czwartek, 6 marca 2014

pierwszy bukiet


Pamiętacie swój pierwszy bukiet? Ten który daliście komuś, albo otrzymaliście od kogoś? Taki od serca, bez okazji.
Ja mój pierwszy "bukiet" dostałam jeszcze w podstawówce. To była piąta klasa. Akurat przeniosłam się do nowego domu, zmieniłam szkołę, trafiłam do zżytej już ze sobą klasy. 

NOWA....nowa zawsze budzi ogromne zainteresowanie. Na swoje nieszczęście usiadłam w ławce z dziewczynką, która mieszkała koło mnie i która, jak się potem okazało, była znienawidzona przez całą klasę. Nie bez powodu z resztą, bo wredną była i wredną pozostała. Kiedy spotkałam ją, już w dorosłym życiu, nie omieszkała wśród pytań, które mi zadała, i opowieści o swoim cudownym życiu, umieścić kąśliwą uwagę pod moim adresem. Widać z tego się nie wyrasta ;) 

Bałam się, że i ja przy okazji dzielenia z nią ławki, zostanę zaszufladkowana i potraktowana podobnie, czyli znienawidzona. A tu niespodzianka.....polubili mnie "przywódcy" klasy. Polubili, a może nawet bardziej niż polubili, bo pewnego wiosennego dnia jeden z nich przyszedł do szkoły z pękatą reklamówką. Wręczył mi ją mówiąc...."powiedziałaś że lubisz kaczeńce". Matko, jak ja spłonęłam. Piąta klasa, to nie wiek na amory....no przynajmniej nie dla mnie, nie przy moim surowym wychowaniu. 
Z jednej strony kwiaty mnie ucieszyły, bo codziennie jadąc do szkoły widziałam je z okna autobusu i zachwycałam się nimi. Widziałam na jakich niedostępnych mokradłach rosły i doceniałam jak bardzo on musiał się poświęcić żeby mi je zerwać....no prawie jak Józef Tolibowski z "Nocy i dni". A z drugiej strony, co dalej? Jak ja z kwiatami do domu wrócę? Już teraz nie pamiętam, czy ta reklamówka została w szatni, czy gdzieś ktoś na niej usiadł. Dość, że z kaczeńców niewiele zostało i kiedy dowiozłam je do domu, były w opłakanym stanie. No ale.....na pewno to był mój pierwszy bukiet  :)

Następne bukiety, te otrzymywane w późniejszym życiu, przyjmowałam już bez wstydu, tylko z radością i należnym im szacunkiem :)) 
Najbardziej chyba jednak pamiętam, takie właśnie spontanicznie podarowane kwiaty, czasem bardzo skromne. Konwalie jakie znajdowałam zatknięte za wycieraczkę w samochodzie, naręcze żonkili przyniesione przez kolegę do pracy, czy wreszcie kwiaty wydarte z korzeniami z klombów, przez moją wakacyjną miłość, jeszcze w czasach szkoły średniej. 

Kto wie.....może dziś też dostanę jakieś?







56 komentarzy:

  1. STO LAT Kochanie !!!

    a co tam !! DWIEŚCIE :)))

    buziaki raz jeszcze :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Skarbie :****
      Dwieście....kto by to wytrzymał :) kto by ze mną wytrzymał tyle :D

      Usuń
    2. znam takich ;P ;))

      Usuń
    3. hahahahahaha mówisz? :))))
      to muszą być wspaniali ludzie :*

      Usuń
  2. Najbardziej doceniamy te najmniejsze gesty i te najbardziej niespodziewane :)
    Pozdrawiam :)

    P.S. 100lat, dużo radości, powodów do Uśmiechu i samych Słonecznych Dni :* :*
    http://www.youtube.com/watch?v=osKLrBxqkuA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :******

      hahahaha urocze wiewiórki :))))

      Usuń
  3. :*

    http://www.youtube.com/watch?v=B98KWh-2Kp4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahaha nie masz sumienia!!!!!
      Tak mnie od rana kusić!!
      Trzech przystojniaków wymazanych tortem......a moje słabe serce??? :))))))))

      Usuń
  4. To moja najukochansza piosenka filmowa...uwielbiam ja.
    Sto lat kochana:*

