poniedziałek, 17 lutego 2014

czerwone serducho

Marek Aureliusz stwierdził iż „życie jest w kolorze, który ma Twoja wyobraźnia”
Jakiej barwy jest Twoja wyobraźnia? 
W jakich kolorach widzisz świat? 

Nad wyborem zdjęcia, do tego wyzwania fotograficznego, myślałam bardzo dużo. Jak pokazać kolor mojej wyobraźni. Dżej od razu powiedziała "Twój kolor to czerwień" Ba! Jak zrobić zdjęcie w czerwieni, które nie będzie kiczowate. Jadąc któregoś dnia do pracy zobaczyłam (wreszcie) słońce przebijające się przez chmury, w torebce miałam lizaka, którego kupiłam na walentynki :) Pomyślałam sobie, że sprawdzę jak przez niego wygląda świat i spodobało mi się to, co zobaczyłam. Tak....to było to. I kształt serca i kolor....idealnie. Nie namyślając się długo na najbliższych światłach pstryknęłam komórą fotę :)


Tak właśnie patrzę na świat, moja wyobraźnia ma kolor miłości. Nie wyobrażam sobie bez niej życia. Daję ludziom miłość i a ludzie odwzajemniają mi się tym samym (no może nie wszyscy) :)
Kiedy chcesz mieć w ogrodzie tulipany....sadzisz tulipany, a nie buraki, prawda?
Tak samo w życiu......chcesz być kochany.....dawaj swoją miłość innym.

Zajęłam czwarte miejsce!!! 
Jak na fotę cykniętą w drodze do pracy, na światłach, i zwykłą komórą...wynik bardzo dobry :))

72 komentarze:

  1. Pięknie! Przekonujesz mnie taką czerwienią, i zdjecie uważam za niezwykle pomysłowe. Cieszę sie, że Ty się cieszysz :) Od razu radość wielka :)

    gratuluję i trzymam kciuki za dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Małgoś :)))
      Radość wielka, bo zdjęcie w biegu, pojawiła się iskra, zrobiłam i wiedziałam, że już nie muszę nic szukać, kombinować, ustawiać. Takie spontaniczne fotki lubię najbardziej :)))

      Usuń
  2. Niestety nie zmieściło mi się na podium Twoje zdjęcie - bardzo ciepło o nim myślałam oglądając nasze dokonania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tej ilości zdjęć naprawdę trudno wybrać TYLKO trzy !!! :)))

      Usuń
    2. Nadzwyczaj trudno...

      Usuń
    3. Dlatego Nr ! jest zawsze tym które chwyta mnie za serce
      a 2 i 3 przyznaję naprawdę dwóm zupełnie różnym zdjęciom
      zdjęciom z innej bajki :)

      Usuń
    4. Ja również przy ocenie biorę pod uwagę te zdjęcie(a), które mnie najbardziej schwytają za serce, w których widzę to, co czuję i to w jaki sposób zdjęcie opowiada swoją historię :)

      Usuń
    5. I dlatego przy takich tematach jak emocje, kolory wyobraźni.....punkty są tak rozrzucone, tak różne zdjęcia się nam podobają. Gdybyśmy oceniali technikę i jakość pewnie opinie byłyby bardziej zbieżne :)

      Usuń
  3. :))))

    strrrasznie się cieszę :**

    ładne to zdanie z tymi tulipanami :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha!
      Wczoraj je sobie wymyśliłam....wydało mi się to takie oczywiste :)))

      Dziękuję :))))

      Usuń
    2. Jest oczywiste :**
      i piękne

      Usuń
  4. Bardzo sie ciesze. Mnie od razu to zdjecie chwycilo za serce. Lubie proste przeslania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))) pamiętam Twoją spontaniczną reakcję
      dziękuję :******

      Usuń
  5. moje drugie imie to spontanicznosc:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :********
      Moja siostro bliźniaczko :)

      Usuń
  6. ale ja nie jestem ruda tylko bronzowa:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam oj tam
      ale serce masz rude :P

      Usuń
  7. mowisz? ognistorude mnie sie podoba:):)
    Ania z Zielonego Wzgorza gromadzila wokol siebie ludzi "znajacych Jozefa" to my mozemy stworzyc klub ludzi o ognistorudych sercach:) Ja juz sie zapisuje! ciekawe kto jeszcze..Ty?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooooooo świetny pomysł!!!!!
      "Klub Ognistorudych Serc"
      No ależ oczywiście że jestem w tym klubie :))))

      Usuń
  8. Bardzo ładna fotografia :) i kreatywna :D.

