niedziela, 1 czerwca 2014

I znów niespodzianka

Co za rok!! Uwielbiam go :)))
Same wygrane, nagrody, prezenty, niespodzianki.....
Tym razem od Małgosi Południak :)))
Obdarowała mnie swoim tomikiem wierszy „Czekając na Malinę”
Cudowny prezent! 
Wspaniała niespodzianka! 
Klejnocik.
Dziękuję :*


Pierwsze, co rzuca się w oczy, kiedy weźmie się książkę do ręki, to to, że książka jest pięknie wydana. Cudowny, gładki papier (na zdjęciach tego nie widać). Ale zanim zacznie się ją czytać, ma się ochotę najpierw pogłaskać, nacieszyć dotykiem. A dopiero potem....można się już spokojnie zabrać za lekturę. 


Lubię jej wiersze.…są jak obrazy, na których bardzo dużo się dzieje. Obrazy, w które człowiek może się wgapiać bardzo długo.  Albo wracać do nich odnajdując za każdym razem coś nowego, coś czego nie widziało się wcześniej.
Wiersze Małgosi są przepełnione emocjami, kolorami i dźwiękami. Chyba, w każdym z nich, można znaleźć coś, co chwyci za serce i aż chce się powiedzieć…..tak, wiem, to niesamowite znam to, też to czułam, jak to możliwe?!

Możliwe…bo Gosia pisze o życiu, o codzienności. Bo jej wiersze są jak ona, szczere, prawdziwe, czasem aż dosadnie nazywające rzeczy po imieniu. A jednocześnie mimo tej ogromnej siły jaka z nich bije, mają w sobie kobiecą wrażliwość. 
Czytając je......wręcz fizycznie odczuwam to wszystko....o czym pisze....
No sami powiedzcie.....czy nie odnajdujecie tu cząstki siebie?

marzyłam być lumpem

nieco inaczej zacierają się różnice
pomiędzy ludźmi którzy ze sobą sypiają
a tymi z konieczności 
można się tylko domyślać 

albo wyjść i nie wrócić
w jego żyłach nie płynie moja krew
mimo to przywiązuje się do dzieci
i kubka z kawą

miejsce w szafie rośnie z wiekiem
buty zagracają kąty
piętrzą się stosy książek

ulubiony obraz na ścianie
zamiast wydać te wszystkie osobiste teksty
oglądam się za siebie
bo coś tam ktoś
wpadłam jak śliwka w czyściec



Dziękuję Małgoś :***

27 komentarzy:

  1. podpisuję się pod każdym Twoim słowem... uwielbiam poezję Małgosi! Jest jak obraz na którym każdy zobaczy zarys tego na co nakierował go autor a potem płynie własnymi emocjami niesiony falą przepięknych słów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie!
      Podobnie ją odbieramy!

      Usuń
  2. To ja dziękuję :) i cieszę się, że mogę być u Ciebie w domu...chociaż tak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś uda się i inaczej :))))
      Buziaki :*

      Usuń
  3. Julka pięknie napisane słowa ubrane w poezji szatę ....
    Wszystko u Ciebie się składa na romantyczkę, nawet poezja
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak... takie prezenty znaczą bardzo wiele... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo i bardzo mnie zaskoczył ten prezent :)

      Usuń
  5. Piękny prezent! Bardzo mi się podoba :)... !

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczęściara z Ciebie Julcia:-)

    Poezja Małgosi jest przy mnie, każdego dnia..i kiedy myślę, że wiem o niej już wszystko..ona wciąż mnie zaskakuje..to jest wspaniałe:-)

    Ściskam:-)
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wygląda, że szczęściara :))
      Ściskam :*

      Usuń
  7. Czyli że przez jakiś czas nie będziesz się nudzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że ja się nigdy nie nudzę :)))
      Z trudem wyłapuje wolne chwile

      Usuń
  8. Nie zawsze wiem,co napisać, ale czytam zawsze. Dobrze ujęłaś to, co najistotniejsze w jej wierszach: Gosia pisze obrazami i sprawia, że czytelnik przenosi się w czasie i przestrzeni. Jest w świecie namalowanym w wierszu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wracam po jakimś czasie do wierszy Małgosi, żeby coś napisać. Żeby myśl we mnie dojrzała.

      Usuń
  9. ♫ ♫ CUDOWNEGO DNIA ŻYCZĘ:-) ♫ ♫
    ♫ ♫ BUZIACZKI ♫ ♫

    OdpowiedzUsuń
  10. Julka, kompletnie i absolutnie podpisuje się pod tym co napisałaś o wierszach Małgosi i powiem więcej: lepiej tego bym nie ujęła.
    A klejnocikiem się ciesz :)
    Piękny ten rok w niespodzianki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby tylko ten rok tak dalej mnie rozpieszczał!
      Całuję :*

      Usuń
  11. Ciesze sie razem z Toba,fajni ludzie powinni miec zycie pelne milych niespodzianek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu :***
      Kochana jesteś :)

      Usuń
  12. Julka u mnie też fajny rok, wczoraj mi gołąb na głowę narobił, ale się cieszę bo to chyba znaczy szczęście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie że szczęście. Jak kiedyś na Thassos mojemu facetowi narobił na głowę, to zamienili nam głośny hotel na przytulną willę z basenem :))))

      Usuń