piątek, 13 lutego 2015

Klucz


Był klucz i nagle nie ma klucza.
Jak dostaniemy się do domu?
Może ktoś znajdzie klucz zgubiony,
Obejrzy go - i cóż mu po nim?
Idzie i w ręce go podrzuca
jak bryłkę żelaznego złomu.

Z miłością, jaką mam dla ciebie,
Gdyby to samo się zdarzyło,
nie tylko nam: całemu światu
ubyłaby ta jedna miłość.
Na obcej podniesiona ręce
żadnego domu nie otworzy
i będzie formą, niczym więcej,
i niechaj rdza się nad nią sroży.

Nie z kart, nie z gwiazd, nie z krzyku pawia
Taki horoskop się ustawia.

                                                             Wisława Szymborska 



Tak trochę walentynkowo, choć za świętem tym nie przepadam. Bo przecież jak kochać, to cały rok i każdego dnia dbać o tę miłość, nie? 
Nie zgubmy naszych miłości. Bo co komu po nich.....zardzewieją bez nas.







46 komentarzy:

  1. Coś mi na oczy chyba padło, bo w wiersz się wczytuje litereczki maleńkie, że dwa razy przeczytać musiałam.:)
    Też jakoś specjalnie o miłości nie lubię, ale KLUCZ...
    Codziennie celebrować, by nie zwariować że tylko 14 lutego się miłować.
    Co by to był za świat!
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jużem go powiększyła :)
      na moim dużym monitorze wyglądało że jest ok ;)

      :*

      Usuń
    2. Dziękulski!
      A na jutro szykuje sie, w sensie - najlepiej psikusa jakiegoś zmajstrować.
      :)
      Coś już chodzi po tej szalonie głowie... a to się Diabeł zadziwi.

      Usuń
    3. O matko....nie wystrasz chłopaka czasem!
      :D

      Usuń
  2. Piękne zdjęcie... :)! Piękny wiersz :) i wpis też piękny :D... Pozdrawiam w święto Punków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :))

      Święto Punków? Dziś? hahaha wyczytałam tylko, że dziś dzień wzajemnej adoracji :D

      Usuń
    2. piątek trzynastego - święto punków :D

      Usuń
    3. I zobacz....nie wiedziałam :D

      Usuń
  3. Romantycznie się zrobiło... Dbać o miłość trzeba zawsze , to prawda Julio. A Julia jak to Julia - najsłynniejsza w dziejach zakochana dziewczyna, zna się najlepiej :)))

    P.S. Święto Punka ??? W urodziny mego męża, który wielbicielem punk-rocka był, gdy ów się rodził w bólach egzystencjalnych, tj. latach 70-tych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to może z tego tytułu to święto punka :D
      Dziś też urodziny mego taty, ale on był wielbicielem Eleni :)

      A co do miłości....oj, za miękkie serce mam....
      Uściski Beatko :*

      Usuń
    2. Jak mawiała moja Babiśka : Kto miękkie serce musi mieć twardą d... :)))

      A tak naprawdę to MIŁOŚĆ jest najważniejsza :)))

      Usuń
    3. Ot i widzisz z tym drugim też u mnie nie za twardo. Ale jakoś nauczyłam się z tym żyć :))
      A bez miłości......no pusto strasznie!

      Usuń
  4. Wiadomo, że szczerze powinno kochać się cały czas, ale myślę, że trochę tandetnych serduszek czy czerwonych dodatków w domu nie zaszkodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ktoś lubi, to dlaczego nie! Nie mam nic przeciwko :)

      Usuń
  5. Trzeba dbać o miłość, aby nie szukać jej później jak zagubionego klucza. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Później można nie odnaleźć tego, co się zgubiło.
      Uściski :*

      Usuń
  6. A ja Ci zostawię piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=HJzp2SRs0Ak

    taką mam potrzebę i nie mam lizaka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne! Dziękuję :*
      Lizaka mogę podrzucić :))))))
      ale za kilka miesięcy dopiero

      Usuń
  7. Bellissima foto!!e parole meravigliose..
    Un saluto
    http://2thinkingoutloud3.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  8. :) romantycznie:)
    się zasłuchałam:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten klucz na drzewie robi wrażenie. Oby nigdy go nie zabrakło do otwierania serca...

    OdpowiedzUsuń
  10. ahhhh ta miłość....dużo miłości przez cały rok :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerej, czułej, troskliwej :***

      Usuń
  11. Piękna metafora miłości...był klucz i już go nie ma - była miłość i już jej nie ma!
    ...pilnujmy swojej miłości, pielęgnujmy, poświęcajmy się i dbajmy aby nie zardzewiała, i nie zawisła samotnie na pniu olbrzymiego drzewa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co komu po kluczach kiedy nie ma drzwi?
      dbajmy o miłość
      jest piękna

      uściski Maminko :*

      Usuń
  12. Choc nie lubisz Walentynek to ja na przekór wysyłam Walentynowego ducha a do Ciebie aby umocnił ducha miłości wokół Ciebie!!! Trzeba kochać na codzień ale takie święta to dodatkowa wisienka na torcie:):):):):

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duchowi Walentynkowemu zrobiłam dobrą kawkę i poczęstowałam tortem. Mam nadzieję że mu smakowało :))))
      Dziękuję Jolu :**

      Usuń
  13. Love must take care of, nice picture and beautiful words.
      Good Saturday.

    OdpowiedzUsuń
  14. piękny wiersz wybrałaś, pilnujmy więc tych kluczy!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Och jakie piękne słowa ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Tampoco me gusta este día Julia, el amor hay que saber cuidarlo todos los días.
    Las foto es fantástica, con la nieve pegada en e lateral.
    Como ya terminó el domingo... Que tengas un buen lunes ;)
    Un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias!
      Hermoso sol fuera de la ventana. Será un buen día.
      Un beso :*

      Usuń
  17. Co tam Walentynki, pamiętajmy o kochaniu najbliższych, zawsze i wszędzie...
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń