niedziela, 16 lutego 2014

na przekór aurze

Za oknem paskudnie, od rana pada. No jakby, od godziny, może ciut jaśniej, a jednak to nie to, co wczoraj. Wczoraj....aż się chciało żyć. Słońce daje jednak mega zastrzyk pozytywnej energii. Wiem, że to może jeszcze za wcześnie, ale wczoraj poczułam wiosnę :) Zobaczyłam ją w ogrodzie. Tulipany już wychylają główki i dyskretnie się rozglądają



Zobaczyłam ją też w domu. Kilka dni temu kupiłam narcyzy...rozkwitły i wnoszą  do domu dużo koloru i ciepła



Hiacynty oszałamiają słodkim zapachem



To wszystko razem, słońce, kolory, kiełkujące tulipany, boska woń hiacyntów, dało mi takiego kopa, że nie tylko ugotowałam dwudaniowy obiad, ale jeszcze ciasto upiekłam! Czekoladowe z kawowym kremem na bazie sera mascarpone....pycha :)))



A dziś....dziś jakby trochę mniej energii, bo pada, i szaro. Ale rano, zamiast kawy, ugotowałam kompot truskawkowy. I teraz w domu cudnie pachnie nie tylko wiosną ale i latem :)) 

Pięknej niedzieli Kochani :*


54 komentarze:

  1. Na kwiatach to ja się nie znam. Na ciastach to i owszem - wygląda bardzo pysznie, aż ślinka cieknie na sam widok :) To prawda, że słońce daje niezłego kopa

    U mnie dzisiaj słonecznie, bardzo. :) U Ciebie kiełkują tulipany, u Mrocznego licznik wybija liczbę 33 to znak, że wiosna jest tuż tuż i zbliża się bardzo wielkimi krokami :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ba! Ja nawet słyszę już jej kroki :)
      A ten deszcz, to po to, żeby jej uprzątnąć drogę. Zmyć "pet-unie" i "przebi-śniegi" jakie po zimie "zakwitły" na ulicach. ;)

      Usuń
  2. wszystkie pory roku wymieszałaś :) to dla kompletu jeszcze tylko łyżwy załóż na nogi .... albo narty.... albo przynajmniej ciepłe skarpety :)))
    Buziaki :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wymieszałam :))) zobaczymy która pora roku zwycięży
      A skarpety na nogach mam.....turkusowe z pomarańczowym czubkiem i z filcowymi kolorowymi kwiatkami :D
      Buziaki :*

      Usuń
  3. Dzięki kochana. Tobie też pięknej niedzieli pełnej słodkich zapachów i ciepła. U mnie też ponuro i próbuję z tym jakoś walczyć :)
    wczoraj rozpoczęłam hodowlę storczyka i posadziłam gloxinię. Czekam na rezultaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gloxinię musiałam sobie wygooglać :)
      A storczyka hodowlę rozpoczęłaś? A od czego się rozpoczyna?

      Usuń
    2. zakupiłam badyla bez kwiatów, przycięłam, namoczyłam w wodzie i......czekam :)

      Usuń
    3. z takiego patyczka będziesz hodować?
      o ja cię!

      Usuń
  4. Ale ciasto!!!! Mniam!!!!!
    Ono dzisiaj by mi pomogło...przez to samopoczucie mam pidżama day

    słonecznego buziaka przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo to jesteśmy w tym samym teamie, bo ja jeszcze w szlafroczku :)))
      Przesłałabym Ci to ciasto, tylko nie wiem jak :***

      Usuń
  5. Chyba możemy sobie rękę podać - wczoraj dwa dania i ciasto ;)))
    a dziś małe smuteczki nad rzeczką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś pomidorówka...była...bo już mi zżerli, nie dali jej szans zaistnieć, jako pierwsze danie obiadowe :P

      Usuń
  6. So beautiful sign of spring, I just can not wait until spring.
    Good Sunday from Marit.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I also can't wait for spring
      Thank You Marit :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Hurra!!! Nie jestem w tym odczuciu osamotniona :)
      Dzięki :)