    OdpowiedzUsuń
  5. I znowu o czymś nie wiedziałem:) Natychmiast naprawiam swoje gapiostwo.
    Wszystkiego dobrego Julio, spełnienia i radości. Nie znalazłem Twoich ulubionych kwiatów z podstawówki ale może słoneczniki je choć w części zastąpią. Nie wiem czy tu można cokolwiek wklejać więc niestety umieściłem je na swoim blogu przed chwilą. Są dla Ciebie.
    Pozdrawiam i jeszcze raz wszystkiego najlepszego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie gapiostwo przecie! miałeś prawo nie wiedzieć :)
      Słoneczniki śliczne....trafiłeś, są podobne do mnie zwracają zawsze twarz do słońca :)
      Dziękuję serdecznie za kwiaty i za życzenia.
      Pięknego dnia :)

      P.S. Mam w swoich albumach takie jedno zdjęcie wśród kwitnących słoneczników w Toskanii :))) bardzo je lubię.

      Usuń
  6. Wszystkiego, wszystkiego najlepszego!
    I samych dobrych ludzi wokół :) Uśmiechniętych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agajo :)))))
      Do ludzi na szczęście na ogół mam szczęście :)
      Tu na blogu też.
      Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  7. Pierwszy bukiet ? Chyba goździki, bo to takie czasy były, na goździki czasy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt...był kiedyś czas goździków z wiotką szmacianą wstążeczka :)))
      Było ich tak dużo, że wszyscy je chyba "znielubili". A to przecież piękne i trwałe kwiaty :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. A to dzisiaj są Twoje urodziny? ... :)?
    Imieniny?
    Wiosna? :D...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz sama nie wiem...ludzie kwiaty przynoszą, całują, życzenia składają, mówią tyle ciepłych i wzruszających słów....coś się chyba dziać musi :D

      Urodziny :)
      Dziś moje urodziny :)

      Usuń
    2. O jejku!!! To życzę Ci 100 lat ;), wiele radości, kwiatów o poranku i w (upojne) noce :), szerokich dróg :), ciepła od ludzi, spełnienia marzeń (no, dlaczego by nie?), fantastycznych zdjęć, tańców w szmaragdowej sukience... i... i miłości... :)

      Usuń
    3. O jejku! dziękuję :)))))))))))
      I ta końcówka życzeń.....bez miłości życie takie puste....prawda?

      Usuń
  9. Wieść o Twoim święcie obiegła cały układ słoneczny i wywołała wśród ciał niebieskich spore poruszenie a oto relacja :

    http://www.youtube.com/watch?v=myb4J6X9OPU

    Do których ja zakamuflowana kosmitka szczerze się dołączam ..OLE !!! :):):)

    http://www.edycja.pl/images/kartki/duze/578.jpg





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale że mówisz cały układ słoneczny??? ja Cię nie mogę!!
      Dziękuję :*****
      zgarnęłabym tę wisienkę od razu....ale nie...jeszcze na nią popatrzę :)

      P.S. Czekałam na Twoje "Pyk" a tu "OLE" :)))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
  10. Mój pierwszy bukiet składał się z irysów , ja byłam zachwycona ale mama mojego oblubieńca już mniej bo opędzlował jej całą irysową rabatkę ...a powiem Ci...spora była :) ta rabatka...
    Pozdrowionka
    ps. ach uwielbiam kaczeńce , co roku wystawiam je do swojego oczka wodnego ...pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha ze trzy lata temu przyszedł do mnie sąsiad, przez dziurę w płocie jaką sobie celowo poczyniliśmy, żeby za daleko nie chodzić.
      Przyszedł....i owszem.....z kwiatami....zaprosić na imprezę
      Bez trudu rozpoznałam moje powojniki, myślałam że go zatłukę!!!!

      Usuń
  11. Wszystkiego naj, najlepszego!!!
    pierwszego bukietu nie pamiętam, we wczesnej młodości nie byłam specjaną fanką kwiatów i to pewnie dlatego, za to teraz mi się odwróciło totalnie ;))
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dzwoneczku :********
      Ja od małego lubiłam i kwiaty i dzieci :))))))

