sobota, 15 lutego 2014

Nebraska


Nebraska, jest typowym filmem drogi. Opowieścią o podróży ojca i syna. Opowieścią, która w przedziwny sposób na tyle zaciekawia, że chce się dotrwać do końca tej historii, usłyszeć co dalej. I nawet moje chwilowe problemy z internetem i konieczność przerwania filmu i dokończenia go dnia następnego, nie zniechęciły mnie. Wróciłam do niego z przyjemnością.

Woody, nieco już zniedołężniały staruszek, ubzdurał sobie, że spamowy list jaki otrzymał, jest gwarancją wygrania miliona dolarów. W liście stało jak wół "czeka na ciebie nagroda, tylko zaprenumeruj nasze czasopisma, bla, bla, bla". Typowy naciągający list. Woody, naiwnie wierząc w szczerość ludzi, postanowił po tę nagrodę wyruszyć i odebrać ją osobiście. Nie mając samochodu, wybierał się tam na piechotę. Regularnie uciekał z domu i szedł z Montany w kierunku Nebraski. David (jego syn) mając dosyć poszukiwania ojca, zawracania z drogi czy tez odbierania z biura szeryfa, postanowił zawieźć go do Lincoln. Podróż pozwala im się lepiej poznać i zbliżyć. David dowiaduje się o swoim ojcu wielu zaskakujących rzeczy. Odbywa z nim coś w rodzaju podróży do przeszłości.... 
Jak zwykle więcej nie powiem, żeby nie odbierać Wam radości oglądania

Nebraska to film który wzrusza, czasem bawi, a momentami złości.....ale tylko z powodu ludzkiej głupoty, cwaniactwa i nieżyczliwości jaką odkrywa. 

Mnie ten film kupił. podbił moje serce. Może podbije i Wasze.
Poszukiwaczy wartkiej akcji od razu uprzedzam.....to nie tu. 
Ci którzy lubią sentymentalne opowieści z przeszłości....jak najbardziej powinni się w tę opowieść zasłuchać :)




46 komentarzy:

  1. I już wiem, że chcę zobaczyć ten film.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Sprawdź :)
      Nie jest to tak barwna opowieść jak Twoje blogowe
      ale zasłuchać się można i zamyślić

      Usuń
  3. Na pewno obejrzę :)
    Lubię takie filmy, takie historie :)

    Z historią podróży polecam film: "Prawdziwa historia" z Hopkinsem z 2005 roku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Chyba nie widziałam.....dodam do listy filmów do obejrzenia
      Dzięki :)

      Usuń
  4. Nie oglądałam...czy to kolejny przewodnik po męskim świecie??!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie nie.
      Kurcze nie wiem jak Ci to w jednym zdaniu opisać. Samo życie po prostu!!!

      Usuń
  5. wiesz, że to co podbija Twoje serce, działa i na mnie :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie znajdź na ten film czas, najlepiej jakiś spokojny wieczór, żeby nic Cię nie rozpraszało :)

      Usuń
  6. Chcę obejrzeć ten film, dziękuję Julio :* ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że Ci się spodoba. Nakręcony w konwencji czarno-białej, co nadaje mu specyficzny klimat.
      Zawsze kiedy Wam reklamuję jakieś filmy obawiam się, czy przypadkiem Was nie rozczarują.....mam nadzieję że nie :)

      Usuń
    2. myślę, że nie masz się czego obawiać :*

      Usuń
  7. Oglądałam. :-)

    Bardzo mi się podobał.. Taki z klimatem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff ulżyło mi :)
      Bo wiesz....bo jeśli tylko mnie by się spodobał, byłaby wtopa :)

      Usuń
    2. hahahahaha :))))

      nie sądzę:P
      ale faktem jest, że film bardzo ok ;)

      Usuń
    3. Ale wiesz....zawsze to raźniej :)))

      Usuń
  8. Czuję, że i dla mnie.... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba się skuszę, bo lubię takie filmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz ten gatunek filmów...to koniecznie!

      Usuń
  10. Takie nebraski mam co dzien w skrzynce na listy:)))
    Nie otwieram,wywalam do kosza:)
    A film chyba kiedys widzialam,albo I nie,nie pamietam, wiec trzeba sobie przypomniec:)
    Dziekuje za te wszystkie filmowe recenzje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film z 2013 roku. Jeśli go widziałaś to tylko w ostatnim roku, pewnie byś pamiętała :)
      U nas w Polsce chyba tylko tego typu sms-y przychodzą. Takiego papierowego listu o podobnej treści nigdy nie dostałam.

