niedziela, 29 grudnia 2013

Piękny, nie znaczy idealny

Czy, jeśli moja przyjaciółka nie ma 180 cm wzrostu i nie waży 50 kilogramów, to znaczy że nie jest piękna? Dla mnie jest, mimo tego że nie ma wzorcowych wymiarów 90-60-90. Uważam ją za piękną dziewczynę i to piękno w niej naprawdę widzę. I nie kłamię jej mówiąc, że jest śliczna.

Czy jeśli moja koleżanka maluje obrazy i nie robi tego perfekcyjnie, to znaczy że powinna przestać malować? A ja powinnam jej powiedzieć: robisz to słabo i daj sobie spokój? Nie. Bo w moim odczuciu maluje pięknie. Może nie jest to "Szał" Podkowińskiego, może perspektywa czasem powalona, może ruchy pędzla nie takie jakie być powinny, ale według mnie maluje pięknie. Nie skończyła ASP i jest samoukiem, ale kocha to co robi i robi to z pasją, robi to pięknie. 

A jeśli syn znajomych nie gra na fortepianie jak Możdżer, to powinnam mu przytrzasnąć łapki w czasie koncertu? Co z tego, że czasem paluszek mu się omsknie, ale w moim odczuciu gra pięknie. Kocha muzykę i uwielbia grać na fortepianie i robi to najlepiej jak potrafi. I na pewno nie będę go krytykować za błędy, z których on zdaje sobie sprawę. Przecież nie gra biletowanych koncertów, nie bierze udziału w żadnym konkursie. I będę mu bić gorące brawa, bo dla mnie gra pięknie.

Na szczęście nie ma czegoś takiego jak wzorzec piękna, przynajmniej dla mnie.
I ja dostrzegam je tam, gdzie może inni niekoniecznie dostrzegają.

Pięknej niedzieli....wszystkim :)))





42 komentarze:

  1. Świetny, budujący wiarę w ludzi post. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kris :)
      Bo przecież w ludziach trzeba tę wiarę w siebie i własne możliwości umacniać, a nie ją odbierać.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Piękno jest w oku patrzącego i uchu słuchającego. Róbmy swoje, a ci, którym to nie odpowiada niech pocałują nas w... nos:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba właśnie tak jest! Trzeba umieć je dostrzec.
      I czy życie nie jest przyjemniejsze, kiedy więcej tego piękna dostrzegamy?
      Masz rację....róbmy swoje :)

      Usuń
  3. Julio, natychmiast przyszedł mi do głowy cytat z pewnego, moim zdaniem, kultowego filmu... napisałam go już wcześniej, znaczy ten cytat, na którymś z blogów, więc się powtórzę, ale nie szkodzi....pasuje do tematy idealnie : " Śpiewać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej, ale nie oto chodzi, jak co komu wychodzi..."

    https://www.youtube.com/watch?v=ENvAmLuj5ko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie....nie o to chodzi :)
      Jest jeszcze takie powiedzenie "nie to ładne, co ładne, tylko co się komu podoba" :)))

      Usuń
    2. Właśnie, a o gustach się nie dyskutuje :)))

      Usuń
  4. Włoski malarz, Carlotti zdefiniował piękno, jako połączenie części,które tak ze sobą współpracują,że nie pozostaje nic do dodania, nic do zabrania czy do zmienienia.Więc to każdy z nas decyduje o tym, co jest piękne, a co nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Kiedyś szukałam tej definicji, to znaczy, jej autora i za nic w świecie znaleźć nie mogłam. Dzięki ;)

      Usuń
    2. I każdy może to piękno gdzie indziej dostrzegać.
      W moim odczuciu piękno powinno mnie poruszyć, wywołać emocje. Nie muszę mierzyć sprawdzać, porównywać, żeby stwierdzić że to mi się podoba.

      Usuń
  5. ileż jeszcze można by dopisać, prawda?
    także o nas samych, nieraz zamartwiających się, że 'nasze' to byle jakie i do niczego, a tej obok to wszystko lepiej się udaje...

    ale ważne, by to swoje czynić z miłością, z dobrą intencją, we właściwym kierunku i tak naprawdę to - nie ze względu na ludzi :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to ujęłaś eNNko...właśnie, z miłością, dobrą intencją, z pewnego rodzaju celebracją :))

      Każdy z nas jest piękny...nie zawsze jesteśmy tego świadomi, wszystko zależy od środowiska, w którym się wychowaliśmy

      Usuń
    2. A bo eNNka zawsze umie tak pięknie wszystko ująć :)
      I jakby tak do tego naszego zamartwiania się, że to co robimy może jest słabe, dorzucić czyjąś krytykę, to nic nie pozostaje jak tylko przestać robić cokolwiek i zamknąć się jak to Emma mówiła w kartonie.

