czwartek, 14 listopada 2013

odkrywanie Barcelony

Znów biorę udział w konkursie organizowanym przez moją szkołę Gran Via
Tym razem konkurs dotyczy Barcelony, miasta które najbardziej kocham. 

„To miasto ma czarodziejską moc, wie pan o tym, Danielu? Zanim się człowiek obejrzy, wejdzie mu pod skórę i skradnie duszę” Cień wiatru, Carlos Ruiz Zafón

No właśnie.....ma czarodziejską moc :) mnie zaczarowało i skradło moją duszę. 
Nawet teraz czytając kolejne pytania i polecenia w konkursie, dosłownie spaceruję uliczkami tego miasta. Nietrudno mi znaleźć odpowiedzi na te wszystkie pytania, bo przecież całkiem niedawno tam byłam, widziałam, dotknęłam. Ale kto wie....może któregoś dnia zatnę się na czymś nietypowym i nieznanym mi :)
Na razie z łatwością udzieliłam odpowiedzi, a mogłabym nawet je zilustrować jeśli by trzeba było. Wśród pytań było na przykład pytanie o pinchos, czyli te tapas podawane w barze na mojej ulicy, o którym Wam pisałam  :)

No i właśnie przed chwilą dostałam odpowiedź ze szkoły....idę jak burza :))

Prawda, że łatwe? Gratulacje! dziś kolejny dzień zwiedzania!
Grzegorz Sienkiewicz
Gran Vía Centrum Języka i Kultury Hiszpańskiej


To co? Może coś energetycznego i po hiszpańsku? Do kawy? 
Straszna mgła za oknem. Wpuszczę trochę słońca :)

 

52 komentarze:

  1. Trzymam kciuki kochana, musisz wygrac:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie wygrywam :))) NIGDY
    Przywykłam już do tego. Ale mam przyjemność z samego uczestniczenia w takim konkursie. To świetna zabawa!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a my tu wszyscy?? toz to wygrana na loterii zycia!!!:D

      Usuń
  3. oj tam, nigdy ...
    bredzisz:)))

    Baw się i wygraj :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano nigdy!
      Ale.....tak sobie myślę. Może każdy kolejny dzień mego życia jest wygraną :)

      Ale bawić się będę, jak najbardziej :*

      Usuń
    2. Czlowiek wygrywa kiedy najmniej sie tego spodziewa:)
      A Ty juz wygralas:)

      Usuń
    3. No tak......wygrałam "spokój" :)
      powrót do normalności

      Usuń
  4. Świetny energetyczny utworek, a z kawą jak czekolada smakuje ( mniam!) uwielbiam takie rytmy!
    A z wygranymi to jest tak, że nic, nic i nagle w najmniej oczekiwanym momencie: TADAMMMMM!
    Przede wszystkim dobra zabawa a nagroda to tylko dodatek ;) no miły a jakże!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I takie sprawdzenie się, na ile znam Barcelonę
      a może czegoś przy okazji się dowiem :))

      Usuń
  5. Tak sobie myślę, że wygrana nie jest najistotniejsza...
    Własna satysfakcja i radość plasuje się znacznie wyżej :)))
    Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak!
      Nawet dzisiejsza "wygrana" dała mi radość :)
      Dzięki !

      Usuń
  6. To ode mnie trochę chorwackiego słońca z lekkim posmakiem Hiszpanii.
    Tango
    Rastajem se od zivota

    P.S.
    Też trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!! :)))
      Faktycznie...posmak Hiszpanii jest :)

      Właśnie się zablokowałam na jednym pytaniu
      "Podaj tytuł obrazu Picassa, po namalowaniu którego jego ojciec oddał mu wszystkie swoje pędzle i przybory malarskie, rezygnując tym samym z własnej twórczości i oddając hołd talentowi własnego syna."
      wiem że na obrazie były gołębie i że to był chyba 1894 rok ale nie mogę znaleźć tytułu obrazu :(

      Usuń
    2. Strona super wszystko jak na dłoni...tylko patrz
      cytuję wywiad z Picasso
      "AC: A czemu pański ojciec porzucił swoje ukochane zajęcie?
      PP: To była moja wina. Gdy miałem 13 lat często pomagałem ojcu przy pracy. Pewnego wieczoru pozwolił mi dokończyć obraz gołębi, które akurat rysował. Gdy wrócił i ujrzał to, co namalowałem – oddał mi paletę i pędzel i już nigdy nic nie namalował."
      13 lat to on miał w 1894 r a tam żadnych gołębi nie ma :(

      Usuń
    3. To jest tekst ze ściąga.pl, może być obarczony błędem.
      Zobacz jeszcze tu: http://edusens.blogspot.com/2013/06/pablo-picasso-i-goebie.html

