środa, 27 listopada 2013

odejść tak bezpowrotnie...




"dobranoc trosko
dobranoc bólu
odchodzę
bez żalu
bez towarzystwa
tęsknoty i pragnienia
nie podam wam ręki
łez nie będzie
kartki z podróży
nie czekajcie
czy wrócę?
tak
niestety
gdzie jak nie do was"






To jedno z moich ulubionych zdjęć.... 
Jest na nim mój dobry znajomy i jego mały przyjaciel. Dwóch "twardzieli", dwóch chłopaków o ciepłych sercach. Ten z lewej po przejściach, ale już wyszedł na prostą. To, co przeszedł, nauczyło go twardo stąpać po ziemi i kiedy trzeba mnie na tę ziemię też sprowadzać. Właściwie każdego dnia sprawdza, czy przypadkiem nie fruwam za wysoko i czy nic mi nie grozi. Z pozoru szorstki, a tak naprawdę ciepły facet. Ten z prawej....robi dużo hałasu o nic, a tak naprawdę to bardzo wesoły gość, który uwielbia pieszczoty i czułości :)

Chciałam to zdjęcie ubrać w piękne słowa. Ubrałam w wiersz kogoś, kto też się o mnie troszczy....choć na odległość...

Mam chyba szczęście do ludzi......

56 komentarzy:

  1. pewnie, ze masz szczescie do ludzi:) :) ja tez.
    piekny wiersz.piekna fotografia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kaatje :)
      Ostatnio mam szczęście.....trafiłam tez na Ciebie :)))

      Usuń
    2. A ja na Ciebie....kto by przypuszczal, ze w dzikich lasach miedzy wilkami mieszka taka cudna krolewna:)

      Usuń
    3. hahahaha.....królewny w bajkach zawsze mieszkały w jakichś niedostępnych miejscach :)))
      Zamku na skale nie mam to choć te wilki dookoła :P

      Usuń
  2. Pierwsze moje skojarzenie ze zdjęciem i tytułem: "Umrzeć, tego się nie robi kotu"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech....smutne skojarzenie....
      Ale odejść bezpowrotnie od trosk, łez, bólu.....to byłoby coś :)

      Usuń
    2. Byłoby! ;) Niestety, tak całkiem to się chyba nie da...

      Usuń
    3. Ale próbować trzeba :))
      z całych sił!

      Usuń
  3. Super to zdjęcie, rozumiem że je tak wykadrowałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie zrobiła córka mego znajomego....zakochałam się w nim tak (w zdjęciu nie w znajomym) że poprosiłam go o zgodę na umieszczenie go na moim blogu :)
      Hmmmm...co prawda prawie nikt z mego realnego świata nie zna adresu mego bloga, bo postanowiłam tych dwóch światów nie mieszać. Ale opinię o zdjęciu przekażę :)))

      Usuń
  4. Julia, jeśli masz szczęście do ludzi to jesteś prawdziwą szczęściarą! ;)
    Zdjęcie bardzo mi się podoba, świetny kontrast nie mówiąc o perspektywie, bardzo mi się podoba!
    Wiersz smutny zwłaszcza koniec, bo przecież to zapowiedź powrotu do troski i bólu...
    Słońce dziś mam więc nastawienie pozytywne i Tobie pięknego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był czas że tego szczęścia nie miałam, dostawałam "raz" za "razem".
      Ufałam, a potem rozczarowywały mnie kolejne kłamstwa
      Ale wreszcie coś się odmieniło :)
      mam nadzieję że tamten zły czas już nie wróci
      Pięknego dnia Migafko, u mnie też świeci :)))

      Usuń
  5. Może to ludzie mają szczęście do Ciebie?

    Piękny wiersz :)
    dobrze jest czuć czyjąś troskę, nawet na odległość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) mam nadzieję że tak jest
      Zawsze twierdziłam że ludzie zjawiają się w moim życiu po coś, ale może i ja do ich życia wnoszę coś pozytywnego :)

      Słowa dotyczące wiesza już przekazałam autorowi....ucieszy się na pewno :)

      Usuń
  6. Wydaje mi się, że zdjęcie świetnie oddaje, iż w przyjaźni nie są warte słowa, język, rasa, a oddanie...
    To jesteśmy dwie z tym szczęściem do ludzi - Pozdrawiam serdecznie:)
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przyjaźni ważna jest pewność że obok, blisko, jest ktoś na kogo możesz liczyć. :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Ważne, że nie tracisz siebie i Twoi przyjaciele również, bo przecież kto nie lubi pieszczot?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem już nie tracę siebie......daję i wraca do mnie to co daję, albo jeszcze więcej.
      jest dobrze :)

      Usuń
  8. Świetna fotografia, Ja odbieram ją pełną optymizmu i nadziei.
    a wiersz świetny. Pozdrawiam ciepło Julio:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Słodko-winna :) miło mi gościć Cię u mnie :)
      Tak....ja tez tę fotografię odbieram pozytywnie. Oni idą równym krokiem w tym samym kierunku. Wiedzą dokąd i po co idą. Totoro uniesieniem ogona pokazuje światu swoją pewność siebie :)))
      Przekażę autorowi wiersza ciepłe słowa.....uśmiechnie się dziś po raz kolejny :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
    2. Ja dziś do Ciebie prosto autostradą od Dżej:)))

      Totoro:D superowe imię.
      A Autorowi wiersza należą się pochwały i szeeroki uśmiech:))

      Usuń
    3. Uśmiechnę się do niego Twoim uśmiechem :))
      A pewnie wieczorem i on sam zajrzy tu i przeczyta to wszystko.

      A od Dżej no to faktycznie....prosta droga do mnie :))))

      Usuń
  9. Fajni ci dwaj kumple ze zdjęcia. Ujęcie rewelacyjne i wpasowują się w nastrój wiersza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kumple fajni :)
      Przejrzałam prawie 400 wierszy (bo tyle jest na blogu) żeby znaleźć ten właściwy
      Cieszę się że mi się udało :)

      Usuń
  10. Nie wiem co napisać... Dla mnie to zdjęcie symbolizuje przyjaciela i psa, którzy odeszli. Pies na zawsze, przyjaciel? Raczej też. Choć nie wiem czy w ogóle mogę o nim tak mówić, bo okazało się, że liczyć to jakoś na niego nie mogłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedno zdjęcie a każdy widzi co innego.....
      Ty widzisz to, co jeszcze boli. co widać wciąż jest otwartą raną.
      We mnie chyba już się rany zabliźniły, skoro mam pozytywne skojarzenia z tym zdjęciem.
      I Twoje się zagoją......czego Ci z całego serca życzę

      Usuń
    2. Będzie dobrze :)
      zobaczysz!

      Usuń
  11. w Twoim dzisiejszym poście i tej cudnej fotce jest tyle miłości i przyjaźni...
    jak dla mnie to nie jest odchodzenie, to wspólna wędrówka. nie ma w tym samotności, wręcz przeciwnie i to jest piękne i rozczulające.
    czy ja już Ci kiedyś mówiłam, że fajni ludzie przyciągają fajnych ludzi :)))
    i taka jesteś :DDD dlatego nigdy nie będziesz sama :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ototo rozczulające....to czuję kiedy patrzę na to zdjęcie

      Jeśli fajni ludzie przyciągają fajnych ludzi, to wokół Ciebie musi się kłębić tłum :) Tyle ciepła i uśmiechu ile ty masz w sobie, starczyłoby żeby obdarować minimum dziesięciu :))))
      Jesteś kochana :*

      Usuń
  12. Jenyska, co za focia !!! dwóch wspaniałych i niezależnych....może i po przejściach, ale wolnych....maluch jaki hardy :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden i drugi wyglądają na hardych :))) a jak jest naprawdę.....ja wiem :)))

      Usuń
  13. Poczytałam tekst plus komentarze... nic dodać, nic ująć :)
    Dobrze, że Ich masz... tych Bliskich, którzy są i otaczają troską....

