środa, 13 maja 2015

Teneryfy ciag dalszy





Z wyspą wiąże się wiele legend. Jedna z ich, legenda o El Teide, opowiada o złym duchu Guayota, który porwał boga słońca Mageca i ukrył go wewnątrz krateru. Przez to wyspa pogrążyła się w całkowitej ciemności, a lud ogarnął strach. Guanczowie zaczęli więc błagać o pomoc najwyższego boga niebios - Achamana. Usłuchał on próśb, uwolnił boga słońca i zapieczętował wulkan, który od tamtej pory miał przestać wybuchać.


Miał przestać, a jednak wybuchał nadal. W 1706 roku lawa z el Teide spłynęła aż do oceanu i zniszczyła prawie całkowicie miasteczko Garachico. Obecnie Teide jest wciąż uważany za czynny wulkan, ostatni wybuch nastąpił w 1909 roku. 


To co uwieczniłam na zdjęciach, to ślady tamtych dni, równiny zwane Las Cañadas, teren ukształtowany przez działalność wulkanu. Pokrywają go bazaltowe, pumeksowe i obsydianowe formacje skalne, zastygłe strumienie lawy. Prawdziwie księżycowy krajobraz, idealna sceneria dla filmów z gatunku science fiction. Skalista pustynia....
































42 komentarze:

  1. Surowo, ale przecudnie. W sam raz na Gwiezdne Wojny XVI seria ;-)
    Serdeczności Julio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecudnie, tylko trochę zimno
      To przez te zdjęcia przeziębiłam się :)
      Uściski Kochana :*

      Usuń
    2. To się dla nas poświęciłaś ...
      Mam nadzieję, że już lepiej się czujesz ?

      Dużo mocy leczniczej życzę nadal :)

      Usuń
    3. Dziękuję :)
      Tak już lepiej. W zasadzie dopiero od wczoraj, ale lepiej.
      Jestem gotowa na kolejne wojaże ;))))

      Usuń
  2. Niezwykłe... wulkany, natura, przystosowanie.

    Świetne zdjęcia Julio. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Boa tarde, excelente partilha fotográfica da natureza da bela Ilha de Tenerife, as fotos são magicas.
    AG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muito obrigado Antonio :))
      bela quinta-feira
      abraços

      Usuń
  4. Prawie wszystkie zdjęcia (no, może oprócz pierwszego...) przypominają mi krajobrazy Meksyku. Scenerie tych wszystkich filmów o zachodzie wyglądają bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam takie skojarzenia z filmami o Dzikim Zachodzie :)

      Usuń
  5. Przecudne zdjęcia Jula:*:*

    OdpowiedzUsuń
  6. widoki nieziemskie wprost. kto wie, może jaki fil s-f był tam kręcony :) nazwami tych bóstw to mnie zastrzeliłaś totalnie. brzmią tez kosmicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć Gniew Tytanów był tu kręcony, ale nie widziałam
      więc nie potwierdzam i nie zaprzeczam ;)))

      Usuń
  7. Jak pięknie, że mogłaś to wszystko zobaczyć na własne oczy!

    Moi rodzice też byli swego czasu zachwyceni. Może i na kiedyś sie uda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie zaglądałam w blogowy świat przez pewien czas, a tu taaaakie widoki! Serdeczności garść zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam i widziałam, że miałaś fajny czas. Pełen dobrych emocji :)

      Usuń
  9. ciekawa, surowa przestrzeń…błękitne niebo i skalisty krajobraz. Tylko chwytać aparat i focić ;)
    I tak się właśnie chwyta chwile dla siebie, brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj wieczorem wyjechałam z domu, niebo tak cudne!! Obłoki od różu po czerwień. Magia. A ja bez aparatu!!!! Ech...
      A kilka dni wcześniej miałam go w bagażniku!

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Piękne. Dla nas żyjących wśród zieleni, niecodzienny widok.

      Usuń
  11. Urzekło mnie to miejsce i sposób w jaki je pokazałaś...może kiedyś się tam zagubię...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko uważaj.....ta wyspa uzależnia :)
      Będziesz tam wracać

      Dziękuję Jacku

      Usuń
    2. Może powroty wcale nie będą konieczne...:))))
      Pozdrówka dla Ciebie...miej radosny i pogodny dzień...:)

      Usuń
    3. Chciałbyś tam zostać? :)))
      Piękne miejsce do życia!

      Pogoda, ta na zewnątrz i wewnątrz, mile dziś widziana, bo nie mogę się wyrwać z sennego koszmaru.
      Tobie też pięknego dnia życzę :)

      Usuń
  12. Jakbyś przeszła przez "gwiezdne wrota" :) i trafiła na inną planetę :), taką dziewiczą, nieskalaną cywilizacją :)

    piękne zdjęcia Julio :)

    dzięki za wycieczkę, niepodobną do rzeczywistości :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to to.....jak na innej planecie. Pięknie i straszno zarazem.
      Dziękuję Maminko
      Dobrego weekendu :****

      Usuń
  13. Está llena de leyendas sol y preciosos contrastes.
    Buen fin de semana. Jukia ;))
    Un beso

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buen fin de semana Laura :))
      Besos

      Usuń
  14. Powiewa nawet taką nutą tajemniczości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrażenie niesamowite. Ogromne pustkowie i szalejący wiatr.

      Usuń
  15. Piękne zdjęcia, piękna wyspa

    OdpowiedzUsuń