      Usuń
    4. napisałam już do niej, czekam na odpowiedź
      kurcze nigdzie nie ma tytułu
      albo oni się rypnęli w pytaniu albo ja znaleźć nie umiem

      Usuń
  7. Gdy wrzucisz tę wypowiedź w Google, to tylko linkuje do tego wywiadu. Mam wrażenie, że ten wywiad to wymysł autorki wpisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może i tak
      no nic.....dalej będę szukać

      Usuń
    2. "Lola Picasso, sњur de l`artiste". 1894 year

      chyba że ktoś ma inne pomysły ;))

      Usuń
    3. Też bym to obstawiała ale licze na to że ktoś jeszcze potwierdzi :)

      Usuń
    4. "Lola Picasso, sњur de l`artiste" - tyle, że na tym obrazie nie widać gołębi :)

      Usuń
    5. Ale o tych gołębiach było tylko w tym fikcyjnym wywiadzie
      ratunku....osiwieję przez tego Picasso

      Usuń
    6. T wspominają o rysunku gołębia, ale tytułu nie ma. http://www.gelonchviladegut.com/en/wp-content/uploads/2011/01/PICASSO-QUOTATIONS1.pdf

      Usuń
    7. Wykonałeś kawał dobrej roboty!!!
      Strzelę im opisówkę podając wszystko co wiem na ten temat, zakończę oczywiście Lolą
      Jak to nie pomoże wskażę Damę z łasiczką :))))))))))))))))))))))))

      Usuń
    8. Odpowiedzi poszłyyyyy
      jak to mawiał Pawlak "co bedzie to bedzie" :))))

      http://www.youtube.com/watch?v=DnGXzjEQ67Y

      Usuń
    9. dobrze będzie, bo sąd sądem, a sprawiedliwość i tak po naszej stronie musi być :)))))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
  8. Julia powalasz mnie swoją wiedzą, z pewnością wygrasz, a muzyka bezcenna- niezwykle pozytywna, zajadam się nią ..
    Pozdrawiam
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie wiedza mnie przygniotła :)
      Utknęłam na Pablo Picasso :))

      Usuń
  9. Ja nigdy nie wygrywam, bo nigdy nie gram, ale też dzięki temu nigdy nie przegrałam ;-))

    U mnie boskie Słońce! Wystawiam twarz, a niech mi się piegi robią :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emma zostaw te piegi i słońce i powiedz mi co to za obraz Pablo Picasso tak poruszył jego ojca :)

      Usuń
  10. bardzo słoneczna i energetyczna muzyka, w sam raz na dzisiaj :))) nie mogę się doczekać rezultatu konkursu i trzymam kciuki, a w każdym razie przede wszystkim baw się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bawię się :)
      Na tyle skutecznie zajmuje mi to umysł że przestaję myśleć o kłopotach :)

      Usuń
  11. Pięknie! Wygrywaj, trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. http://en.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Ruiz_y_Blasco......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maminko :)
      Coś tam im wysłałam
      Zobaczymy co odpiszą. Ale to dopiero jutro.

      Usuń
  13. Mnie Barcelona też skradła duszę, ale chyba nie całą :). Baw się dobrze w konkursie i wygrywaj. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie chyba tez nie całą :) Ale na pewno znaczną jej część.
      Na werdykt w sprawie dnia drugiego mus poczekać do jutra :)

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Ale że co? Że konkurs? ;D

      Usuń
    2. Że taki konkurs i że jak burza i że muzyka i że barcelona i tak ogólnie? A co nie zgadzasz się? ;P

      Usuń
    3. No w sumie.....
      po dłuższym namyśle....
      zgadzam się :D

      Usuń
  15. Łiii, gratulacje ;) I powodzenia w dalszych etapach ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdybyś od początku wygrywała to nachapałabyś się nagród i przestała startować w nowych edycjach konkursu. ;)))
    Komisję by zwolnili, na bezrobocie by poszli ;P

    A tak za każdym razem Julka startuje i podbija poprzeczkę.

    Dlatego tym razem może się udać! :)

    Powodzenia,
    Ślepa Gienia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ....kup se trąbkę do trąbienia...jakoś tak to było :)

      Wiesz....ja mam samą radochę ze zgadywanek. Podium mnie onieśmiela.
      Ale dzięki :***

      Usuń
    2. Rozumiem radochę, ale i wiem, że odnajdziesz się i na podium. Tam gdzie Twoje miejsce. :) Przetrawię nawet jakoś, że przez chwilę spojrzysz na mnie z góry ;))))

      Usuń
    3. Podam Ci rękę :) postoimy razem :)))

      Usuń