    Ten kadr niesamowicie mi się podoba. Kadr pt. Przyjaciół dwóch :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szepnę Ci na ucho.....żeby ten z lewej nie usłyszał, ale ten z prawej, ten wiesz....mały :) bardziej mi się podoba :D

      Usuń
    2. Mały jest cudny... nic a nic Ci się nie dziwię :D

      Usuń
  14. eeeeeeeeeee tam :) wystarczy kilka fajnych osób, po co od razu tłum :) poza tym jestem trochę tchórzem i to okropnie skrytym :)
    buziaki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każdy jest trochę tchórzem :)))

      Usuń
  15. przepiękne zdjęcia .. ma niepowtarzalny klimat .. i wiersz chwyta za serce

    wiele dobrych fal Julio ~~~~~~~~~~~~ :^))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Piotrze :)
      Dawno Cię tu nie było. Praca, praca, praca?

      Usuń
    2. albo Dziękczynienie :^)) ~~~~

      Usuń
    3. znalazłem .. 7 dni :^)) .. ale nadrabiam zaległości .. wiele dobrych fal ~~~~~ :^)

      Usuń
    4. Zapracowany jesteś ostatnio bardzo :)
      ale już niedługo odpoczniesz w Krakowie
      Zresetujesz się :)

      Usuń
    5. :^)) .. och jej po 'reset' to już mogę stracić pamięć przeszłości .. i za czym będe tęsknił .. raczej nie 'reset' :^))

      Usuń
    6. No tak.....bez tej swojej tęsknoty nie byłbyś już sobą :))))
      tak wiec tyko odpocznij i pamiętaj wszystko :)))
      Białystok też!

      Usuń
  16. Przyjaciele idą ciesząc się swoją obecnością a jednocześnie tak niezależni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzieś Ty była, jak Ciebie nie było :)
      O tak każdy z nich lubi chodzić swoimi ścieżkami.

      Usuń
    2. Na spotkaniu ze sobą....:);:):szukałam siebie , swoich korzenie...siebie w innych, siebie w sobie:):):)

      Usuń
    3. I co? Udało Ci się coś odnaleźć?

      Usuń
  17. Julcik - zdjecie SUPER, az szkoda, ze nie Twoje, ale koniecznie przekaz opinie, bo to wazne.
    A poza tym, to zgadzam sie z Emma - to ludzie maja szczescie jak Ciebie spotkaja na swojej drodze. Zaluje, ze az 20 lat czekalam na to by byc Twoim przyjacielem, ale teraz to juz Ci nie odpuszcze. wiesz, ze nie za czesto tu zagladam, ale wiem, ze wiesz, ze mysle o Tobie, i ze wiesz jakbys mnie potrzebowala to JESTEM tu...tak, tak obiecuje napisac wiecej...narazie - buzka od Misia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Misiu i Ty się odnalazłaś!!!
      A ja już w myślach psy na Tobie wieszałam....bo obiecałaś maila dłuższego i co? I balujesz gdzieś ciągle ;)
      Żartuję!!! Baw się i korzystaj z życia ile wlezie!!
      Tak.....wiem że myślisz, wiem że jesteś i pamiętasz i bardzo się z tego cieszę :)))
      buziaki :*****
      A opinię o zdjęciu oczywiście przekażę :)

      Usuń
  18. Chyba masz szczęście do ludzi i pięknie to potrafiłaś pokazać. Ludzie jednak mają szczęście też, znając Ciebie. Niech się to nigdy nie zmienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gigo :)))
      Oby było tak jak mówisz :)

      Usuń
  19. I niech to szczescie trwa!!!!
    Serdecznosci
    judyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech trwa!
      Pozdrawiam ciepło Judytko :)

      Usuń
  20. Niesamowite zdjęcie! Dwóch przyjaciół kroczących zawsze razem i mogących na siebie liczyć. Wiersz też, bardzo do mnie przemawia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) właśnie tak.
      I w tym małym taka pewność siebie bo ma tego dużego obok.

      Usuń