    OdpowiedzUsuń
  9. To jestesmy dwie. PANI PREZES I SKARBNIK:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekaj czekaj
      kto jest prezesem? :P

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Skąd ja wiedziałam że tak powiesz :)))))
      Tydzień Ty a tydzień ja :***
      tak będzie bardziej uczciwie

      Usuń
  11. moze byc:P bedziemy na zmiane szefowac i wydawac pieniadze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się....zwłaszcza to na końcu :D

      Usuń
  12. tylko nie mamy zadnych czlonkow, zeby nam skladki placili!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym samym momencie pomyslałam o tym :))
      oskładkujemy naszych facetów !

      Usuń
  13. haha tez o tym samym pomyslalam:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo widzisz jaka jedność w grupie. Detale dopracujemy na pierwszym walnym zgromadzeniu :D

      Usuń
    2. moze z czasem powieksza nam sie czlonki:D

      Usuń
    3. o matko.....
      pst....ja nie mam tego....no wiesz
      to co mi się ma powiększyć????? :))

      Usuń
    4. oj! nie nasze, meskie! czlonkowskie znaczy:P

      Usuń
    5. SKŁADKI znaczy chciałaś powiedzieć? :D

      Usuń
    6. no to wybrnęłyśmy :D

      Usuń
    7. no juz myslalam, ze sie nie DA!;D

      Usuń
    8. Jak się nie da.....wszystko się da!!!
      Ktoś mi kiedyś powiedział "Ty możesz wszystko"
      O!
      i tego się będę trzymać :)

      Usuń
  14. Bardzo pięknie to wymyśliłaś.... :) I zdjęcie wyszło bardzo ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  15. zanim przeczytałam posta zastanawiałam się CO JEST NA ZDJĘCIU?
    fajny pomysł :)
    :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahaha moja droga do pracy jest na zdjęciu :)
      Dziękuję :****

      Usuń
  16. Fajna Twoja interpretacja:)
    I piszesz ,że zrobione zdjęcie telefonem, żywy dowód na to ,że nie ma wymówek i nie ważny sprzęt - tylko oko i pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Mnie za to Twoja paleta urzekła....wydała mi się tak bliska...

      Usuń
  17. Głosowałam na to serduszko , wyszło superrr :)
    Pozdrowionka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za punkty i za właściwą interpretację mego zdjęcia :)
      A ja głosowałam na Twoje! :)

      Usuń
    2. Oj dziękuję , to sie bardzo cieszę Julio ale co Ci powiem to Ci powiem - teraz to zadałaś mi klina z tym aktualnym zadaniem - trudne jak dla mnie ale przynajmniej moje szare komórki zostały mocniej pobudzone do myślenia :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. A pytałam Mrocznego czy temat dobry. Ale mi tak bardzo oficjalnie odpowiedział, że on w tematy nie ingeruje. No i został ten :)
      Mój to mój ale to dodatkowe zadanie LU to dopiero jest kosmos. jakie kurna LU?

      Usuń
    4. :))))) .., no wlasnie?

      Usuń
    5. Może by go znów zapytać?

      Usuń
  18. wynik bardzo dobry, bo pomysł świetny :) gratulacje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Polly :**
      Olśniło mnie nagle, ale skutecznie :)
      nie szukałam innych rozwiązań

      Usuń
  19. Pomysl swietny,kolor czerwony jest cieplym kolorem i to cieplo wlasnie u Ciebie jest.

    Buziam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak :))) Dziękuję :)
      Buziam :*

      Usuń
  20. Z coraz większą niepewnością tu pukam, któregoś dnia nie przedrę się przez ten tłum:)
    Widzę też, że tylko ja jestem tu nie zorientowany. Pewnie z mojej winy. Czytam o konkursie, zajętej pozycji, widzę gratulacje. Ale nie bardzo wiem o co chodzi:)
    Dlatego o czym innym, choć oczywiście też gratuluję. Podoba mi się o tulipanach, uniwersalne: żeby brać trzeba dawać, sadzić miłość. Masz rację, że nie wszyscy to odwzajemniają, czasem nawet obdarzanie uczuciem może wywoływać niechęć i irytację. Unikam takich ludzi.
    Zdjęcie z lizakiem i ta wyobraźnia koloru miłości - świetne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I po co ta niepewność? Co Ty nie wiesz, że w tłumie najłatwiej się schować? :))