      Usuń
  8. U mnie dziś też nieco gorzej. Trochę wisielczo. Ale nie chcę załamywać rąk! ;) Hiacynty są przepiękne! Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Olivio :)
      Jaki śliczny avatar!
      Rąk nie załamujmy....wąchajmy hiacynty...niech odurzają
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  9. hiacynty !!! :)))


    zawsze mi się przewracają jak kwitną :))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to trzeba je podeprzeć i piękną kokardę wywiązać, będzie dodatkowa dekoracja :)
      Jestem uzależniona od ich zapachu :)))

      Usuń
    2. :-)
      Pachna zabójczo


      I Rysiowi smakujo ;-)

      Usuń
    3. Co Ty masz za kota????
      Kwiatki żre??

      Usuń
  10. zapachniało wiosną i to bardzo.... :)
    uwielbiam zapach hiacyntów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja!!!
      Dlatego zawsze jak już jest blisko do wiosny kupuję hiacynty :))

      Usuń
  11. Dobrze, że jeszcze jutro mam urlop... ;/ śliczną tę wiosnę przyłapałaś :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach...bo ona jest taka śliczna że nie trudno ja sfocić.
      To jak z panną młodą....zawsze piękna :)))

      Usuń
  12. a mnie duszą hiacynty:P
    uwielbiam za to narcyzy i żonkile:)))
    Słońce powiadasz, do mnie jeszcze nie dobiegło, choć tak niedaleko nam do siebie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie daj się im udusić, duś Ty hiacynty :D
      No bardzo nam blisko do siebie i mówisz, że w sobotę nie było???

      Usuń
  13. U mnie bylo dzis bardzo slonecznie,
    znaczy pogoda byla piekna, bo ze mna juz gorzej ...:( wkoorf bez powodu w sumie...., caly dzien piore i rozwieszam, piore .. itd

    i piekne tulipany mam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O i tych tulipanów się trzymaj, choć pranie no czasem też trzeba zrobić
      a jakiego koloru
      tulipany, nie pranie :))) oczywiście

      Usuń
    2. Ooooooo to bardzo słoneczne :) super!

      Usuń
  14. Pięknie, pachnąco, przegapiłam Twój wpis, jak to się mogło stać... mniam ciasto :) i w ogóle, sennie, wiosennie :) zobaczysz, zaraz będzie cieplej i jaśniej :) tzn zaraz=za kilka tygodni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wiem jak.....zagadałaś się ze mną i tyle :))))
      Objadłam się lodami z malinami na gorąco
      I teraz mam wyrzuty sumienia
      kiedy ja to spalę???

      Usuń
    2. na tańcach, spalisz na tańcach :) lubię z Tobą się zagadywać :)

      Usuń
    3. Dziękuję :) ja tez lubię :*
      No tak masz rację, jutro tańczę! Po lodach nie będzie śladu :D

      Usuń
    4. Kurde!!! Masz gdzieś u mnie kamerę?
      skąd wiesz, że dziś nie wino tylko koniaczek???
      No to cyk! :)))))

      Usuń
  15. Ciasto! Oooo... ciasto! Uwielbiam mascarpone ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie odwrotnie: cały tydzień lało, a dziś było słońce, aż się chciało zyć! :) ale kusisz ciastem! pozdrawiam Jula:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mam czym kusić. Zjedzone :)

      Usuń
  17. zdjęcie #3 niesamowicie piękne .. witaj wiosno :^)

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpowiedzi
    1. Ba! I nawet smaczne BYŁO :)))
      Bo już go nie ma :)))

      Usuń
    2. widzisz! dobrze. ze jednak SAMA upieklas:)

      Usuń
    3. Bardzo dobrze :)
      zamknęłam się w dwóch dychach a nie w stówce
      i na dodatek smakowało wszystkim :)

      Usuń
  19. Boję się poczuć wiosnę, boje się rozczarowań...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dyskutuj, tylko czuj!! :))))
      Życie to przecież pasmo rozczarowań. Jedno więcej nie zrobi różnicy :)

      Usuń