piątek, 21 marca 2014

w jedną noc osiwiała mi dusza

Czy to możliwe? Chyba tak. 
Za mną niespokojna noc, dużo urwanych snów, z których niewiele pamiętam. Ale jedno zapamiętałam.....moje odbicie w lustrze. Nie miałam w nim moich rudych loków, tylko proste ciemne włosy, gęsto przetkane siwizną. Twarz ciągle młoda....ale włosy...te mnie przeraziły. Rano pomyślałam, że te włosy, to pewnie moja dusza, która po ostatnich wydarzeniach zwyczajnie mi osiwiała.

Wczoraj wieczorem wyjechałam wcześniej niż zwykle na zajęcia z hiszpańskiego. Jazda samochodem bardzo mnie uspokaja. Wycisza to wewnętrzne rozedrganie. Jestem tylko ja i muzyka i nikt nie zakłóca mego spokoju. Z głośników przepiękne kompozycje Korzeniowskiego do filmu Romeo i Julia. Jeździłam tak ciemnymi ulicami miasta, szukając spokoju... 
Znacie tę muzykę? 

    
Przepiękna, prawda? 

Dziś pierwszy dzień wiosny....tak długo wyczekiwanej....
Może ona zdejmie siwiznę z mojej duszy i przywróci jej dawny kolor i blask?
Chociaż.....kiedy tak patrzę na zdjęcia sadu sprzed dwóch lat....on też na wiosnę był pobielony...zupełnie jak ja w moim śnie


Pięknego dnia Kochani :)




59 komentarzy:

  1. Radosnego dnia zycze :) w Brukseli leje, ciemno i szaro.... Jeszcze pare godzin i stad uciekam, choć podobno wszędzie ma być marcowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Niko :)
      W Polsce pięknie, ciepło i słonecznie. Przed nami prawdziwie wiosenny weekend. Odkurzę rower na pewno :)

      Usuń
  2. Namiętnie bez opamiętania słucham Adele gdy prowadzę. No nic nie poradzę, że kocham jej głos do szaleństwa. Mam jeszcze muzę z filmów Kilara - oj też ... no i jeszcze Grechuta. To moje ulubione 3 płyty na jazdę.
    Posiwiała dusza? Mnie z teatru wyprosili - wstyd jak cholera - taki sen, właśnie dziś. Dosypiałam żeby mnie zaprosili z powrotem i przeprosili ze pomyłka, nie!!! Nic z tego, za gadanie, (co prawda byłam z ważną personą, ale i ją wyprosili bo gadała ze mną ) szeptem a jednak, przerwali sztukę i oficjalnie światła na mnie i fru! O,mamunciu ale się wstydu najadłam , jeszcze w to nie wierzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to też mało fajny sen.
      Chociaż, z drugiej strony, czasem lepiej wyjść z przedstawienia, jakie nam ludzie urządzają.
      Na ulicy przynajmniej jest prawdziwe życie :)
      Buziaki wiosenne :*

      Usuń
  3. Sen mara, Bóg wiara.
    Nie lubię takich snów, po których człowiek budzi się rozbity. Mam nadzieję, ,że dzień rozwieje złe wrażenia.
    Muzyka piękna. Ja do jazdy samochodem lubię szybkie melodie, choć myślę, że przy tym też bym lubiła jeździć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muzyka musi współgrać z tym, co we mnie....wczoraj to pasowało idealnie.
      Chyba dlatego że szukałam ukojenia.
      A dziś....dziś może ze mną jechać coś zupełnie innego...oby wesołego :)
      Pięknego dnia Agajo :*

      Usuń
  4. od razu przyszło mi do głowy powiedzenie jakie zacytowała Agaja powyżej :) Nie ma co wierzyć snom.. nauczyło mnie tego życie i moje własne sny. Sen mara ... a kysz :)
    Buziaki słoneczne :********

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tez zrobimy....a kysz :)
      Buziaki emko :******

      Usuń
  5. piekny ten sen, chociaz straszny..
    jestes ruda Rudy Kocie.
    W sercu, duszy i we wlosach.

    Juz my sie o to postaramy:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się lepiej, od dziś, będę w Twoich oczach przyglądać :)
      Moja kochana Stokrotko :******

      Usuń
  6. Poważna sprawa takie siwe włosy... To na pieniądze :D...!

