poniedziałek, 6 stycznia 2014

był sobie ciemny, ciemny las....

...a w tym ciemnym, ciemnym lesie, była taka ciemna, ciemna droga. Pamiętacie taką bajeczkę z dzieciństwa?
No i własnie taką ciemną drogą udałam się do ciemnego lasu, celem podleczenia skołatanych nerwów i poprawienia kondycji.


Wziąwszy ze sobą aparat rozglądałam się co by tu sfocić. Liści brak, kwiatów brak, grzybów brak. Nawet słońce ledwie przedzierało się przez pnie i wyglądało to bardziej jak początek pożaru, a nie jak zachód.


Jeśli nie kwiatki, grzybki, listki, to co? 
Ano pnie! 
Pnie omszałe, porośnięte hubą, poznakowane farbą, jak z hinduskim bindi na czole...to te które pewnie mają pójść do wyrębu. I tu odpowiedzi może nam udzielić Marek, który mówił że pracuje w lesie :)










Były też takie, które patrzyły na mnie  Okiem Saurona


I takie w miłosnych objęciach :)


A na koniec coś, co mnie bardzo boli coś, co widzę za każdym razem, kiedy chodzę do lasu. 
Boli mnie to, że ludzie próbują to piękno zniszczyć, zaśmiecając las i wyrzucając tam wszystko, co jest im niepotrzebne. 
Natura jakoś sobie radzi, z trudem próbując przykryć to, czego się wstydzi, kusą sukienką z mchu. Ale do cholery...co za głupek wyrzuca do lasu połamane plastikowe meble!!!!! Wrrrrrr!!!!


40 komentarzy:

  1. Lubię zapach mchu, drzew :)

    śmietniska w lesie są udręką, ech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie nie rozumiem że chce się tak daleko w las ciągnąć takie meble, zamiast postawić je przy pojemniku na śmieci...przecież by zabrali.

      Usuń
  2. Piekne te pnie:)
    Nawet nie wiesz jak bardzo dziala mi na nerw takie kretynstwo ,zasmiecanie lasu....ba,czegokolwiek jest dla mnie jak cios w twarz...bo wtedy mi wstyd ze naleze do tego samego gatunku co ci bezmyslni ignoranci zasmiecajacy nasza planete.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podmiejskie lasy wyglądają jak wysypiska śmieci. Naprawdę trzeba bardzo daleko odjechać żeby zobaczyć nieskażoną naturę.

      Usuń
  3. Ależ umiałaś wyłuskać piękne kawałki lasu :)

    Widziałam niedawno sprzątanie gór... na konkretnym szlaku wolontariusze TOPR-u maszerowali z workami i każdziusieńki kawałek papierka i najmniejszego śmiecia (nawet pety od papierosów) zbierali. Prawie bez zatrzymywania. Wiedzieli jaka ich rola. Zrobiło to na mnie niesamowicie pozytywne wrażenie. I to byli bardzo młodzi ludzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo las piękny jest zawsze.
      Gdyby tylko ci ludzie nie niszczyli go...
      Wiesz i u nas są organizowane akcje sprzątania.....ale to raz w roku, a durnie śmiecą przez 365 dni

      Usuń
  4. Fajnie było na spacerze z Tobą!
    Zauroczyło mnie pierwsze zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało mi się na nim pokazać las takim, jakim go widziałam.
      Czasem aparat zniekształca, rozświetla, podkręca kolor.....tu wyszło idealnie....tak właśnie było
      Fajnie że poszłaś ze mną na spacer :)

      Usuń
  5. Piękny spacer Julio :)) Ja kocham las najbardziej na świecie....i wbrew pozorom czuje się w nim bardzo bezpiecznie :))

    U nas też, o zgrozo, zaśmiecony!!!! My jacyś tacy dziwni jesteśmy, wydaje sie nam, że wszystko nam wolno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe co zrobiliby ludzie, gdyby bobry wycięły im piękne drzewa w ogrodzie, dziki zryły trawnik a sarny wyżarły różaneczniki. A to i tak byłaby mniejsza szkoda niż ta jaką ludzie robią naturze.
      P.S. zazdroszczę Ci maminko tego morza :)

      Usuń
  6. Nie bałaś się tak w tym ciemnym lesie? Strasznie tam mroczno było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyślałam sobie.......Mroczny by się nie bał to i ja się nie boję :))
      A tak naprawdę bałam się jak cholera!!! I zastanawiałam się czy mam zgrane wszystkie zdjęcia z aparatu. Na wypadek jakby mi go buchnęli. :)))

      Usuń
  7. GŁUPEK... ot i wszystko na temat. Wczoraj właśnie trafiłem na świeże ślady takiego głupka. Więcej zużył benzyny na dojazd niż kosztowałoby go wyniesienie do pojemnika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Czasem bardzo daleko sięga głupota ludzka.

      Usuń
    2. Sięga, jak sięga,a le żeby tak głęboko w las wwozić śmieci???

