piątek, 28 marca 2014

nie przegapić wiosny


Krokusy, w moim ogrodzie, stoją dumnie wyprostowane, otwierając się na słońce. 
Zza nich nieśmiało wychylają się hiacynty.
Lada moment wystrzelą kwieciem tulipany.
I aż się chce żyć!


Jeszcze niedawno na spacerze głaskałam aksamitne futerko baź
a dziś wyglądają już zupełnie inaczej 
mają inne, kudłate czuprynki.

Wszystko dzieje się tak szybko, że aż żal, że siedząc tu w pracy tracę cenne chwile wiosny.
Bo z wiosną jest jak z dziećmi, każdy dzień przynosi nowe. Żaden z nich już nigdy nie wróci. I jeśli cokolwiek się przegapi, traci się bezpowrotnie szansę na przeżycie tego cudu po raz drugi.

Kiedy rano jechałam do pracy, widziałam przy drodze dziewczynkę z psem, która z ogromnym obiektywem, niemalże wyłożona na trawie, fotografowała maleńką kępkę przylaszczek rosnącą na poboczu, w pobliżu parku. Trochę jej zazdrościłam :)
Ale ja też wzięłam dziś ze sobą aparat i po pracy pojadę w to miejsce. Jest tam taka dzika część parku, porośnięta jednorodnym lasem. To magiczne miejsce. Wczesną wiosną usiane zawilcami. Potem, zanim jeszcze zazielenią się porządnie korony drzew, szaleje bluszcz, wspinając się po pniach i zaściełając ziemię zielonym kobiercem. Drzewa dają mu szansę, jakby mówiły.....ty rośnij pierwszy, my zawsze sięgniemy po słońce. Kiedy bluszcz się umocni....korony drzew się zamykają, tworząc zielony dach, niemalże nieprzepuszczający słońca. Latem jest tam cudownie chłodno. Lubię skryć się tam przed upałem...
Rozmarzyłam się....

Pięknego weekendu Kochani i nie przegapcie wiosny :*
Zagramy dziś może czule i romantycznie....skoro ten las i ta wiosna...



46 komentarzy:

  1. pieknego weekendu kochana:**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :****
      Jak mnie nie rozłoży bardziej, nie zmarnuję ani minuty :))

      Usuń
  2. pięknego, spokojnego weekendu :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję emko :)
      Oby nic niespodziewanego nie zaskoczyło
      Ale wiesz....śnił mi się śnieg....dużo śniegu
      i biorę to za dobrą wróżbę :)

      Usuń
  3. Samej radosci zatem. I pięknych zdjeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze kilka godzinek i już weekend. Niech pogoda nikogo nie odstrasza, warto iść do lasu. Ona, Pani Wiosna rzecz jasna, tam na nas czeka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :))
      Ja już dziś, choć mam mnóstwo spraw do załatwienia po pracy, zacznę od przywitania się z Panią Wiosną :)

      Usuń
    2. Zmiana czasu, ale my z moją Pestką, najwierniejsza czworonożną towarzyszką, od dawna jesteśmy na nogach i za chwilę ruszamy do lasu. Tam Pani Wiosna czeka. Ciekawi jesteśmy czym nas ugości, jakimi kolorami sypnie po oczach:-)

      Usuń
    3. Pestka będzie miała piękny dzień...a przy okazji Ty też ;)
      Zmiana czasu trochę mnie wkurza. Ktoś mi ukradł godzinę poranka, który tak lubię. Teraz muszę gonić czas, żeby zdążyć ze wszystkim :)))
      A już na komputer i zgranie zdjęć...zupełnie czasu nie mam

      Pięknego spaceru Krzysiu :)

      Usuń
    4. Było pięknie i okraszone ptasim koncertem. Cały czas słyszeliśmy ptasie trele, a w lesie pusto, bo zmiana czasu wszystkich trzymała jeszcze w pieleszach.

      Usuń
    5. I ja dopiero przed chwilą wróciłam do domu...to był cudny dzień
      Teraz zostało ogarnąć fotki i wspomnienia :)

      Usuń

  5. I Bociany już przyleciały ...na jednej łące naliczyłam 5 osobników buszujących w trawie :)

    A w ogrodzie coraz więcej życia ...i tyle radości z tego powodu :)

    Spójrz idzie wiosna, kwiaty rozdaje,...idzie wiosna, wiosna szalona...Czas już porzucić smutki, zwątpienia...Więc oddaj głowę myślom szalonym,pokłoń się swoim latom zielonym,...To idzie wiosna, wiosna szalona -to idzie wiosna, to właśnie ona...

    https://www.youtube.com/watch?v=U-wktWDlFCE

    Życzę cudownego weekendu , pełnego wiosennych inspiracji..no i PYK ...fotka tu i fotka tam :)
    ps. już Cię widzę jak pełna wiosennego uniesienia rzucasz się na trawę aby wyłapać w niej jakieś fotogeniczne cudo...:) Tylko uważaj na kleszcze ...już trzy takie paskudy znalazłam u naszego psiaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahahaha uwielbiam Cię :)))))
      Zawsze, ale to zawsze, kiedy Cię czytam uśmiecham się, a nawet czasem spadam ze śmiechu pod biurko....cudowna dziewczyno!!!