    Nie martw się, u Ciebie to też pewnie jakiś rodzaj przesilenia wiosennego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aż zajrzałam do sennika.....bo na kasę nie liczę
      "Jeśli więc śniło Ci się, że masz siwe Włosy spodziewaj się, że możesz stanąć w obliczu problemów, których rozwiązanie będzie wymagało od Ciebie dojrzałych i mądrych decyzji"
      każdego dnia staję w obliczu takich problemów
      ale może faktycznie....dziś bardziej

      Buziaki Abi :*****

      Usuń
    2. Kurcze, bałam się że zajrzysz do sennika i dlatego uprzedziłam to swoim komentarzem, tymczasem zadziałał jak prowakacja i niestety dowiedziałaś się tej strasznej prawdy.
      A reraz poważnie, przytulam ciepło, jutro będzie inaczej. Poza tym, wiesz, wszystko dzieje się tylko raz, tylko teraz. .. nigdy więcej nie będziesz czytała tego komentarza w takim stanie ducha i ciała, przy takich okolicznościach przyrody (czy u ciebie też tak pieruńsko wieje?) i z takim uśmiechem :)

      Usuń
    3. Nie wieje....czyli pewnie się czai i zaraz jak wypadnie zza węgła.....

      No masz rację, że wszystko dzieje się tylko raz.....no i sama nie wiem czy pociecha to czy powód do zmartwień ;)

      Usuń
    4. Na pewno powód do tego by przeżywać :) i nie zastanawiać się ;)

      Usuń
    5. Jak Ty to wyczuwasz powiedz....że dziś potrzebuję właśnie takich słów :****

      Usuń
  7. Dziękuję za tę muzykę :) Dodałam do swojej kolekcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) i mnie urzekła
      Pięknego dnia Różo :)

      Usuń
  8. ja też słyszałam że to na pieniądze...równięz pięknego dnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz??? Może przejrzę kieszenie. Pamiętam jak za studenckich czasów i dwa złote znalezione przypadkiem w kieszeni cieszyło jak nie wiem co :)

      Usuń
  9. czyli, że musiałaś wyglądać tak samo pięknie, jak ten sad :)
    miłego dnia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz....że wyglądałam całkiem ładnie :)
      Miłego Polly :*****

      Usuń
  10. Piękna siwizna nie jest zła :) a poza tym... jest tyle możliwości jeżeli chodzi o włosy :)

    Śliczna muzyka i wiosna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I za oknem śliczna wiosna....aż żal w pracy siedzieć.
      Pięknego dnia Małgoś :*

      Usuń
    2. Rozumiem, z dnia na dzień będzie trudniej

      chociaż u mnie to raczej domowe zajęcia, za oknem deszcz :)

      Usuń
    3. Wysyłam Ci trochę słońca, póki jeszcze nie zaszło :**

      Usuń
    4. łapię, może jutro jak wypiszczę, to się utrzyma na niebie :)

      Usuń
    5. Mocno trzymaj :) to będzie
      To co piękne warto zatrzymać....chmury (te deszczowe) puść, niech idą precz :***

      Usuń
  11. a wiesz, że ten tytuł to jakby początek wiersza? tak brzmi dla ucha...
    osiwiała dusza kojarzy mi się z mądrością i dojrzałością, może to o to szło? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to by była całkiem wygodna interpretacja :)

      Usuń
  12. Nie ma tego złego...teraz wiesz, jak przystojną staruszką będziesz:)))

    Ciepełka, słoneczka i pięknego popołudnia Julio :*

    Muzyka cudna...aż się łezka nieco kręci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo "Czasem zły pociąg zabierze cię na dobrą stację"

      A muzyka....tak...nie tylko się zakręciła łza w oku, ale i niejedna spłynęła....

      Pięknego popołudnia Maminko :*

      Usuń
  13. Jak siwieć, to tylko tak jak na zdjęciu. Więcej słońca Ci życzę! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak rozkwitnąć, to tylko pod czułym spojrzeniem można :)
      Buziaki :*

      Usuń
  14. a ja tam jestem siwiutka jak gołąbek ( geny) i uwierz mi ze to nie jest straszne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i siwiutka ale tego zupełnie nie widać. Do tego masz ładną buzię i ciało....to rekompensuje :)

      Usuń
  15. Snami sie nie przejmuj,moje sa tak odjechane ze mozna by po przebudzeniu osiwiec:)
    A z wiosna wszystko co zle mija:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby wiem że to sny....ale wiesz jest we mnie jakiś niepokój.
      Pojechałam znów wyjeździć go...nawet wysiadłam z auta zrobić kilka zdjęć nocnych. Ale cały czas prześladowało mnie uczucie, że za chwilę stanie się coś złego. Przy każdym słabo oświetlonym przejściu mocno zwalniałam. Na szczęście nic się nie stało.
      Niech już to z wiosną przejdzie!
      :******

      Usuń
    2. Potrzebujesz wiatru we wlosach,slonca na twarzy i ciepla na duszy:)
      Bedzie dobrze:)

      Usuń
    3. Chyba właśnie tak.....a do najbliższego planowanego wyjazdu ponad miesiąc. Co prawda znajomi proponowali Londyn, ale tam wiatru we włosach chyba nie poczuję.

