piątek, 12 grudnia 2014

Wilki dwa

"Wilki dwa"to opowieść o walce, którą codziennie toczy każdy z nas. 

W każdym z nas mieszkają dwa wilki, ten dobry i ten zły. I to od nas zależy, którego z nich będziemy dokarmiać. O tym jak je rozpoznać i jak dokarmiać rozmawiają Ojciec Adam Szustak i Robert "Litza" Friedrich - dwie zakapturzone postacie: jeden w dominikańskim habicie, drugi w luźnej bluzie. Różne środowiska, a ta sama natura. 

To książka dla ludzi wierzących, wątpiących, poszukujących, zagubionych. 
Mnie pomogła dużo zrozumieć i nauczyła jak mam rozmawiać z mamą, żeby ją pocieszyć i wyprostować jej myśli. Już wiem jak z nią rozmawiać o cierpieniu i co najważniejsze to przynosi efekty, widzę to...
Książka trafiła w moje ręce w idealnym momencie, wtedy kiedy potrzebowałam porady i kiedy miałam czas żeby ją przeczytać.


Uczucie beznadziei, zniewolenia, samotności wśród ludzi to wszystko zasługa złego wilka, pozwoliliśmy mu się rozpanoszyć i w porę nie odcięliśmy go od źródła pokarmu. Czasem, kiedy życie da nam w kość i kiedy naprawdę mamy już wszystkiego dosyć, kiedy nie wierzymy, że cokolwiek może się jeszcze udać, to jest właśnie idealny moment na poszukanie śladów wilka dobrego. I może się nam wydawać że został w nas tylko milimetr dobra, odrobina czegoś pozytywnego....ale to wystarczy. To małe coś to wychudzony i zagłodzony dobry wilk, którego zaniedbaliśmy. Wystarczy go tylko odkarmić. Jutro może być lepsze niż dziś.



44 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Cieszę się :)
      Naprawdę fajnie i lekko się czyta.

      całuję :*

      Usuń
    2. Już zamówiona w Merlinie :) Kolejna książka pod choinkę. Bez żalu odmawiam sobie butów, torebki szyję sama i ubrania zresztą też :) ale książki, zawsze będę mnie cieszyć.
      Buziaki , B

      Usuń
    3. Super!!
      Torebki szyjesz sama???? Jestem pod wrażeniem!!!!
      Z czego szyjesz? Jak?

      Usuń
    4. A to różnie bywa. Czasem z tkanin, czasem ze skórek z odzysku - np. ze spódnicy, z SH oczywiście. A ostatnio jest faza szydełkowa. Na FB mam stronę boga "Wystarczająco PL", a też taka starszą z moimi wytworami na FB - nazywa się "Talent w rękach" - tam jest album z torebkami :)

      Zapraszam, jeśli masz ochotę, choć zdjęcia są niestety - BEZNADZIEJNE :(

      Usuń
    5. Fajny ten różowy nosorożec :)

      Usuń
    6. Amarantowy nosorożec to inspiracja Małgosią Południak :)

      Usuń
    7. Tak tez pomyslałam :)))
      w jej ulubionym kolorze

      Usuń
    8. :)

      zajrzałam :) Dominikanie mają moc, że tak to ujmę :) taka reguła i jak widać sprawdza się :) kisses pięknoty

      Usuń
    9. Ja to generalnie nie lubię jak ktoś mi twardo mówi - masz robić tak i tak, masz tego słuchać.
      Za to kiedy ktoś mi mówi - zrobisz jak zechcesz, ale jeśli potrzebujesz rady, dam Ci kilka wskazówek - wtedy nie najeżam się, wtedy to działa

      Usuń
    10. niepokorne dusze :))))

      Usuń
    11. przecież wszystkie regulaminy, nakazwy i zakazy wywołują w nas dziwne emocje

      :*

      Usuń
    12. Dokładnie!

      Buziaki sobotnie :*

      Usuń
  2. A ja przyniosłam piosenkę ...
    tematyczną:) " w każdym żyją wilki dobre i złe, lecz przetrwają te, które karmić chcesz" Proszę:
    https://www.youtube.com/watch?v=2Smnd6_gh8g
    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że nie znałam tej piosenki?
      Faktycznie pasuje!
      Dziękuję :*

      Usuń
  3. Uwielbiam o. Szustaka. Polecam jego "Garnek strachu":)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz. A ja go właśnie odkryłam :)
      Zajrzę na pewno.

      Usuń
  4. ależ matoł ze mnie najpierw zmówiłam książkę dla moje koleżanki, a potem tu zjrzałam, a ta książka chyba byłaby lepsza nawet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha może jeszcze komuś się przyda! :)
      Fajna jest, naprawdę.

      A jaką zamówiłaś?

      Usuń
    2. to biografia, Patti Smith "Poniedziałkowe dzieci" , teoretycznie zupełnie inna, ale w praktyce mówi o wielu tych rzeczach, które wymieniłaś tam na górze. Myślę, że Tobie też by się podobała.

      Usuń
    3. Zanotuję, bo brzmi ciekawie!

      Usuń
  5. Ciekawe :)... Ważne, że działa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak!
      Ważne jest, żeby znaleźć drogę do samego siebie.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Fajnie :))
      myślę, że spodobałaby Ci się ta książka

      Usuń
  7. słuchałam tych rekolekcji i byłam nimi zachwycona...
    w tym roku prowadzi je ojciec Szustak pod adresem
    http://www.langustanapalmie.pl/plaster-miodu
    a książkę też chcę sobie kupić :)
    Całuję serdecznie :**********

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba powinnam ją przeczytać, bo i ja może z niej korzyści wyciągnę. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli znajdziesz czas....przeczytaj

      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  9. gdzies juz slyszalam o "tych" wilkach,
    trafna metafora :)
    tymczasem rano widzialam lisa w moim ogrodzie....

    milej niedzieli Julcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lisa?
      No nieźle! Mieszkasz blisko lasu???

      A niedziela uciekła mi gdzieś między palcami
      dni takie krótkie
      Teraz za to rozciągam czas i delektuję się Siestą Kydryńskiego
      Buziak :*

      Usuń
    2. Nie, niestety nie mieszkam blisko lasu... , a szkoda.
      W wielkomiejskiej londyńskiej dżungli mieszkam, i lisów tu sporo. Zdazalo mi sie widzieć w nocy, z okien samochodu, ale takie oko w oko, z odległości metra..... wszystkie wlosy stanęły mi dęba. Z wrażenia.
      Kto wie czy lisek nie oduczyl mnie palenia:)))

      Usuń
    3. bo szczur skutecznie oduczył leżenia na leżaku z ksiazka...:(

      Usuń
    4. Hahaha no to pożyteczny zwierz z tego lisa.
      Oby oduczył skutecznie!!!

      Szczurów się boję! Wolałabym ich nie oglądać w swoim ogrodzie.

      Usuń
    5. szczurów boje sie, brzydzę itd... mam wrecz jakas fobie chyba , bo po tym spotkaniu w ogrodzie mialam atak paniki .... i juz nigdy potem nie czytalam w ogrodzie

      Usuń
    6. I wcale Ci się nie dziwię!!! Też bym miała uraz.

      Usuń
  10. Julio, słyszałam o tej książce... i kupię ją i wiem, komu podaruję...
    Dziękuję za podpowiedź. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc :)

      Usuń
  11. Ciekawe analogie. Człowiek zawsze się uczy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczy się jak zrozumieć siebie i poradzić z problemami.
      Pozdrawiam Kris i współczuję

      Usuń