czwartek, 15 maja 2014

Wczoraj ferrari a dziś Ferrara



Ferrara, choć niewielka, (a może właśnie między innymi dlatego że niewielka), jest jednym z najpiękniejszych miast regionu Emilia Romania. Została nawet wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. 
Żałuję że wpadliśmy tam tylko na chwilę, w drodze powrotnej z Modeny. To miasto zasługuje na dłuższy pobyt. My tylko przez nie przemknęliśmy. Ale może innym razem uda się zajrzeć tam na dłużej.




 
Najbardziej charakterystycznym, a zarazem przyciągającym turystów do Ferrary jest piękny Castello Estense - warowny ceglany zamek z potężnymi bastionami, otoczony fosami, usytuowany (nietypowo) w samym centrum miasta. Budowę zamku rozpoczęto w 1385 roku; później był wielokrotnie przebudowywany. Początkowo budynek był twierdzą wojskową, w końcu XV w. stał się główną siedzibą rodu d'Este, wcześniej rezydującego w ratuszu.



 






Poza zamkiem, warta odwiedzenia jest także katedra  San Giorgio, z romańską marmurową fasadą z XII-XIII w., dobudowaną w drugiej połowie XV w. renesansową dzwonnicą, zaprojektowaną prawdopodobnie przez Albertiego i do dziś nieukończoną, oraz z barokowym trzynawowym wnętrzem z XVII w. (poprzedni wystrój został zniszczony w pożarze), jest największym i najwspanialszym kościołem w mieście.
 


Obowiązkowo będąc w Ferrarze trzeba zjeść lody, tuż przy katedrze....przepyszne, wyjątkowo gęste....



No i koniecznie odwiedzić Osteria Del Babbuino, leżącą nieco na uboczu przy Via della Concia 2. Trafiłam tu zupełnie przypadkiem, i miejsce to okazało się strzałem w dziesiątkę. Przepyszne jedzenie i przemiła obsługa!!! I co chwilę jakaś niespodzianka od szefa kuchni :D



I jeszcze dwie fotki na koniec moich relacji z podróży. 
Włoskie maki i polskie pola rzepaku...no i nie wiem co ładniejsze :))




61 komentarzy:

  1. przepiękne! i miasteczko... i natura...
    Osteria Del Babbuino kojarzy mi się z jedzeniem u babci... taka włoska babcia... już to widzę oczami wyobraźni ;)
    :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babunia ...faktycznie ..to moze taka rodzinna włoska restauracja była ?...ale jak z babunią to musiała być super:)

      Usuń
    2. Tylko że po włosku jak znam życie to całkiem co innego znaczy...he,he :)

      Usuń
    3. hahahaha tez mi się tak skojarzyło z babunią
      a babbuino, to po włoski pawian :) małpka po prostu :D
      Ale i bez babuni jagnięcina z grillowanymi warzywami i penne ze szparagami były mega

      Usuń
    4. Dobra sprawdziłam...bo mnie ciekawiło - Tawerna pod pawianem lub coś w tym stylu ...no i mamy babunię hi,hi ...

      Usuń
    5. A widzisz byłaś szybsza :) Coś w tym muzeum Ferrari musieli Ci zapodać na tą szybkość :)
      Ja chce jeść ...jak takie menu widzę :)
      Małpka babci po naszemu i tyle :)

      Usuń
    6. Zupełnie nie wiem skąd ten pawian :)))))

      Usuń
    7. a teraz Ty byłaś szybsza :))) może to z głodu ta prędkość
      ojjjj wróciłabym tam na kolacyjkę!!!

      P.S. no i kelner fajny był :P

      Usuń
    8. ale jesteście szybkie... :)
      w życiu nie wpadłabym na to, że to pawian! :0

      Usuń
    9. Ale widzisz....uśmiechnęłaś się przynajmniej :D
      do babuni :)))

      Usuń
    10. ale swoją drogą... włoska nestorka rodu i pawian.... głośnością odgłosów może by się nawet zgrały! ;)))

      Usuń
    11. u Ciebie zawsze się uśmiecham ... Twoje pozytywne podejście do życia i uśmiech działa na mnie zaraźliwie :) :*****

      Usuń
    12. Aaaaaaaaaaaaa :)))) to ja się bardzo cieszę
      bo lubię "uśmiechać" ludzi
      Cmok :*

      Usuń
    13. No to teraz mamy wesołooooo że hej :) i pawiana na dokładkę :)

      Usuń
    14. I właśnie małpka na tablicy reklamującej lokal rozbawiła mnie i przyciągnęła :)))) i zobacz....to działa!

      Usuń
    15. odczarowałyście mi pawiana ... zawsze myślałam że to taka groźna małpa ... a teraz się będę śmiała na jego widok :))))))

      Usuń
    16. hahahaha będziesz go sobie wyobrażać w chusteczce w kwiatki? :)

      Usuń
    17. no teraz to już w ogóle padłam!!!! wybieram się latem do zoo.. oby tam pawianów nie było bo padnę ze śmiechu ;))))))

      Usuń
    18. Miejmy nadzieję że będą :))))))
      a zoo gdzie?