      Usuń
    2. Ten tytul jest mi jakis bliski,a poza tym to wiesz jak to jest z ta pamiecia...moje jest bardzo dobra tylko krotka:))))

      Tu przychodza koperty z roznymi takimi duperelami,dawno temu otworzylam nie pamietam co to bylo ale wlasnie w takim stylu....wygrales....ale musisz cos tam, cos tam.No I od tamtej pory juz nie otwieram:))),tylko od razu kosz:)

      Usuń
    3. A tu widzisz trafiło na łatwowiernego staruszka, podejrzewam że sporo takich "naciągniętych"

      Usuń
  11. mnie sie czasem podobaja filmy ktore inni krytykuja:-) ale ten bardzo bardzo warty zeby obejrzec!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooooooooo i w weekend tu zajrzałaś :)) super :***
      A film....no kurcze coś w sobie ma, że trzyma przy ekranie.
      Buziak ślicznotko :*

      Usuń
  12. To ja też wpiszę ten film na listę filmów do obejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że ta "wędrówka", też Cię kupi :)

      Usuń
  13. Wiesz, ja pewnie nie obejrzę tego filmu. Cieszę się, że mogę tu być i Ci to powiedzieć. Cieszy mnie atmosfera, że mogę tu usiąść nie być zaczepiany. Sorry, ale wracam od syna. Nie łatwo być ojcem. Dobrej nocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem więcej, nie jest łatwo być rodzicem, bez względu na wiek dziecka. I czasem, choć może z pozoru wyglądać inaczej, ale łatwiej być rodzicem niemowlęcia niż dorastającego, czy nawet dorosłego już dziecka. Z wiekiem waga problemów jest większa, a nasze możliwości rozwiązywania ich maleją.

      I wiesz co....może jednak obejrzyj ten film, albo syna zachęć. Film pokazuje, że nie jest też łatwo być synem i pokazuje jak wielka (mimo wszystko) potrafi być miłość syna do ojca.
      Mam upierdliwego i nerwowego ojca, który bardzo często mnie wkurza. I powiem Ci, że po tym filmie pomyślałam o nim cieplej. Mnie ten film odmienił.

      Miło mi że jest Ci tu dobrze :)

      Usuń
    2. Sorry, że wszedłem tu o trzeciej w nocy:) Czytam i wiem, że lubię tu bywać. Może rzeczywiście powinienem film zobaczyć? Zawsze uważałem, że ciężkie relacje dotyczą matki i córki, z racji naturalnej rywalizacji. Teraz widzę jak się myliłem. Ciekawe, że nic o Tobie nie wiem, jak wyglądasz (choć tu akurat trochę mnie naprowadziłaś), czym się zajmujesz, nic i wierz mi nie jest mi ta wiedza potrzebna. Lubię tu być i to jest fajne. Dzięki.

      Usuń
    3. Kawiarnia czynna całą dobę, także spoko :))
      Ciężkie relacje to skutek różnicy pokoleń. Młodzi, pełni szalonych pomysłów i wiary że podbiją świat, kontra rodzice, którzy swoje w życiu przeszli i wiedzą jak to jest. Ale trzeba im pozwolić sparzyć się, nauczyć na własnych błędach, tak jak my się uczyliśmy :)
      Celowo nie umieszczałam na blogu swego zdjęcia. Chciałam żeby ludzie poznali mnie i polubili za to jaka jestem, bez względu na to jak wyglądam :)

      Pięknej niedzieli życzę....choć chyba leje w całej Polsce

      Usuń
    4. U mnie słonecznie :) Gdynia pewnie jakiś wyjątek na mapie Polski:) Wyjątkowe miasto - zbudowane od podstaw rękami nas wszystkich. Miłej niedzieli i już nie zanudzam. Julio dziękuję.

      Usuń
    5. Nie zanudzasz
      Zazdroszczę słońca :)

      Usuń
  14. pewnie jesteś na FB, choć może i nie, ja od ponad miesiąca, i też się zaklinałem, że nigdy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem. Ale staram się nie łączyć tych dwóch światów, wirtualnego i realnego. Daje mi to szansę na ucieczkę. Kiedy zaboli mnie real uciekam tu, kiedy w wirtualu jest przykro, mogę schować się w prawdziwym życiu :)
      A facebook traktuję jako źródło wiedzy wszelakiej :)
      I jako tablicę ogłoszeń na której wywieszane są informacje o ciekawych wydarzeniach :)

      Usuń
  15. Gówniana pogoda za oknem. Ja w dodatku przeziębiony i sam siedzący w domu; podchwycę po obiedzie ten obraz... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak samo. Masz rację, to idealny dzień na ten film :)

      Usuń
  16. Smakowicie oglada się takie filmy. Jula dzięki tobie nadrabiam od czasu do czasu moje ogrooomne zaniedbania filmowe:) nadajesz się na swetnego recenzenta, potrafisz przejrzyście przedstawić film, bez przynudzania, co więcej, tak, ze chce się natychmiast go obejrzeć :) dobrej nocki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się zaciekawić, zanęcić....fajnie że mi się to udaje :)
      Dzień dobry

      Usuń
  17. niestety jeszcze nie widziałem ale to reżyser jest świetny - to twórca
    'About Schmidt', 'Sideways' , 'The Descendants' .. wygląda na bardzo prawdziwą historę z Montana -> Wyoming -> Nebraska .. to takie 'zapomniane' troszkę Stany :^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam czy widziałam.....zerknę, sprawdzę.
      Lubię Nicholsona :)))

      Usuń
  18. Dobry:) Urzekł mnie swoją statycznością i brakiem pośpiechu. Dziękuję na namiar.

    OdpowiedzUsuń