      Usuń
    3. Powiem Ci że i ja tego nie rozumiem.
      Tak jak nie rozumiem wanien, umywalek, glazury......przecież to przyczepę trzeba wynająć

      Usuń
  8. Mamy te same myśli , również spacerowałam po lesie, aura sprzyja a las aż się prosi o towarzystwo do wspólnego milczenia. Piękn symbioza mchu z korą brzozy - patrząc na las żałuję, że nie potrafię malować..
    Pozdrawiam
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wszyscy byli dziś na spacerze. Mroczny gonił swój cień, Maminka wdychała zapach morza, a ja nie mogłam nasycić oczu zielonością mchu :)
      Pozdrawiam sia :*

      Usuń
  9. Pierwsze dwa zdjęcia bardzo ładne.

    OdpowiedzUsuń
  10. no niestety! u nas w lesie najwięcej jest grzybów zwanych butelkowcami... po prostu straszny kanał.
    Zdjęcia z pniami - piękne! :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I u nas takie są. I jeszcze puszkowce.
      Dziękuję :-*

      Usuń
  11. Pięknie Julka, pięknie!!! Każde obcowanie z lasem to historia jedyna w swoim rodzaju. Co do pni zmurszałych to takie już zostawiamy naturze. Najbardziej podobało mi sie porównanie do pożaru - często też tak mam :) Bardzo bliski memu sercu post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam, że ktoś kto pracuje w lesie nie może go nie kochać.
      I ja kocham las, o każdej porze roku...choć najbardziej chyba latem kiedy czuje zapach żywicy rozgrzanej słońcem. No i te ptaki...... :)

      Usuń
    2. Julka ja las uwielbiam w każdej porze roku, a może zimą najbardziej. Dla mnie to jest jak żywy organizm, zupełnie niezależny od nas. Las potrafi kształtować charakter, potrafi i pomóc i zaszkodzić. Do lasu trzeba z szacunkiem, z wielkim szacunkiem. Tak mam, to lata obcowania z nim :)

      Usuń
    3. Wychowałam się przy lesie. Mój dom był ostatnim na ulicy a dalej....lasy, Puszcza Knyszyńska.
      Las kocham, ale się w nim gubię :) Pamiętam że mech na drzewach od północy, jakby co....a jednak nie wiadomo kiedy słońce zaczyna świecić z zupełnie innej strony :)
      A Twoje lasy? Gdzieś koło Łodzi?

      Usuń
    4. Między Zduńską Wolą a Sieradzem od Łodzi ok. 50 km

      Usuń
    5. Fajną masz pracę.
      Ja się morduję z biurze...z taka wiecznie niezadowoloną babą, taka nadęta purchawa

      Usuń
    6. ups, współczuję, na takich "bez kija nie podchodź" najlepszą bronią jest szczery uśmiech :)

      Usuń
    7. Na tą nie działa :(((
      Ja się generalnie do ludzi uśmiecham. Ale ta osoba akurat wszędzie widzi zło, podstęp, wyzysk i nieżyczliwość. To nieuleczalne!!!
      A no i ciągle powtarza, że ma pecha i jej się nie układa....a ja myślę, że po prostu wraca do niej to, co daje innym ludziom. Błędne koło.

      Usuń
  12. Jakie cudne zdjęcia zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja ostatnia wycieczka do lasu przyniosła jednak kilka zdjęć w weselszych nastrojach, może dlatego, że mam tu u siebie też małe jeziorko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie co kryje jeziorko :)
      ale miejmy nadzieję że tam głupota ludzka nie sięgnęła
      I wiesz co... tak sobie myślę że zdjęcia współgrają z nastrojem, a mój nie był najlepszy.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Że też w tak ciemnym lesie potrafiłaś odnaleźć piękno i to nie tylko w pniach drzew, a w słowach. :* Romantyczna ta Twoja duszyczka :)

    Buziaki :****

    A temu śmieciuchowi, niech narobi jakiś jastrząb na beret!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mirabelko :***
      Znajduję wiele piękna, w takim ciemnym lesie też. Tylko nie zawsze da się to piękno oddać w słowach czy fotografii.
      A Jastrząb...niech go wystraszy i beret gwizdnie, bo jak narobi to będzie na szczęście :)

      Usuń
    2. W sumie masz rację, to niech mu nasra na nos, to chyba będzie mniejsze szczęście. Ja bym się nie cieszyła ;P
      :*******

      Usuń
    3. Hahahahaha jesteś świetna :)))) ubawiłaś mnie
      Masz rację...sranie na nos powinno być bardziej dotkliwe
      I niech to będzie duży i objedzony jastrząb :P
      :********

      Usuń
  15. Śmieci w lasach to makabra, meble, stare wózki, opony dramat. Piękne te twoje pnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Magda :*

      Ano chyba w każdej części Polski taki sam syf w lasach. Ciekawe jak w innych krajach?

      Usuń