środa, 16 kwietnia 2014

el concurso - potrzebne wsparcie :)



Dziś chyba muszę poprosić Was o pomoc. Sama też będę szukać odpowiedzi, ale może ktoś coś wie?

Pytanie pierwsze dotyczy Placu Hiszpańskiego w Sewilli.
"Plac został zbudowany w XX w. z okazji Wystawy Iberoamerykańskiej, której Sewilla była gospodarzem w 1929 r. Tutaj znajdowały się przede wszystkim pawilony sportowe. Głównym motywem dekoracyjnym są kolorowe ceramiczne płytki zwane azulejos.
Plac Hiszpański ma kształt półokręgu i symbolizuje otwarte ramiona wyciągnięte w kierunku wszystkich przybywających na Wystawę. Charakterystyczne cztery mosty na placu symbolizują księstwa, po których zjednoczeniu powstało Królestwo Hiszpanii. Ciekawostką jest fakt, że od nieco ponad dwóch lat można wynająć łódeczkę i podziwiać plac z tej dość nietypowej perspektywy – przez środek Placu Hiszpańskiego płynie kanał symbolizujący sewilską rzekę Gwadalkiwir."

 http://sewilla.lovetotravel.pl/
 
Podaj tytuł przynajmniej jednego filmu, który został częściowo nagrany na sewilskim Placu Hiszpańskim.

Kolejne pytanie dotyczy pałacu zwanego Casa de Pilatos, czyli Dom Piłata, który swoją nazwę zawdzięcza stacji drogi krzyżowej umieszczonej w murze pałacu, symbolizującej doprowadzenie Chrystusa do Piłata.


http://sewilla.lovetotravel.pl/

Jakie dwa główne style architektoniczne reprezentowane są w tym pałacu?


Trzecie pytanie konkursowe brzmi: jak nazywa się taniec, który tańczą ci państwo z filmiku? Sprecyzujmy, że czekamy na bardziej szczegółową nazwę niż tylko „flamenco”

No cóż…..będę szukać i drążyć. Ale jakbyście cokolwiek wiedzieli i mogli mi pomóc, byłoby fajnie :)

45 komentarzy:

  1. Hej Jula ...- odsiecz nadchodzi...:) Na razie pierwsze pytanie :
    1. Podaj tytuł przynajmniej jednego filmu, który został częściowo nagrany na sewilskim Placu Hiszpańskim.
    - „Gwiezdne wojny. Epizod II: Atak klonów”.

    Macham do Cię intensywnie w geście pozdrowienia i czytam dalej ...z uśmiechem na twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super!!!!! Dzięki!!! Bo z tym filmem mam największy problem
      Buziaki :*******
      Jesteś kochana!!!

      Usuń
    2. Bo ja kosmitką jestem...hi,hi..:)

      A teraz drugie :
      2.Jakie dwa główne style architektoniczne reprezentowane są w tym pałacu?
      - Dom Piłata jest powszechnie uważany za prototyp klasycznego andaluzyjskiego pałacu, łączącego w sobie zarówno elementy stylu renesansowego jak i mudejar.

      Pałac robi wrażenie...:)

      Pośrodku znajduje się okazały dziedziniec z fontanną, otoczony arkadami w stylu plateresco (nawiązującym do mauretańskiej ornamentyki geometrycznej) i mudejar

      Warto także w pałacu zwrócić uwagę na kaplicę, znakomicie łączącą styl gotycki ze stylem mudejar

      i źródło : http://otosewilla.pl/zabytki-atrakcje/dom-pilata

      A teraz taniec...Ole ! :)
      Tu będzie problemik ale szukam ...:)
      Internet dziś mi sie włacza i wyłacza ...więc poawiam się i znikam...ale jestem...:)

      Usuń
    3. Pracusiu....jesteś wielka :********
      Dziękuję :)))))

      Usuń
    4. Już tak mam jak się zaangażuję to do upadłego...:):):)
      Całe 160 cm mini wielkości...he,he..:):):)
      To ja dziękuję za super odskocznię :)

      3. Wychodzi na to że to taniec sevillanas ...chyba...:):):)

      I jak odpowiedzi wysłane ? A teraz trzymamy mocno kciuki ...bo to taka w sumie zbiorowa odpowiedzialność jest ...:):):)

      Pozdrawiam barrrrrdzo serdecznie :)

      Usuń
    5. Wiesz co......strasznie fajna z Ciebie dziewczyna!!!
      Radosna, miła i pomocna. Kochana :))
      jakbym tak mogła mieć ręce długie jak cała Polska wyściskałabym Cię teraz :)))

      Odpowiedzi wysłane i czekamy

      W przyszłym tygodniu rusza drugi konkurs, będzie trudniejszy od tego, ale damy radę :)))

      Usuń
    6. Kurczę Jula...nie wiem co powiedzieć ...a że prostotę cenię najbardziej - po prostu dziękuję Ci za tak miłe słowa ...przywołam je na myśl jak koło ratunkowe w kryzysowej sytuacji ...:)
      Ja bardzo podobnie myślę o Tobie...:pyk...)

