niedziela, 21 grudnia 2014

...

O tym, że zwierzęta w Wigilijną noc mówią ludzkim głosem, słyszałam. To znaczy nie słyszałam, żeby zwierzęta mówiły, tylko że potrafią.
Ale o tym, żeby figurki wprost z choinki wędrowały do ludzkich snów, to nie słyszałam. 


Dziś w nocy przyszedł do mnie ten mały ptaszek z mojej choinki. Wędrował mi po ręce w tę i z powrotem. To było takie prawdziwe, czułam nawet drapanie jego małych pazurków.

Potem słyszałam bicie dzwonów i jakieś śpiewy, jak nic z tego małego kościółka.





Rano spojrzałam na choinkę. Co tez może mi się jeszcze przyśnić?









Stanowczo czekam na Mikołaja, bo aż dwie jego figurki wiszą na drzewku. I mam nadzieję, że przyjedzie saniami zaprzęgniętymi w kryształowe renifery (to mój ulubieniec) 




A tym czerwonym koniem mogłabym wyruszyć w jakąś nocną podróż. Na koniec świata, albo jeszcze dalej. Najlepiej jak najdalej od wszystkich smutków. 





Kubuś Puchatek....łasuch, prawie jak ja. Przyjdzie pewnie w noc po upieczeniu ciast.





Kto tam jeszcze jest? Oj dużo tego....wszystkiego nie sfotografowałam. Ale mogę wam przedstawić mego nowego gościa. Proszę Państwa oto miś.





Co roku kupuję jedną-dwie bombki, co sprawia, że za każdym razem, choinka wygląda ciut inaczej. 
W tym roku mój wybór padł na tego słodkiego misia. Prawda że uroczy? 
Żeby nie był głodny i nie zeżarł mi drzewka, kupiłam mu coś do jedzenia.
Nawet nie wiem, czy misie jedzą żołędzie, ale bombek w kształcie liści eukaliptusa nie spotkałam ;)






Kiedy ubierałam choinkę zastanawiałam się jakie to będą Święta.
Na pewno będą inne niż zawsze. 
To będzie pierwsza Wigilia bez taty. 
Pewnie będzie nam brakować jego marudzenia, że karp ma ości, sandacz jakiś niesłony, a w kompocie za dużo przypraw. 

Ludzie odchodzą - ludzie przychodzą. Umiera nestor, rodzi się junior. Naturalna kolej rzeczy.....a jednak dziwnie pusto....



Kochani!

Życzę Wam spokojnych i pięknych Świąt Bożego Narodzenia. Pełnych radości, miłości i ciepła. 

To nic, że nie ma śniegu, przecież to nie on tworzy atmosferę Świąt, to my ją tworzymy. I tylko od nas zależy jakie to będą Święta. 

Zrozumiałam to całkiem niedawno. Zrozumiałam też to, że jeśli będę się najeżać (a ostatnimi czasy tak się ze mną dzieje), to moje Święta nie zrobią się fajniejsze same z siebie. To ja muszę zmienić moje nastawienie do nich. I zrobię to, jeśli nie dla siebie samej, to dla mego faceta, który Święta uwielbia. Więc dlaczego ja miałabym mu je popsuć moją markotną miną? 

Tak więc kochani.....Wesołych Świąt! :))

I jeszcze piosenka. Nie, nie kolęda i nie żadne jingle bells
Piosenka z płyty przy której ubierałam choinkę :)
Cudownie mnie uspokoiła i wyciszyła.





42 komentarze:

  1. Ludzie pojawiają się i znikają, a nam tak trudno przywyknąć do zmian...
    Życzę Ci Świąt w otoczeniu zachwytu chwilą, której za moment nie będzie i jest tylko ta jedyna, w której tkwimy. Życzę Ci pogodzenia się z teraźniejszością i otaczania się szczęściem...
    Pozdrawiam
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo Asiu...jesteś :)
      Zastanawiałam się gdzie przepadłaś, ale już doczytałam na Twoim blogu
      Dobrze się dzieje kiedy życie nas zasysa :)
      Ściskam :*

      Usuń
  2. jakie śliczne ozdoby! a Kubuś Puchatek bez majteczek i niech żyje :^))) ...
    wiele dobra i ciepła Świątecznego Julio

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeny.....nie wypatrzyłam że on bez majteczek :)))
      Myślisz że jakieś mu uszyć?

      Dziękuję Piotrze :)
      Świąteczne całusy przesyłam :***

      Usuń
  3. Miś koala i żółądź - urocze, ale ta baletniczka...

    Julio, niech te niełatwe świeta będą mimo wszystko pełne prawdziwego pokoju!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ją lubię :)
      Co prawda baletnicą nie jestem, ale taniec kocham.

      Dziękuję Agajo i Tobie życzę spokojnych świąt.
      Uściski :*

      Usuń
  4. Święte słowa na Święta Juleczko, też kiedyś się najeżałam na Święta francuskie, że materaialistyczne i tylko żarcie, a jak przestałam to nawet zaczęłam dostrzegać uroki tych Świąt, choć takie inne niz nasze. Życzę Ci, żebyś swoje Święta spędziłą najlepiej jak się da. buziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) spróbuję i ja inaczej spojrzeć na te Święta

      Całusy i wszystkiego co najpiękniejsze :*

      Usuń
    2. też miałam takiego ptaszka na choinkę, ale zostawiłam przy przeprowadzce, więc może też do mnie przyjdzie we snach? ;)

      Usuń
    3. Na pewno!!
      Tylko poczekaj, bo Twój dalej ma.
      Mój miał ledwie paręnaście metrów do przefrunięcia :)))

      Usuń
  5. Zatem Julio Dobrego Wilka karmy, nie tylko przez Święta :) A Twoja choinka cudna i ten renifer kryształowy ... niech przywiezie dla Ciebie najmniejszy prezencik na świecie... który sprawi Ci największą na świecie radość.
    Miłości
    Radości
    Spokoju
    Wytchnienia od najeżenia :)

    B

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))) Dziękuję Beatko :***
      O wilku (dobrym) wciąż pamiętam i dbam o niego

      Pięknych Świąt!

      Usuń
  6. jesteś wspaniałą, mądrą kobietą... dziękuję Ci za tego posta
    a świątecznie życzę Wam przede wszystkim aby te Święta były spokojne!
    Całuję :******

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej...to ja Ci dziękuję !
      Spokojnych i radosnych Świąt!
      Ściskam Kochana :****

      Usuń
  7. Buziaku, przemijanie jest w nas, więc życzę Ci pięknych refleksji w czasie świąt, wspomnień o tacie i żeby ten czas rodznnie jeszcze bradziej Was zjednoczył... no i sny... bajecznych. Wypocznij :) a prezenty... mam nadzieję, że Twoje marzenia się spełnią!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :))
      I Tobie Kochana pięknych Świąt!!

      Całuję :*****

      Usuń
  8. Julio, pięknych , dobrych i spokojnych Świąt! Niech Ci się wiedzie i niech Ci się spełnią wszystkie marzenia. :)

    Piękna choinka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maminko :)
      I Tobie samych pięknych dni i duuuużo zdrowia
      uściski :*

      Usuń
  9. Zachwycające ozdoby , piękną masz choineczkę ...ajajajaj :)

    Wszystkiego dobrego Julijo Kochana ...cudownych Świąt :)
    Ściskam mocno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dalijo ma droga :)

      Pięknych i radosnych Świąt
      całusy :****

      Usuń
  10. To taki trochę świadomy sen... zjawiska irracjonalne podczas Świąt to chyba nic nadzwyczajnego, przecież to czas pelny magii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli owa magia Świąt właśnie mnie dotknęła?
      Suuuuuuuuuper :)

      Usuń
  11. Magicznie:*
    Cudownych , radosnych, pięknych Świąt życzę:):)
    I pamiętaj, bo "kto wie czy za rogiem......"
    Buziaki:*:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :))
      Będę zaglądać za każdy róg, bo kto wie.....

      Buziaki :**

      Usuń
  12. piękna ta Twoja choinka, naprawdę można pod nią siedzieć i snuć marzenia :)
    a ja życzę Ci żeby się spełniły Twoje wszystkie, najskrytsze wypowiedziane w magiczną wigilijną noc, no i oczywiście masę prezentów.
    ciesz się najmocniej jak potrafisz tymi świętami, a zobaczysz, że ponury nastrój sam pryśnie :)
    buziaki :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Polly :**
      Będę się starała przeżyć te święta zupełnie inaczej.
      Wiesz....nawet orzechowiec wyszedł mi jakby bardziej :)

      Ściskam :***

      Usuń
  13. Piękna ta Twoja choinka. Zachwyciły mnie te szklane ozdoby ;) A może Ci się przyśni chór anielski? Z Tym jednym, szczególnym Aniołem? Tego Ci życzę! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Coś jest w tych szklanych figurkach....jakby to były rzeźby z lodu.
      Anioł mówisz? Muszę intensywnie się wpatrywać, kto wie....może mi się przyśni?
      Dziękuję Kochana :****

      Usuń
  14. Julio droga, życzę Ci spokoju w te Święta, radości i miłości bliskich osób;
    Moje też będą inne, zupełnie inne :( i proszę, błagam Najwyższego, by przyszły rok przyniósł dobre rozwiązania... i nie chodzi o moją osobę...
    Pozdrawiam i ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      I niech Ci Nowy Rok przyniesie to, o co prosisz.
      Ściskam :*

      Usuń
  15. Beautiful Christmas decorations, it's nice to decorate for Christmas and take reminiscing.
    Merry Christmas to you and yours.

    Marit.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ślicznie jest u Ciebie ;) Pozdrawiam ciepło i Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Choinka w całej swej okazałości musi wyglądać cudownie.
    Wesołych, zdrowych i spokojnych świąt. A Twój Tata na pewno będzie z Wami ;) Wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwsze twoje święta, inne... Nie bedzie łatwo Julko, ale taka kolej rzeczy.... zycze zdrowych, pełnych pogodnej zadumy świąt. Piękna kolekcja bombek, też dokupuję co roku inną... :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Były spokojne, choć bardzo pracowite.

      Usuń
  19. Dziękuję, ze jesteś:) Radosnych Świąt Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  20. urzekła mnie tancerka i Puchatek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwie skrajności :)))
      Witaj szara sukienko!

      Usuń