poniedziałek, 25 listopada 2013

przydasie

"Przydasie".....tak mówią starsi ludzie w jednej z podbiałostockich wsi :)
Moi rodzice tak co prawda nie mówili, ale pięć razy zastanowili się, zanim cokolwiek wyrzucili do kosza. Pewnie po części z powodu braku pieniędzy, a po części z powodów ekologicznych. Mama zawsze podkreślała, żeby nie wyrzucać bezmyślnie czegoś, co potem będzie się rozkładać setki lat. 
Coś mi z tego chyba pozostało, bo i ja zastanawiam się zawsze, czy na pewno to coś wyrzucić i czy to do czegoś nie "przydasie". Czasem opakowania potrafią być naprawdę piękne i szkoda je wyrzucać. Tym razem postanowiłam wykorzystać papierowe torby po zakupach :) 
Po małej metamorfozie myślę,  że nadadzą się do zapakowanie w nie prezentów :)) 
Pokażę je w kolejności "przed" i "po" 

Nr 1 


W sam raz na jakiś drobiazg dla dziewczyny.
Kilka perełek ze starych kolczyków i złota gałązka, taka z hipermarketu 
pocięta na kawałeczki wystarczy jeszcze na kilka torebek



Nr 2


Znów poprzycinana gałązka i kawałek czarnego filcu
może trochę za bardzo stonowane...
załóżmy że dla dziadka :)



Nr 3


I znów kawałki złotej i czerwonej gałązka
spokojnie i elegancko
myślę że w sam raz na prezent dla faceta



Nr 4


Tutaj susz, taki jak potpourri i fragmenty gałązki czerwonej 
wersja eko :)


Koszt niewielki, a efekt chyba spoko. No i niesamowita frajda z tworzenia. 
Dałam torebkom "drugie życie" :)))




48 komentarzy:

  1. Ha! Wyszło genialnie! ;)
    Ja też wiele rzeczy chomikuję, bo się przyda. Problem z tym, że nie mam w domu zbyt wiele miejsca, a większość z nich tak naprawdę jest bezużyteczna... Ale torebki tego typu trzymam zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)))
      Co jakiś czas robię czystkę, ale no serce boli kiedy widzę piękne pudełeczko....no jak je wyrzucić :)

      Usuń
  2. jak pieknie!!! kochana jestem pod wrazeniem!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę Ci się podobają?
      Super!!! Dziękuję :))))

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Cieszę się :))))
      Ale i torebka sama w sobie ładna była taka lakierowana, lśniąca.

      Usuń
  4. dlatego mnie sie najbardziej podoba, ja lubie lsniace lakiery:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem! woow! Zainspirowałaś mnie!
    Fenomenlanie to wyszło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :))))
      A jaka fajna, odstresowująca zabawa przy tym :)))

      Usuń
  6. Kurcze, genialny pomysł! Też czuję się zainspirowana :)
    Ja od jakiegoś czasu zaczęłam nadawać drugie życie metalowym pudełkom, których, nie wiem skąd się tyle w domu wzięło i robię dekupage, w sam raz na różne "przydasie"( u mnie też tak się mówi) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do decoupage też mnie ciągnie, ale nie potrafię :) Musiałabym popróbować. No i nie wiedziałam że na metalu też się da to zrobić!??

      Usuń
  7. Nie! Numer 3 - źle policzyłam!
    Ta z jagódkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra baza była :)))
      Bo najważniejsze to znaleźć torebkę, która ma nieduży napis. Wtedy można zrobić co się chce. Bo tak naprawdę, to nie tylko dekorowanie ale i ukrywanie napisów :)

      Usuń
  8. zdolniacha z Ciebie :))) świetny pomysł i chyba go podkradnę :)) najbardziej mi się podoba pomysł z torebką dla dziadka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :*
      Ba! Możesz zaszaleć i zrobić coś w zupełnie innym stylu :)
      Tu można miksować tkaniny, papier, susz, wstążki....co w domu się wala :)

      Usuń
    2. a u mnie się wala, oj wala :)))

      Usuń
    3. jak się wala to może i "przydasie" :)))

      Usuń
  9. Super pomysł Julio :) ...wszystkie śliczne, ale ta czarna...bardzo elegancka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maminko :))
      A takie "tworzenie" świetnie robi na jesienną depresję :))

      Usuń
  10. wiem, wiem :))) dzisiaj robię pierwsze pieczeniowe przymiarki do świąt :)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  11. a mnie najbardziej w oczy wpadł nr 1 :) fajnie to wymyśliłaś :)

    jeden z moich znajomych na takie uzbierane różne cudeńka, co to żal było wyrzucić, mówił, że będą potrzebne 'na-pewno'...
    w połączeniu mamy 'przydasie na-pewno' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbieractwo to chyba taka częsta przypadłość. Zwłaszcza kiedy coś jest ładne, kolorowe, błyszczące...no żal wyrzucić :))
      Dziękuję eNNko :)

      Usuń
  12. Sokowirówkę, rocznik 1973, totalnie zepsutą, wyrzucałem już 5 razy. Zawsze wracała do garażu. Bo przyda się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale czy przydała się? :)))
      Niedługo to będzie antyk :)

      Usuń
    2. może wart jeszcze poczekać. za kilka lat nabierze wartości zabytkowej :)))

      Usuń
    3. Rzeczami niepotrzebnymi zajmował się mój syn, gdy miał kilka lat. Lubił rozbierać na części stare radia i temu podobne ustrojstwa. Zawsze interesowało go to, co w "bebechach".

      Usuń
    4. ale w drugą stronę pewnie już tak sprytnie nie szło ;)))

      Usuń
    5. Raz się przydała - gdy trzeba było przytrzymać spory kawałek folii :)

      Usuń
    6. hahahahaha.....a jednak :)))
      "przydałosie"

      Usuń
  13. Rękodzieło kwitnie. Zdolna bestia z Ciebie, no i sprawne palce:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. zapakowany prezent
    stara torebka
    jak nowa

    serdeczności S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko jak nowa, ale nawet jak po wizycie w salonie piękności :))

      Pozdrawiam Sebastianie :)

      Usuń
  15. Też się zawsze przymierzam, aby tak wykorzystać papierowe torby. Dzięki za dodatkową inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnej zabawy przy tworzeniu życzę :))

      Usuń
  16. Jestem pod wrażaeniem :) pięknie odmieniłaś te torebki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jesteś genialna, zainspirowałaś mnie nie tylko do torebek, ale do kartek, a w tym roku
    ,jak, oczywiście chęci mi pozostanie robimy z Młodym Szopkę Betlejemską
    Pozdrawiam
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Mam nadzieję że pokażesz to co stworzysz :)

      Usuń
    2. ojeju Julka jaka ty zdolna dziewczyna jesteś, no popatrz popatrz takie rzeczy:)

      Usuń
    3. Dzięki :)))
      Lubię sobie czasem pokleić :)))))

      Usuń