      Usuń
    3. Tak Maminko :)
      Każdy z nas jest piękny :) I powinno się to jak najczęściej powtarzać.

      Usuń
    4. to się nie damy 'zamknąć w kartonie', prawda, Julio?
      nawet jak nas będą krytykować! o!

      ucałowania serdeczne :***

      Usuń
    5. No mam nadzieję że nie :))
      Choć ja z tych nie wierzących w siebie jestem, i niestety bardzo wrażliwych na krytykę ;)

      Usuń
  6. Piękno to pojęcie subiektywne. Dzięi Bogu. Bo co by było, gdyby każdemu z nas podobało się to samo? ;) Nuda :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dzięki Bogu! Bo gdyby tak istniał wzorzec piękna, wszystkie kobiety wyglądałyby tak samo, wszyscy malarze malowaliby takie same obrazy, architekci projektowali takie same domy :))) Nuda :P

      Usuń
  7. Taka stara prawda: ładne nie dlatego że ładne ale - ładne jest to co się komu podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak!
      I warto szukać piękna, a nie wad czy ułomności.

      Usuń
  8. Ha! wiedziałem, żeby tu zajrzeć! teraz już jestem pewien, że robię piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a kiedykolwiek miałeś wątpliwości, hę? :P

      Usuń
    2. Marku.....no przecież Ci mówiłam że są piękne!!!
      A te retro z dziewczyną i telefonem.....miodzio :)

      Usuń
    3. ENNko ja myślę że on się tylko utwierdza....no bo przecież wie :)

      Usuń
    4. Oj dziewczyny żebyście wiedziały jak bardzo nie wiem. Ale już dość o tym bo pokłócimy się, powyzywamy, znienawidzimy i poprzeklinamy swoje rodziny do piątego pokolenia wstecz :) Ciiiiiiiii, ani słowa! please :)

      Usuń
    5. Hahahahahaha nie mogę ani słowa, bo to piąte pokolenie wstecz mnie ubawiło :)))))
      Ja sama nie wiem czy bym po imieniu nazwała piąte pokolenie wstecz :)))

      Usuń
    6. Piąte pokolenie wstecz - pokolenie do którego można się odwołać w przypadku zagrożenia kłótnią :) Inaczej prapradziadków nazwać nie mogę :)

      Usuń
    7. Eeeeeeeeee ja się nie umiem kłócić, tak więc zagrożenia kłótnią nie ma :)

      Usuń
  9. Piekno jest w kazdym z nas(no moze nie w kazdym) a to co widzimy na zewnatrz to tylko opakowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć opakowanie też może być piękne :))))

      Usuń
  10. Jesteś bardzo wyrozumiałą i ciepłą osobą, lubię to w Tobie. Całkowicie się zgadzam z Twoimi przemyśleniami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) bardzo dziękuję.
      Właśnie takie słowa też działają motywująco i krzepiąco.....dzięki nim wiem, że idę dobrą drogą
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  11. Już starożytni wiedzieli, że ,,de gustibus non est disputandum" czyli kwestia gustu.
    Zawsze toczyłam boje z koleżankami w liceum, które zachwycały się chłopakami typu ,,laluś". Nie podobają mi się tacy i już ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bosz....laluś kocha sam siebie, my już nie musimy go kochać :)

      Usuń
  12. była to piękna niedziela, hmmm....., choć nie idealna ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ba! Słońce też dziś pięknie wschodziło, choć nie idealnie.....bo powinno mieć trochę więcej różowej poświaty :)))))

      Usuń
  13. Piękne takie piękno. Ty jesteś piękna.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I Ty Mirabelko jesteś piękna.....tylko ostatnio coś cichutko siedzisz. Brakuje mi Twoich opowieści.

      Usuń
  14. Ojeju jak tu miło o pięknie dziś...aż się piękniej zrobiło...

    OdpowiedzUsuń
  15. Otwierasz temat rzekę! Julka od razu przypomnial mi się cytat: "Piekne kobiety pozostawmy dla mężczyzn bez wyobraźni" Można go zastosować do wielu aspektów zycia, bo czyż tak nie jest ze wszystkim? bo cóz to jest Piekno? nie istnieje wzorzec piekna, a dla każdego znaczy co innego. Dla mnie piękno, to: "Niedoskonałość szukająca łaski"
    julka, ty się tak rozkręciłas, po porostu pożeram twego bloga, rzadko wpadam, ale wtedy od deski do deski, jestem twoja fanką1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to ujęłaś "niedoskonałość szukająca łaski" idealnie!!!
      I dziękuję :))) to bardzo miłe, to co piszesz....naprawdę dziękuję :*****

      Usuń