poniedziałek, 13 stycznia 2014

Złodziejka książek

Tego mi było trzeba....właśnie tego. Lubię kiedy film pochłania mnie całą, kiedy mimo tego, że na ekranie widzę napisy końcowe wcale nie chcę wychodzić, tylko chcę z nim zostać jeszcze chociaż chwilę. Lubię kiedy historia zostaje w mojej głowie na dłużej.

Akcja „Złodziejki książek”  toczy się w Niemczech w czasie II Wojny Światowej. Dziewięcioletnia Liesel zostaje przygarnięta przez rodzinę zastępczą. Żyje w bardzo niebezpiecznych czasach, pocieszenie znajduje w czytaniu książek. Swoją pierwszą książkę kradnie podczas pogrzebu młodszego brata. To dzięki „Podręcznikowi grabarza” uczy się czytać i odkrywa moc słów. Później zdobywa kolejne książki, wykrada je skąd się da. Odkrywa niesamowity świat, który pozwala przetrwać jej ten trudny czas....

Jeśli ktoś nie widział....to koniecznie....przepiękny.....naprawdę warto.

Jeszcze tylko jeden cytat....utkwił mi w pamięci
"Człowiek jest tak dobry jak słowo które daje"



32 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Spodoba Ci się na pewno :-*

      Usuń
    2. ja też muszę. wczoraj oglądałam "Czekoladę", która zachwalałaś. piękna historia :)

      Usuń
    3. Ten film też Cię zauroczy :)

      Usuń
  2. Wpisałam na listę do obejrzenia :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalam ksiazke wiec filmu nie obejrze...
    Serdecznosci
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatni cytat mówi wszystko o człowieku... o każdym z nas. To miara człowieczeństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mądrych słów, do przytoczenia, padło w filmie wiecej....ale nad tymi zatrzymałam się dłużej.

      Usuń
    2. Czasami warto zastanowić się tylko nad jednym, by nie rozproszyć swych emocji.

      Usuń
    3. Lepiej usłyszeć i zapamiętać jedno zdanie, niż usłyszeć wiele i pozwolić im przelecieć mimo uszu.

      Usuń
  5. Cytat taki trudny, dla pyskatych i takich co to najpierw mówią później myślą - uczę się go już długo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu słowa te padły w kontekście obietnicy i dotrzymywania słowa.
      Ale tak naprawdę kontekst może być szerszy, chodzi o to żeby ludzie zastanawiali się nad słowami które z nich wypływają.

      Usuń
  6. Ciekawe... Naprawdę ciekawie sie zapowiada. Dodaję do listy "Must obejrzeć!" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wszelki wypadek pudełko chusteczek przygotuj :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem, czy film też Cię zaczaruje :)

      Usuń
  8. Julio, w kinie na tym byłaś???

    A cytat wspaniały :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, w internecie oglądałam, na stronie bestplayer. Możesz tam znaleźć sporo fajnych filmów. Wykupiłam dwutygodniowy pakiet i pochłaniam :)

      Usuń
    2. Aaaa, to dobrze wiedzieć, bo ja w tych internetowych sprawach nieco zacofana jestem ;))

      Usuń
    3. Też zupełnie niedawno się o tej stronie dowiedziałam :)
      A opłacanie proste, przy pomocy sms.

      Usuń
  9. Juz widze, ze to cos dla mnie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie masz planów na dzisiejszy wieczór...polecam :)

      Usuń
  10. O, zerknę bo też miłośniczka książek chyba mamie kilka buchnęłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W filmowej bibliotece pani burmistrzowej mogłabyś zaszaleć :)

      Usuń
  11. Sorki Julka za mało komentarzy ode mnie ale wiesz, czasami świat realny wygrywa z internetowym :) Film zapamiętam i za jakiś czas obejrzę, zwiastun zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ przecież nic nie musisz :)) Fajnie że zajrzałeś.
      I powiem Ci, że to bardzo dobrze, kiedy świat realny wygrywa z internetowym. W końcu urodziliśmy się żeby żyć i życiem się cieszyć :))

      Usuń
    2. Po prostu chciałbym częściej napisać :)

      Usuń
    3. To miłe :))
      Zapraszam jak najczęściej :)

      Usuń
  12. Dzięki za wskazówkę. Dzisiaj ciężko obejrzeć coś sensownego. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę służyć pomocą :)

      Usuń