niedziela, 6 kwietnia 2014

plany, plany i po planach

Miał być plener, miały być zdjęcia, miała być piękna pogoda. Za oknem zaciągnięte niebo. Żeby chociaż piękne obłoki sunące po nieboskłonie, ale nie! Jakby ktoś pianę z kąpieli wylał. 
No ale może spróbuję....może czarno-białe zdjęcia wyjdą.
Generalnie kocham kolor i uwielbiam zdjęcia kolorowe. Chociaż czasem i do czarno-białych się przymierzam. Wtedy, kiedy kolor przeszkadza zobaczyć to, co chcę pokazać. Tak jak na tym zdjęciu. Zielone ściany, wielobarwne odbicie w oknie i jeszcze te pluszaki.....w kolorze wychodzi chaos.



Kolor zdjęciom zabieram kiedy chcę uzyskać wyraźniejszy "wzór" jak tu



Albo kiedy oryginał w kolorze był naprawdę marnym i nijakim zdjęciem. 
A w wersji czarno-białej zyskał naprawdę wiele



Albo kiedy zwyczajnie bawię się i eksperymentuję, jak tu w tym zawilcowym lesie :)






Bo fotografia jest fajną zabawą, kiedy podchodzi się do niej bez napuszenia i nadęcia. Jeśli podchodzi się do niej na luzie i z uśmiechem, daje ogromną radość.


O....widzę że za oknem chyba się przejaśnia....może jednak coś z tych planów wyjdzie?


To co kawa, muzyka, i w drogę :)

Pięknej niedzieli Kochani :*




53 komentarze:

  1. Mój weekend mija jakoś tak ,,,bezczynnie. Może to ta pogoda niezachęcająca do rowerowania? ;) Dziś patrząc za okno wiem, ze przepadnę książkowo i filmowo.
    serdeczności Julko:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ książkowo i filmowo jest bardzo super :) pod warunkiem że człowiek nie ma zespołu niespokojnych nóg....a ja takie miewam :)))
      Pięknego popołudnia i wieczoru....jakkolwiek je sobie zaplanujesz :*

      Usuń
  2. Czarno-biały to kolor, który uwyraźnia rzeczy najważniejsze. Feeria barw nie przesłania istoty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I w tych pierwszych trzech o to mi chodziło.....dwa ostatnie, to eksperymenty :)

      Usuń
  3. Łaaadne zdjęcia. Ciekawa jestem czy sie coś u Ciebie wykluło z pogody.
    I kolor i czerń z bielą mają konkretne role i zastosowania. Kiedyś sama robiłam odbitki i nawet z kolorowych negatywów z przyjemnością robiłam czarno-białe zdjęcia. Nasze ślubne w takiej właśnie wersji stoi "na widoku", a kolorowe jest w albumie.
    Też lubię zdjęcia cieni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)))
      Pogoda mi się rozświetliła. Błękitu czystego co prawda nie miałam ale słońce podróżowało razem ze mną :)
      Słońce i cztery kleszcze. Na szczęście dorwałam je zanim one dorwały mnie :)

      Usuń
  4. Podobają mi się te czarno-białe fotografie... :), idź, idź i gorsza pogoda potrafi zaskoczyć pięknem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I poszłam
      a gorsza pogoda zamieniła się w lepszą :)

      Wyprawa była super!!

      Usuń
  5. zdjęcia w kolorze są super i zdjęcia w czerni i bieli są super :) wszystko to kwestia upodobań, tematu i potrzeby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O i to jest właśnie to podejście bez zadęcia :))))

      Usuń
  6. U nas rano było trochę słońca, ale później się zaciemniło. Nic, plener i tak był, ale mnie wywiało ;)
    A czarno-białe zdjęcia kocham ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz polecę pooglądać Twoje foty :*

      Usuń
  7. Czarno - białe zdjęcia zatrzymują czas są jak muzeum pozbawione przemijania
    Pozdrawiam
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie takie uczucie mam, kiedy na nie patrzę....zatrzymanie czasu
      jak fotki z dzieciństwa
      Pozdrawiam Sia :)

      Usuń
  8. Lubię czarno-białe :) miłego wypoczynku w plenerze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Małgoś :)
      Było cudnie!!! Tylko teraz spać mi się chce....za dużo tlenu i za dużo zachwytów

      Usuń
    2. Czekam cierpliwie na zdjęcia i opowieści :)

      Usuń
    3. I "cierpliwie" to właściwe słowo :)
      Zgrałam zdjęcia i może to zabrzmi próżnie...ale podobają mi się :))))))) i mam straszną radochę. Teraz wybrać, przebrać i takie tam....ale to może jutro.
      Gości mam zaraz :)

      Usuń
  9. Pogoda na robienie zdjec jest zawsze!!!
    Serdecznosci
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu Ci muszę przyznać rację....choć w deszcz niekoniecznie
      trzeba by jakąś osłonę na obiektyw czy co?
      Na szczęście nie padało i było przepięknie
      odkryłam nowe zakątki

      Usuń
  10. Ja wprost uwielbiam kolor, co widać na moich zdjęciach. Zdarzyło mi się zdjęcie czarno-białe i faktycznie umieściłam takie, bardziej, aby podejść poważniej do tematu. Znam zwolenników tylko b&w fotografii i takich, którzy uważają je za smutne. Nie wiem kto ma racje, ale wiem jedno, to fotograf decyduje jak widzi obraz i w jakiej gamie kolorystycznie zdjęcie prezentuje się lepiej. Pozdrawiam kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to by nawet pasowało....bo potrzebuję koloru jak ryba wody :))
      Co z resztą też po moich zdjęciach widać
      No dobra.....nie po dzisiejszych :)))