      Usuń
    19. w Opolu...
      byłam tam już kilka razy... wiem, że są jakieś małpy ... ale za Chiny nie pamiętam czy są pawiany! ;))))))

      Usuń
    20. Choroba, chyba nie ma.
      Ale tamaryna cesarska też powinna Cię rozbawić :)))
      http://portalwiedzy.onet.pl/256884,1,0,0,galeria_media.html

      Usuń
    21. cuuudddnnneee :))) szczególnie te malutkie ;)))

      Usuń
    22. o widzisz :) i babuni nie trzeba
      dziadunio jest :P

      Usuń
    23. leżę na biurku i pękam ze śmiechu.... :)))
      na okoliczność całokształtu tej rozmowy......

      Usuń
    24. I bardzo dobrze :)))) to znaczy że uśmiechnęłam dziś co najmniej trzy, a nie co najmniej cztery osoby :)))

      Usuń
  2. Bardzo atrakcyjna wycieczka...dużo zwiedziliście :)
    A jakie to niespodzianki serwował Wam szef kuchni ? Hę ?
    Zdjęcia natury mnie zawsze wzruszają i maki piękne i rzepak cudny...maki mamy Polsce ale czy Włosi mają rzepak ? ciekawe ?
    :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzepaku we Włoszech nie widziałam. Czyli jednak u nas fajniej :)
      a szef najpierw dał takie czekadełko, przekąskę, co to na jednym ze zdjęć była. Chyba jakieś suszone mięso, albo dobrze wysmażone oprószone czymś z dodatkiem sera.
      Potem podał mule.
      A na koniec jak widział jak podjadamy wszyscy koledze jego czekoladowe ciasto, przyniósł miskę bitej śmietany polanej czekoladą z trzema łyżeczkami :)))

      Usuń
    2. A to fajny szefunio :)
      Musieliście zrobić pozytywne wrażenie ( czemu się wcale nie dziwię ) ze tak o Was zadbał :)

      Usuń
    3. Hahahaha no ale widzisz....fajnie że miły i ja teraz wszystkim go będę reklamować. To taka knajpka z przyjacielską atmosferą. Oby więcej takich!!

      Usuń
  3. Może nie licytować tychże pól? Niech każde będzie piękne dla patrzącego:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no chyba się nie da wybrać ;)

      Usuń
    2. Właśnie coś takiego chciałam napisać - każde piękne i po co porównywać?

      Usuń
    3. Całe życie każą nam wybierać.
      Kawa czy herbata
      cukierek czy ciastko
      to człowiek ma to we krwi :)

      Usuń
  4. Piękne miasto ale i zdjęcia pięknie je pokazują. Zachwycam się podwójnie zatem ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Zawsze i wszędzie cytrynowy :)

      Usuń
    2. Nie żartuj!!
      Też wzięłam cytrynowe!! :)))

      Usuń
  6. Pięknie, można przecież nie wypowiedzieć żadnego słowa, tylko zlizując lody oglądać zdjecia i spacerować z Tobą... wyraźny italski charakter małego miasta :) lubię

    dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to to i ja tak lubię :)
      dziękuję :****

      Usuń
  7. O tak,tak,tak!!!!!!,te klimaty zdecydowanie TAK!!!
    Lody,......mrauuuuuu:)

    Dziekuje za wycieczke,buziam:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obudziłam kocicę lodami :)))))))
      Buziam :*****

      Usuń
  8. kocham takie zameczki :)))
    acha i polskie maki i polski rzepak i gęste lody i......no i w ogóle :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ....w ogóle rozkochana jesteś :)))
      no i super!!!

      Usuń
  9. Ech, mam słabość do odbitych kadrów, tj. zdjęć przedstawiających obiekty odbijające się w tafli wody. A gdy dane obiekty zachwycają same w sobie, mamy do czynienia z prawdziwymi fotograficznymi perełkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie jak widzisz czasem kusi to fotografowanie odbić
      tak było z oknami i teraz z zamkiem :))

      Usuń
  10. So beautiful buildings, amazing detail and architecture.
    Exciting images.
    Good evening from Marit.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You Marit :)
      Ferrara is really amazing !!
      Good night :)

      Usuń
  11. Pięknie tam i pięknie tu :) !

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna ta Ferrara :) I zamek odbity w wodzie i wszystko inne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urzekająca i dość spokojna.
      A ja...nie lubię zbyt tłocznych miast :)

      Usuń
  13. Super zrobiłaś nam wycieczkę. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem że to nie to samo co na żywo.....ale choć namiastka :)
      A ja dziękuję, że byliście tam ze mną :**

      Usuń
  14. Przepiękny zamek- i to po;e rzepaku, kocham te widoki i podróze z Tobą, a pod pawianem, pewnie jadłaś mięso z pawiana :)
    Pozdrawiam
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weź nie strasz, że z pawiana!!!

      A pola rzepaku...tak piękne, że aż w oczy szczypie!!! :)

      Usuń
  15. Pieknie zamek się przygląda w wodzie i piekna nazwa:) do odwiedzenia z pewnością kiedyś! :)

    OdpowiedzUsuń