      Usuń
  16. Piękna metafora z tym osiwieniem duszy. Ciagle się czegoś uczymy. Przed laty, gdy filozofia była moim zajęciem, interesowałem się filozoficznym wymiarem filozofii. Twój wpis stanowi przyczynek do tej dziedziny wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Errata: winno być: "filozoficznym wymiarem metafory":-)

      Usuń
  17. Słońce nie tylko wiosenne doda Ci witalności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę na przyszły rok jednak zaplanować jakiś zimowy wyjazd po słońce :)

      Usuń
    2. no wlasnie... tez mi tego brakuje...Fuerte teskni na pewno..;)

      Usuń
    3. A ja na Fuerte nawet nie byłam. Mój facet zawsze naciska albo na Gran Canarię albo na Teneryfę :)

      Usuń
  18. Mnie też się coś śniło ale nie pamiętam co... nawet chciałem zamknąć bloga. Na szczęście dzisiaj świeci słońce, i mogę się uśmiechnąć do Twojego snu o siwiźnie... Niektórzy twierdzą, że włosy wróżą duże pieniądze... Co by nie wróżyły to miło tu u Ciebie. Dobrego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo takich decyzji nie podejmuje się jednoetapowo :) trzeba odetchnąć, pomyśleć, najwyżej na początek wstrzymać się z pisaniem.
      Ja też, jak to mówię, mam buciki na nogach i walizeczkę spakowaną i powtarzam sobie, że jak jeszcze raz ktoś mnie zaatakuje to zamknę to i ucieknę.

      dobrego dnia :)

      Usuń
    2. Julio, ja Cię obronię przed tymi złymi, zrobię wszystko!!! Tylko nie zamykaj!!!!

      Dobrej soboty :*

      Ps. ja właśnie w ferworze walki z "brudem" :))))

      Usuń
    3. Maminko moja kochana :*********
      jak dobrze że jesteś!!!!
      Tacy ludzie jak Ty przywracają wiarę w człowieka i jego dobro
      Trzymam kciuki za Twoją walkę
      Buziaki :***

      Idę okna myć, niech do domu wpadnie więcej słońca :))

      Usuń
  19. jejku jaka nastrojowa, piękna muzyka! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. SIWIZNA TO OZNAKA DOJRZAŁOŚCI- TO O TOBIE.
    W LUSTRZE ZOBACZYŁAŚ SWOJĄ DZIECINNA DUSZE I DOJRZAŁE EMOCJE
    MUZYKA PRZEPIĘKNA...
    POZDRAWIAM SERDECZNIE
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. życie tak mnie przeczołguje że dojrzewam w przyspieszonym tempie
      Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  21. zdjecie sadu przecudne...
    muzyka? nie wiem bo mi moj super inteligietki telefun nie daje posluchac,..

    ale ....trzymam mocno kciuki Julcia, cobys ogarnela siwizne....
    martwie sie troche ...
    i baaardzo mocno sciskam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :*

      Ja to tak myślę.....że nawet jak problemy chodzą stadami (bo już nie parami) to stado nie może być zbyt liczne i jest w tym jakiś głębszy sens.....trzeba tylko poczekać.....jakoś przetrwać.

      Na szczęście za oknem piękne słońce
      Ściskam mocno :*****

      Usuń
  22. Mnie również bardzo uspokaja muzyka z głośników.
    Do tego czasami muszę iść pobiegać lub poskakać na skakance i to wysiłkowo, jestem bardzo wrażliwa na wiele czynników. Jakoś trzeba sobie radzić, zdjęcie z kwiatuszkami piękne. Wszystkiego dobrego !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację.....trzeba sobie jakoś radzić...spacer, wysiłek fizyczny, muzyka, cokolwiek, aby tylko nie dać się zwariować

      Pięknej niedzieli życzę :)

      Usuń