      No dobra..to ja wyciągam ręce i spotkamy się w połowie....uściski jak Polska długa i szeroka...że hej...:)

      No to juz czekam na te pytania , mam nadzieję że będe na ten czas dostępna tak jak dziś ...:)

      Usuń
    7. To gdzieś koło Warszawy nasze rączki się splotą :)))
      Kto wie....kto wie....może kiedyś naprawdę? :)
      Uściski :*******

      Usuń
    8. A w kryzysowej sytuacji nie przypominaj, tylko wal do mnie jak w dym :)
      Adres znajdziesz na profilu :*****

      Usuń
    9. Jula...Kochana jesteś..i znów brak mi słów ;) nie śmiałabym zawracać Ci głowy ale dziękuję z serca ....a adresu poszukam ...bo kto wie...:)

      Usuń
    10. :)))))))) no jak nie śmiałam, no weź!!! no proszę!!!
      Jak w dym mówię Ci :)
      Uściski :****

      Usuń
    11. Sí señorita Julieta..:) !

      I uściski się spotkały ;):):)

      Usuń
  2. Gwiezdne , a także "Lawrence z Arabii"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!!!!
      Jak wy to wynajdujecie???
      Dzięki wielkie :***

      Usuń
  3. Ten taniec to chyba Sevilliana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie podobną odpowiedź znalazłam. Jeśli Ty też, to wpisuję!

      Usuń
  4. A styl to na bank mudejar. Drugiego nie wiem, ale poszukam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam jeszcze gotyk i renesans
      tylko które są dwa główne?

      Usuń
  5. To drugie to renesans. O ja głupia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przecież mądra i to bardzo a nie głupia :)
      to chyba mam już wszystkie odpowiedzi

      Usuń
  6. Co do filmów, również jeszcze w filmie "Dyktator" z 2012 roku i "Wiatr i lew" z 1975 roku. I jeszcze "Lawrence z Arabii" z 1962 roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz że dziś rano jak przeczytałam pytania pomyślałam od razu o Tobie :) że ty pewnie to wszystko wiesz :))) i nie myliłam się!
      Dziękuję Mar :*

      Usuń
  7. Dwa główne style to włoski renesans i hiszpański mudéjar, ale chyba już się doszukałaś :)

    Saludos Julio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I się doszukałam i dziewczyny sie doszukały, a jak jeszcze Ty potwierdzasz....no to 100% pewności.

      Besos :*

      Usuń
  8. wszystko juz podpowiedziane!! super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak teraz przy churros i gorącej czekoladzie czekamy na potwierdzenie tego co już i tak wiemy :)
      że odpowiedzi są poprawne! :))

      Usuń
  9. jak znalazłam chwilę, żeby zacząć przeszukiwać co nieco, to już wszystko było wiadomo :)))
    super taka pomoc koleżeńsko-blogowa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A żebyś wiedziała!!! Ja tu czuję tak niesamowite wsparcie.
      I niech mi tu nikt nie mówi że to tylko wirtual :))))

      Usuń
    2. Wiesz... i ja mam podobnie :-)
      Niby zły, a przecież taki dobry ten wirtual :)

      Usuń
    3. Niby na niby a taki prawdziwy :D

      Usuń
  10. Jak to dobrze, że są dobrzy i mądrzy ludzie i nawet nie zdążyłam sięgnąć po przewodnik ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No prężny i pracowity zespół.
      jestem pod wrażeniem! :)

      Usuń
  11. Nie zdążyłam Ci pomóc, ale za to sporodziś się dowiedziałam
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja też!! :))))))))))

      Usuń
    2. no właśnie, ja też nie, ale dzisiaj ze mnie kiepska pomoc :*

      Usuń
    3. Głowa do góry :) jutro będzie pięknie....zobaczysz :*

      Usuń
  12. dobrze, że są tu tacy mądrzy ludzie... bo ja nic bym i nie pomogła..... :/
    :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam oj tam :)
      Nigdy nie wiadomo co i jak. A pytań będzie jeszcze moc :)

      Usuń
  13. Ja nie mogę!!! Dziś mój szczęśliwy dzień. Wysłałam odpowiedzi jako trzecia i wygrałam!!!
    Albo dwa bilety do kina albo zestaw upominkowy dni hiszpańskich
    Dziękuję dziewczyny!!!!
    Bo to dzięki Wam tak szybko poszło :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to trza to opić!!! buziaki

      Usuń
    2. I to hiszpańskim winem :)))
      Buziaki :*

      Usuń
  14. Widzę, że już odpowiedzi padły, więc gratuluję wygranej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję....to taka mała wygrana
      ta główna może paść na koniec całej serii
      nie wiem tylko skoro wygrałam dziś....to może wyczerpało sie moje szczęście :)))

      Usuń
  15. Julia masz za sobą taki sztab ludzi, że nic innego tylko przeć do wygranej. Mi pozostaje trzymać kciuki - lewa jestem w tym temacie
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Sztab prężny i mądry :)
      Na dzisiejsze pytania odpowiedziałam sama. Nie śmiem nadużywać cierpliwości :))) czekam na wynik
      Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń