środa, 5 sierpnia 2015

Plaża koralowa

W związku z upałami, które nie dają żyć, najbardziej stosowne wydaje się być dziś odwiedzenie Plaży Trá Dóilín (Coral Beach)









Plaża Trá Dóilín (Coral Beach), znajduje się w pobliżu wsi Carraroe. 
To szczególne miejsce. Plaża z daleka wygląda na piaszczystą, albo żwirową, o lekko pomarańczowym zabarwieniu. Ale kiedy podejdziemy bliżej okazuje się że piasek wcale nie jest piaskiem, tylko czymś co wygląda jak malutkie kosteczki









w rzeczywistości to zwapniałe glony (red coralline algae) które, kiedy obumierają, tracą swój kolor i zamieniają się w twarde szare, białe i brązowe kawałeczki.  






Woda jest tu krystalicznie czysta, doskonała do nurkowania 
(i cudownie chłodna)



a widoki przepiękne






Ach! Nie dodałam jeszcze, że w te wszystkie piękne miejsca dotarłam dzięki Piotrowi z Pendragon Tours. To z nim objechałam całe zachodnie wybrzeże. Był naszym kierowcą, opiekunem, przewodnikiem i mentorem. To prawdziwy pasjonat. Opowieściami i legendami sypie jak z rękawa.


Powiedz jakie masz marzenie, a Piotr je spełni. Oczywiście pod warunkiem, że marzenie dotyczy Irlandii. :)


Chociaż.....kiedy któregoś dnia powiedziałam, że tęsknię za hiszpańską kuchnią, Piotr, jak magik, wyczarował na wieczór hiszpańską restaurację z przepysznym jedzeniem. 

Dodatkową atrakcją i zaskoczeniem było to że restauracja mieści się w starym ewangelickim kościele z 1816 roku. Wnętrze w sam raz na przyjęcie weselne :)







Z głośników płynęła hiszpańska muzyka, kelnerem był prawdziwy Hiszpan, rodem z Madrytu. 
No i miałam moją Hiszpanię w Irlandii :))

41 komentarzy:

  1. Ach tacy magicy na wagę złota!
    Plaża .... dość nietypowa, ale że i restauracja Hiszpańska w Kościele?
    ....
    Zachwycam się :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak....na wagę złota.
      Szczerze polecam i liczę na Walię z Piotrem :)))

      Usuń
  2. ach jak pieknie :):)
    i wakacyjnie
    i plazowo....

    i całus :*:*

    :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie :)
      i muszelek dużo :D

      całusy :****

      Usuń
  3. Ale plaża! A muszelki wolno zbierać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle tam tych muszelek, że nikt by raczej nie miał za złe :)

      Usuń
  4. Dziękuję za tą relację...przeniosłam się na chwilę w te miejsca.. :)
    Pozdrawiam Julijko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A przysiądź na chwilę i w dal sobie popatrz.
      Ocean koi :******

      Usuń
  5. cudownie, po prostu cudownie :) czego jeszcze można chcieć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale :) już sobie zapisałam ten punkt programu :) kiss

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo jak fajnie, że mogłam Ci coś pokazać! :)
      Buziak :***

      Usuń
    2. ciągle omijaliśmy ten punkt i umknęło mi zupełnie to miejsce, ale następnym razem tak poprowadzę wycieczkę, że tam zajedziemy :*

      dziękuję miła :)

      Usuń
    3. Koniecznie!
      Fajnie tam i można zostać na ciut dłużej :)

      Usuń
  7. Stałaś u bram Raju...:) Przepiękne miejsca!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja stałam u bram Raju, a Ty spotkałeś Anioła :)
      A wszystko to być może w tym samym czasie, ale w zupełnie innych miejscach :)

      Usuń
    2. 19.07....drugi koniec Europy...:)

      Usuń
    3. Twój Anioł widać urwał się z Raju, zanim ja do niego dotarłam :)

      Usuń
    4. Całkiem możliwe...:)))

      Usuń
    5. I w sumie dobrze....ma teraz naprawdę piękne zdjęcie :)

      Usuń
  8. Stałaś u bram Raju...:) Przepiękne miejsca!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach!!! Powzdycham sobie na te widoki miła!:*
    Nie dość , że takie piękne krajobrazy, to jeszcze jaki miły i mądry ten Piotr, wyczarował dla Ciebie Hiszpanię w Irlandii, Ty to jesteś szczęściarą:*:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak coś podejrzewałam, że chyba jestem szczęściarą :)))))
      Nieczęsto tak mam, że wypowiadam marzenie, a za chwilę ono się spełnia :D

      Usuń
  10. Niezwykłe: i plaża i namiastka Hiszpanii w Irlandii.
    No i nie zabrałaś mnie :( a tam tak pięknie...
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałaś wskoczyć do podręcznego bagażu! I co? ;)

      Usuń
    2. Musiałam ożenić syna... :)

      Usuń
    3. No to jesteś usprawiedliwiona!
      Ja z resztą też ;))

      Usuń
  11. cudowna plaża śliczne zdjęcia Julio .. pozdrawiam bardzo ciepło :^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Piotrze :***
      I dziękuję :)

      Usuń
  12. wow! No kochana... Ty to sobie potrafisz cuda wokół siebie zorganizować! :)))))
    Pięknie! :) :*********

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się ma obok cudotwórcę, to nietrudne :))
      :****

      Usuń
  13. A ja myślałam patrząc najpierw na zdjęcia, że to Hiszpania :) Dopiero po przeczytaniu tekstu dowiedziałam się prawdy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja tam czułam się często jak w Hiszpanii. Wiesz ilu Hiszpanów spotkałam?! Chyba w wakacje uciekają przed upałami na północ Europy :)

      Usuń
  14. Restauracja w kościele. Musiało być ciekawie. Tym bardziej, że w hiszpańskim klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Było fajnie!
      No i wino mieli dobre :)))

      Usuń
  15. W kościele zjeść? jest klimat…pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zjeść wypić a i zatańczyć, bo widziałam na stronie restauracji, że przyjęcia weselne też są tu organizowane :)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz widziałam taką! I ani ziarenka piasku!

      Usuń
  17. Kosteczkowa plaża - recykling w naturze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha masz rację!
      Można by te glony na innych plażach rozmnożyć ;)

      Usuń