      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  11. W Twoim wydaniu czy to kolorowe, czy czarno-białe, wszystkie maja duszę :))))
    Ja tez wolę na luzie i dla zabawy fotkować to, co mi wpadnie do oka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie to samo chciałam powiedzieć :)

      Usuń
    2. Ojej......dziękuję dziewczyny :))))))
      Jak mi się zrobiło miło :)))))
      dziękuję :*********

      Usuń
  12. Ja uwielbiam zdjęcia czarno-białe, zwłaszcza cząstki świecącego słońca, na takich zdjęciach widać szczególnie te faktury, które są niewidoczne na pierwszy rzut oka w kolorowej barwie. Twoje są niezwykłe, zwłaszcza te pierwsze :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Cząstko :))))
      Czasem robię dwa zdjęcia tego samego miejsca, jedno ustawieniami czarno-białymi a drugie kolorem. I bywają sytuacje że czarno-białe zwycięża.
      Ale generalnie ciągnie mnie do koloru :)
      Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  13. a wiesz...
    Nieistotne czarne czy białe czy kolorowe.. Ja lubię Twoje zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :))
      To bardzo miłe, to co piszesz :)

      Usuń
  14. Dlatego ja nie planuje niczego:)
    A czarno biale zdjecia zawsze beda mialy swoj niepowtarzalny klimat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie zaplanuję, to w życiu kierowcy nie będę miała :)))
      Tak z partyzanta nie pojedzie :)

      Usuń
  15. A ja takie i takie :) Lubię mieć równowagę. Np. Twoja Cerkiewka czarno- biała jest równie piękna jak w niebieskościach. Ale najważniejsze, to mieć satysfakcję :)
    Pozdrawiam, Julio :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tego się trzymam...żeby wszystko, co robię, dawało mi radość :)

      Pozdrawiam PrimaVero :*

      Usuń
  16. Do czarno-białych zdjęć podchodzę ostrożnie...może czas na podobne eksperymenty ?:)
    Super że pogoda się przejaśniła i że satysfakcja była ...my tez połazikowaliśmy troszkę - nie za wiele ale zawsze coś - wokół stawów - Filutek oczywiście zaliczył każde zejście do wody ...i był tym uszczęśliwiony a my z nim :) Tylko aparatu nie zabrałam...zapomniała gapa:)
    Pozdrowionka malownicze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Ty wiesz ze ja tej piosenki ostatnio często słucham...:) ?
      Taka pozytywnie zakręcona jest że az miło :)

      Usuń
    2. A Twoje licho, co to Cię w piątek dręczyło, przylazło do mnie i mi "umila" poniedziałek.
      Nie dość że poniedziałek i że budzik za wcześnie dzwoni, to jeszcze szaro za oknem. Ja chyba chcę już do wtorku ;)
      Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
    3. O to ja tę piosenkę musiałam usłyszeć od Ciebie
      Bo nie znałam jej wcześniej :)

      Usuń
    4. O cholerka..co za paskuda - licho won mi od Juli ...ale już !!! Przyczepi się takie i myśli ze mu wszystko wolno...ale nie z nami te numery ...grupa wsparcia działa...dużo pozytywnej energii wysyłam w Twoim kierunku Jula...:)

      Twoich tańczących chłopaków nic nie pobije ale spójrz no tylko w te oczęta niewinne ...
      https://www.youtube.com/watch?v=yEhV8xbekRo

      Mocno przytulam :)

      http://www.xdpedia.com/upload/images/juz_biegne_cie_przytulic_2013-08-24_22-09-45_middle.jpg

      http://4.bp.blogspot.com/-3AKuXz5mh0Y/Uq65fr4dLLI/AAAAAAAAI48/nupE3Mh7XNE/s1600/uprzejmo%C5%9B%C4%87-300x159.jpg

      ps. Mi zaś budzio za późno dziś zadzwonił ...bo nie przestawiłam w nim czasu ..he :)

      Usuń
    5. O widzisz czyli połączenie zbiorowej myśli działa poprawnie...melodia przyfrunęła do Ciebie ...

      Usuń
    6. Oooooooooo kochana jesteś :)))))
      oczęta słodkie u lemurka, tylko straszne świństwa jada bleeee....

      A ten biegnący psiak rozczulił mnie :)
      Dziękuję :**********

      Usuń
    7. Ale że ja Twoja muzykę słyszę.....to nie do uwierzenia co?

      Usuń
    8. Ale z jaką rozczulającą gracją i minką to pałaszuje ...:)

      No to teraz będzie dziś czuwał przy Tobie :)

      Pyk :)

      Usuń
    9. Dziwy nad dziwami dzieją się na tym świecie :)

      Usuń
    10. :))))) Pyk....uwielbiam Cię :*****

      Usuń
    11. :):):)
      http://maciej.org.pl/wp-content/uploads/2010/07/DZIEKUJE_ZA_ZYCZLIWOSC.321.bmp

      Usuń
    12. Rozpieszczasz mnie :)))))
      dziękuję, jesteś kochana :***

      Usuń
  17. Fotografowaniem zaczęłam się bawić i ja :)
    A Tobie to dobrze wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :))))
      Tylko ciągle nie mogę się przełamać, żeby tę instrukcję przeczytać :))

      Tobie też wychodzi pięknie
      gratuluję wygranej!

      Usuń
    2. Ja właśnie zaczęłam czytać i odkrywam mój stareńki aparat na nowo ;)

      Usuń
    3. U mnie z czasem krucho. Trzy razy w tygodniu tańczę. Dwa razy mam hiszpański. A weekend wiadomo....rower, plener, przyjaciele, rodzice....jakby nawet trzy dni trwał i tak byłoby go za mało. Ale kiedyś może poczytam :)

      Usuń
    4. Świetne zajęcia :) co tam wtedy jakaś instrukcja ;)))

      Usuń