      Usuń
  12. ╰✿╰✿╰✿╰✿

     ›€› ›‹™‹›‹™‹ › ™‹›
     Š€Š œ›ŒŠ€ŠŠ€Š™Œ Š ŠŠŠ
     ˜Œ š˜Œ˜ŒšŒ˜Œ š š˜Œ


    ________________(¯`' .¸¸¸¤°» Z
    ____________(¯`' .¸¸¸¤°» OKAZJI
    ________(¯`' .¸¸¸¤° URODZIN
    ____(¯`' .¸¸¸¤°»100 LAT
    (¯`' .¸¸¸¤°» W ZDROWIU
    ´¨¨)) -:¦:-SZCZĘŚCIU
    ¸. ´ . ´¨¨)).I MIŁOŚCI !
    ((¸¸. ´ . ´ -:¦:- .
    . ´, *´¨)¸. *¨)
    (¸. ´ (¸. ` * ¸. ´¸. *´¨)
    ______$$$$$ ¸. ´ . ´ -:¦:-
    ___$$$_____$$$ ´, *´¨)¸. *¨)
    _$$___________$$ (¸¸. ´ .
    $$$___________$$$ . ´ -:¦:- .
    $__$$$_____$$$__$ (¸. ´ (¸. `
    $_____$$$$$_____$ (¸¸. ´ . ´ -:¦:
    $_______________$ . ´, *´¨)¸. *
    $_______________$ (¸. ´ (¸. `
    $_____________$$$$$
    $________$$$$$_____$$$$$
    _$______$_______________$
    _$______$$$$$$_____$$$$$$
    _$______$_____$$$$$_____$
    __$_____$_______________$
    ___$____$_______________$
    ____$___$_______________$
    _____$__$_______________$
    ______$_$_______________$
    _______$_$$____________$
    _______$_$$___________$
    _______$_$_$_________$
    _______$_$__$_______$
    _______$_$___$$___$$
    ____$$$$_$$$$__$_$$
    __$$___$_$___$$$_$
    _$_____$_$____$$_$
    $____$$$$$$$__$$_$
    _$___________$_$_$
    __$$$$$$$$$$$__$_$
    _______________$_$
    _______________$_$
    ____________$$$$_$$$$
    __________$$___$_$___$$
    _________$_____$_$_____$
    __________$$$_______$$$
    _____________$$$$$$$


          ╰✿✿ڿڰۣ—


    WSZYSTKIEGO NAJ NAJ NAJ :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :**********
      Rozumiem że szampana pijemy :)))

      Usuń
  13. http://www.youtube.com/watch?v=hzgr_wpdENI

    Julio moc serdeczności, pięknego życia...niech Ci się wiedzie, i spełnia wszystko o czym zamarzysz :* :* :*

    Mój pierwszy bukiecik to niezapominajki, od mojej pierwszej szkolnej miłości...było cudnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maminko :********
      Ach te szkolne miłości....czysty romantyzm prawda? :))

      Usuń
  14. No pięknie! Toż święto Twoje dziś a ja w ogóle po kontynentach skaczę. Julka jak wiesz ode mnie życzenia prosto z serducha, okraszone kwiatami rzecz oczywista Twymi ulubionymi! Do tego jako załącznik uściski takie mocne i buziaki!!:*! też mocne!
    a moje pierwsze kwiaty?
    z kolegą pojechałam na rowerach zwykła przejażdżka do rezerwatu sasanek, jakież było moje zdziwienie jak zerwał się a potem zerwał dla mnie kilka sasanek, rzecz jasna byłam w dylemacie, przyjąć czy nie. tak czy inaczej miałam zgryza, ale jak okrasił niezręcznym pocałunkiem i stał się moim chłopakiem to już.. jak pieczęć , bodajże 6 klasa a i tak dzieciakiem straszym byłam patrząc na obecne 6 klasistki to wręcz mi się wydaje że jeszcze z pieluch nie wyrosłam choć w sumie na rowerze dobrze sobie radziłam a teraz też mam takie gatkiz pieluchą na rower, to by się wszystko zgadzało :))

    Jeszcze raz : WSZYSTKIEGO NAJ DLA WYJĄTKOWEJ JULKI!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Migafko :)))))))) serdecznie dziękuję :********

      Jak romantycznie!!! I te sasanki i ten pocałunek....ech
      Wiesz...ja to lubię te pierwsze uniesienia powspominać :)))
      Buziaki :*************

      Usuń
    2. Jak obiecałam szeptem na ucho: cz.1 urlopu: Mariza, fado, Festas dos Santos Populares czyli witaj Lizbono w połowie czerwca! Już zaklepane i tak się cieszę że aż się uczesze! :))
      Pięknego dnia! :*

      Usuń
    3. ZABIŁAŚ MNIE!!!!!!!!!!!
      wrrrrrrrrrrrr
      zazdroszczę :)))))))))))
      Marzę o Lizbonie!!! A lot? Jakimi liniami?