      No i taki mam plan na weekend...tarzać się w trawie i porzucić smutki
      Dziękuję za pozytywną i ukwieconą piosenkę :)

      Buziaki mój promyku :***

      Usuń
    2. Ojej bo zaraz woda sodowa uderzy mi do głowy...:)

      Usuń
    3. Nie grozi Ci to :))))))))))

      Usuń
    4. Ha, ha...fakt :)
      Ale za to w sercu jak się ciepło zrobiło na Twe słowa ...ze Hej ! :)

      Usuń
    5. :))))) to dobrze
      bo mi się ciepło robi, kiedy czytam Twoje :*

      Usuń
  6. Z czasem kiepsko, dlatego piszę szybciutko, że z ogromną przyjemnością przeczytałam dwie ostatnie notki. Przyjemność to była zupełnie różna w obu przypadkach - o spójności - to przyjemność rozumienia i wspólnoty myśli, o wiośnie zaś bardzo przyjemna przyjemność ;)
    Pięknego, wiosennego weekendu :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi miło jest to czytać :))))
      I o tej wspólnocie myśli i o przyjemnej przyjemności
      Cieszę się...bardzo :)

      Pięknego weekendu :***

      Usuń
  7. Wiosna ma w sobie niezwykłą moc, najbardziej zatwardziałego desperanta wyprowadza na spacer... lubię obserować ptaki, słuchać ich treli, rozkwitające magnolie,to wszystko nastraja pozywtynie, no i noc jest krótsza ) słońce wyżej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ten zapach.....to nie jest tylko zapach kwiatów. Pachnie ziemia, mech, igliwie rozgrzane słońcem. Zimą tego wszystkiego nie ma. Zimą nawet zapachy śpią :)

      Usuń
  8. Chciałabym na krokusy w górach zapolować... Pewnie nie zdążę... ;/
    Idź koniecznie po pracy :D... Może ja też się wybiorę zawilce sfotografować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pójdę na pewno.
      Zajrzałam tam rano na chwilę, ale zawilce miały zamknięte płatki, może w słońcu się otworzą.
      Choć i tak wiem że żadne zdjęcie nie odda tego widoku, ale pojadę dla samej przyjemności bycia tam :)

      Usuń
    2. I jak? Pokażesz zdjęcia? :)

      Usuń
    3. Pokażę :)
      Jak tylko wybiorę które :)

      Usuń
  9. Tobie też pięknego weekendu i bardzo, bardzo wiosennego :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. och....słońce mi się wdziera do pokoju i prawie za fraki wyciąga na zewnątrz :)
      Pięknego weekendu Marzycielko :*

      Usuń
  10. Nie przegapię na pewno, choć u nas dziś pochmurno i deszczowo ambitnie wsiądę na rower i pojadę daallleekkoo, ale jutro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaaaaaaaaaaaaa no to jutro może nie padać :)) przecież

      Usuń
  11. Uwielbiam wiosnę.
    Pozwolisz, ze zacytuję Szymborską
    "Żaden dzień się nie powtórzy,
    nie ma dwóch podobnych nocy,
    dwóch tych samych pocałunków,
    dwóch jednakich spojrzeń w oczy.
    Tak też jest z wiosną :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest!
      A najbardziej niesamowite jest to, że co roku zachwyca tak samo :)

      Usuń
  12. Odkąd przesiadłam się kilka dni temu na rower ta wiosna jest ze mną bliżej i nie ucieka mi tak...niedługo forsycje zaczną krzyczeć kwieciem:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ech....do pracy nie mam jak dojeżdżać rowerem, ale jutro na pewno zrobię sobie objazdówkę :)

      Usuń
  13. przepiękna wiosenka .. bazie i krokusy cudowne .. chce się żyć ! ~~~~~~~~~~ :^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A żebyś wiedział Piotrze :)))))
      Całusy na dobry weekend :**

      Usuń
  14. Tobie również miłego! Wypocznij kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :***
      Zaczęłam aktywnie od zdjęć w parku i salsy. A dziś wyjątkowo intensywna
      Może jutro odpocznę :)

      Usuń
  15. Cudnego wypoczynku I udanego polowania w trawie;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Małgoś :*
      Pogoda mi sprzyja, co prawda chłodno, ale słonecznie:)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Poczuję :)))) po fakcie :)))
      Buziaki Dzwoneczku :*
      U Ciebie też tak pięknie?

      Usuń
  17. Piękne wiosenne klimaty ...
    Pozdrawiam w wiosennej sobocie :)\
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosenna sobota zabiegana i słoneczna
      Homer cały w błocie i szczęśliwy
      czego chcieć więcej :)))
      pozdrawiam :)

      Usuń
  18. po zagonionym i zabieganym dniu w końcu nadrabiam.... i czuję się tak przez Ciebie zachęcona, że jutro nie omieszkam wyskoczyć pod okno na te fiołki, co się fioletowym dywanem rozsypały jak na wyciągnięcie ręki...
    i nawet nie będę patrzeć na to, jak patrzą na mnie potencjalnie leżącą na brzuchu z aparatem przy oku ;-)))

    cudnej niedzieli Ci życzę, Skarbku :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grzej na te fiołki, bo czekać na Ciebie nie będą :)))
      I nie patrz na to, co ludzie powiedzą. Ja wczoraj też klęczałam w zawilcowym lesie :)))
      Tylko czasu nie mam, żeby fotki na bloga wstawić. Sobota na bogato i na wesoło :)))
      Niedziela zapowiada się równie miło.

      Cudnej niedzieli mój Aniele :****

      Usuń