twarzy parkujących i nie tylko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak :)))
      Choć pewnie znajdą się i złośliwcy, którzy skrytykują.

      Usuń
  13. Ale kapelusz, trzeba przyznać - stylowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ależ nie sposób pani przeoczyć! :)))))
    barwna postać :))))
    :****

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja babcia chodziła w kapeluszach, były piękne. Też zaczęłam w sobie odkrywać ten zew, może mam to w genach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babcia mogła w Tobie tę miłość do kapeluszy zasiać i być może właśnie kiełkuje :)

      Usuń
  16. Kapelusze - niby zwykłe części garderoby - ale w tym wykonaniu stają się najprawdziwszą sztuką. Taką, która zawsze można mieć ze sobą, a inni będą pod jej wrażeniem.

    A Hanka Bielicka to niezwykle barwna i niezapomniana postać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz że i ja mam ochotę na kapelusz, tylko nie taki z piórami :)
      ciut skromniejszy raczej

      Usuń
  17. Niezastąpiona legendarna Bielicka! Pani z Mikołajek też bardzo barwna osóbka:) Też lubię kapelusze, ale mam może 3 czy 4 i to nie takie barwne... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja nabrałam ochoty na kapelusz, choć pewnie do samochodu i aktywnego trybu życia się nie nada ;)

      Usuń