      Usuń
    4. Lecimy Austrian z Wawy - przesiadka w Wiedniu :)
      Nie byłam w tamtych regionach ( płw. iberyjski) tym bardziej przebieram nogami.
      Ach, jak coś daj znać się może tam spotkamy? ;))

      Usuń
    5. A koszt? Ile płacisz za bilety?
      Może przyziemne pytania ale jakże istotne :)

      Usuń
    6. 1830, z jakimiś tam opłatami wyszło 2 tys ;)

      Usuń
    7. jak na osobą to niemało
      chyba ze to za dwie :)

      Usuń
  15. a ja taka.... zagapiona, ups...
    tak mocno, mocno Cię przytulam i najserdeczniej obejmuję dobrymi myślami i pamięcią /Ty wiesz jaką/ :-))))))))
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem :) i dziękuję
      Bardzo dziękuję :****
      Moja Ty dzielna dziewczyno!!!!
      Buziaki :****

      Usuń
  16. Wszystkiego najlepszego i obyś się nigdy nie zmieniła :)))) Życzę Ci dużo miłości i szczęścia i jeszcze wielu takich pięknych opowieści, najlepiej bez końca :)
    Ja najbardziej zapamiętałam bukiet od mojego męża, z naszej pierwszej randki. Śliczne, kolorowe margerytki. Potem każda kolejna, pojedyncza różyczka też mi sprawiała ogromna radość, ale tych pierwszych nie zapomnę nigdy.
    Buziaki :DDDDDDDDDDDDDDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :))) wiesz że już któryś raz dziś to słyszę "obyś się nigdy nie zmieniła" i to jest bardzo wzruszające i budujące zarazem :)
      Dziękuję :***
      Jaki piękny uśmiech!!!!!!

      Usuń
  17. acha, a w Tolibowskim byłam mocno zakochana, nie mniej niż Barbara :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każda romantyczna dusza była poruszona tą sceną :) takie poświęcenie!!!!

      Usuń
  18. Pan Tolibowski to miał gest .. podziwiam .. i gdzie te romantyczne chłopy :^)
    wiele dobrych urodzinowych fal ~~~~~~~~~~ xoxoxoxo :^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze.....wiem, że też by Cię było na taki gest stać. I nie próbuj się wykręcać, trochę Cię już znam :)

      Dziękuję ( za czerwone róże też) :))
      Uściski :****

      Usuń
  19. Julio, wielki buziak Urodzinowy :*** I dołączam bukiecik krokusów, które właśnie zakwitły, ale... ups... zdaje się, są pod ochroną :) A mogą być piękne stokrotki? W tym roku kwitły na okrągło :) Spełnienia marzeń, Julio!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham wszystkie kwiaty i nie musisz ich zrywać, popatrzę sobie jak ślicznie wyglądają w trawie.

      Dziękuję :****
      Uściski :)))

      Usuń
  20. Spóźniona dziś też Ruda ściska Cię po stokroć na Twoje urodziny :)))
    Wiary, nadziei, miłości - tego dziś życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka tam spóźniona :))))
      Jeszcze trzy godziny do końca doby!!
      Dziękuję :***

      Usuń
  21. Mój pierwszy bukiet... Chyba od któregoś z małych siostrzeńców siostrzeńca. Jakieś stokrotki, czy kwiaty koniczyny. W gimnazjum byłam. Chyba jakoś tak ;) Bo potem, to już były tylko okazyjne - na zaręczyny, wieczór panieński... Ale teraz, szczególnie latem, sporo ich dostaję ;) Julo wie, że lubię różne kwiatki ;)

    Wszystkiego najlepszego, spełnienia najskrytszych marzeń! :*
    (Ale nie wszystkich, aby było jeszcze o czym marzyć:P).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ci synkowie....kochają swoje mamusie najbardziej na świecie :))))

      Dziękuję Ino :***
      Pięknego dnia :)

      Usuń
  22. Cudna opowieść...
    Moje pierwsze kwiaty - wydaje mi się, że od mojego pierwszego chłopaka. Stokrotki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie niepozorne bukieciki, ale pełne emocji, pamiętamy najbardziej :)

      Usuń
  23. Uwielbiam dostawać kwiaty! a takie spontanicznie darowane bukiety są najczulszym dowodem sympatii:) wszystkiego dobrego Julianno:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chyba nie ma kobiety która nie kochałaby kwiatów :))) i lubimy to bardziej niż cokolwiek praktycznego.
    Dziękuję Agnieszko :*

    OdpowiedzUsuń