      Masz prawo być niezorientowany bo jesteś tu od niedawna. Konkurs jest tu:
      http://zafotografowani.blogspot.com/
      Jak się cofniesz, zobaczysz wszystkie zdjęcia, jakie brały udział w czterech etapach. W zakładce ranking fotografów, zobaczysz mnie na pierwszym miejscu. Wiem, nieładnie się chwalić, ale mi pierwszy raz udaje się cokolwiek wygrywać więc korzystam :))))

      Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam :))

      Usuń
    2. Trafiłem na ten blog i już jestem bardziej zorientowany, gratuluję jeszcze raz. Co do kolorów, jak widzę świat. Zawsze myślałem, że w bardzo ciepłych barwach, uśmiechem i życzliwością podchodziłem do każdego. Wczorajszy dzień miałem w totalnie innych odcieniach, w których jako urodzony optymista nie bardzo potrafiłem się odnaleźć. Zaczęło się od tego, że na walentynki miałem otrzymać paczkę. W piątek pan doręczyciel o 20.20 wyskoczył z samochodu z gotowym awizem w dłoni. Nawet nie krył się z tym, że nie ma zamiaru dostarczać żadnej przesyłki. Pewnie awizo już wypisał w samochodzie. Wczoraj z tym awizem udałem się na pocztę, odstałem ponad godzinę w kolejce aby się dowiedzieć, że paczki nie ma. Pani z rozbrajającym uśmiechem rozłożyła ręce, kazała mi cierpliwie czekać i się dowiadywać. Priorytet pewnie się znajdzie. Taki miły początek tygodnia. Ale podobno jak pech to pech. Wieczorem na fb w grupie poezja zostałem zjechany niewybrednymi słowami przez pana poetę z warszawskiego magistratu. Zastanawiam się nad kolorem tego poniedziałku i myślę, że mimo wszystko był ciepły i pogodny bo nie odpowiedziałem na to wszystko irytacją ani złością. Nie chciałbym aby coś takiego gasiło we mnie pogodę ducha. Miłego dnia Julio.

      Usuń
    3. Pewnie twój poniedziałek była zielony....jak zielone maliny :)
      To kolor który uspokaja i łagodzi.
      I bardzo dobrze że nie odpowiedziałeś złością na złość, to tylko potęguje niemiłe uczucie w nas samych. Dystans jest najlepszą formą samoobrony.
      Miłego wtorku...niech będzie lepszy niż wczoraj :)

      P.S. A poczta potrafi z paczkami cuda wyczyniać. Moja do Holandii szła miesiąc, po czym wróciła do mnie z naklejoną na kopertę kartką z innym, błędnym adresem. Cuda normalnie :))

      Usuń
  21. So fine, it might be fun to see the world in red.
    Good Monday from Marit.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I see the world in red. This is a color of love.
      I see the world in this color because I love my life and people.
      Have a nice evening Marit :)

      Usuń
  22. Julio, zdjęcie fantastyczne !!! Spójrz na całość!! Szara rzeczywistość życia pozostaje w tle, a właśnie to płomienne serce, ta miłość, to co w życiu najważniejsze dominuje. I oto chodzi!!!!
    Gratuluję punktacji i podziwiam za pomysł :* :* :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maminko :***
      Właśnie tak....idealnie zinterpretowałaś moje zdjęcie :)))

      Usuń
  23. Rewelacyjne zdjęcie a pomysł 1 klasa! Bardzo mi się podoba! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Migafko.....pomysł był zupełnie spontaniczny, takie chyba najlepsze
      nie przekombinowane :)

      Usuń
  24. a ja nie glosowalam, choc zdjecie jest przeswietne :) , wydalo mi sie wtedy " "takie slodkie" a ze nastroj inny to i interpretacja inna.
    Poza tym ..... mam problem z wyborami generalnie, a juz wybranie najlepszych sposrod tylu zdjec, ......
    dla mnie katorga..:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och...i ja mam okropny problem. Kiedy widzę zdjęcia pierwszy raz, myślę kurcze...wszystkie świetne. A potem oglądam drugi, trzeci i wybieram (z trudem) :))

      Usuń
  25. świetny pomysł! i tak wiele o tobie mówi - twoje zdjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokazałam je dziś przyjacielowi. Zapytał jak Ty to robisz że w Twoich zdjęciach jest tyle Ciebie.....nie wiedziałam co mu odpowiedzieć :)
      Dziękuję Agnieszko :*

      Usuń