niedziela, 3 listopada 2013

Nietykalni

Przypomniałam sobie przedwczoraj ten film....bardzo go lubię :)) oglądałam go już któryś tam raz. Za każdym razem z uśmiechem. Tego typu filmy dają mi porządny zastrzyk pozytywnej energii i wiary w to, że ten świat może nie jest taki zły. 

Pewnie już go widzieliście, ale jakby ktoś nie pamiętał zacytuję streszczenie:
"Ta historia zdarzyła się naprawdę. Sparaliżowany na skutek wypadku milioner zatrudnia do pomocy i opieki młodego chłopaka z przedmieścia, który właśnie wyszedł z więzienia. Zderzenie dwóch skrajnie różnych światów daje początek szeregowi niewiarygodnych przygód i przyjaźni, która czyni ich... nietykalnymi. "

Film oparty na faktach, a więc tym bardziej budujący. 
Jak ważne jest to, kto znajduje się obok nas. Ten ktoś może sprawić, że unosimy się nad ziemią, albo ciągnąć w dół. Z radośnie ześwirowanym Drissem nawet kalectwo wydaje się bardziej znośne. Jego taneczny krok, tubalny głos, bogata mimika i gesty, chciał nie chciał wywołują uśmiech na twarzy. Potrafi rozbawić najbardziej spiętych sztywniaków. Z resztą co ja tu będę się rozpisywać....wystarczy spojrzeć na jego taniec :) a jeszcze lepiej obejrzeć cały film.
Uśmiechniętej niedzieli :)))

Ps. Znacie jakieś inne takie mega pozytywne filmy? Zrobiłabym sobie kolekcję jesienno-zimowych pocieszaczy :)


48 komentarzy:

  1. Nie zliczę ile razy widziałam ten film Julio.
    Po raz pierwszy dowiedziałam się o czym jest od Brata.
    Na początku z powodów osobistych, twardo trzymałam się tego, że nigdy go nie obejrzę.
    Jednak w końcu się przełamałam.
    A że to jest ulubiony film mojej Mamy, by zrobić Jej przyjemność, obejrzałam po raz kolejny.
    I przyznam, że po każdym kolejnym obejrzeniu film staje mi się bliższy i sprawia większy uśmiech na mojej buzi.
    Pewnie dlatego, że już odbieram go prawidłowo:)

    Pozdrawiam serdecznie:)
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem że miałaś w swoim życiu styczność z takim nieszczęściem....
      Wiem że ludzie niepełnosprawni nie potrzebują naszego biadolenia i nadmiernej troski, raczej normalnego traktowania i uśmiechu :)
      Tak jest im lżej.

      Pozdrawiam ciepło Kasiu :)

      Usuń
  2. Tego filmu z Dustinem Hofmanem nie widziałem, ale powyższa zachęta jest wystarczająca, by nadrobić zaległości:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.filmweb.pl/film/Nietykalni-2011-583390
      to ten film :)
      miłego odbioru życzę :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. I tego samego reżysera "Kroniki portowe"

      Usuń
    2. "Czekoladę" mam :)
      "Kroniki portowe" będę musiała zdobyć
      Dzięki Dark-u :)

      Usuń
  4. "Pamiętnik"...starszy człowiek, który przychodzi codziennie do domu opieki, by czytać samotnej kobiecie historię z pamiętnika....oglądałam wiele razy i za każdym razem jestem wzruszona tak samo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego filmu chyba nie widziałam.....a może po prostu nie kojarzę
      Dodaję do mojej "listy"
      Dziękuję :)

      Usuń
    2. Nieeeee

      nie oglądaj Pamiętnika :)))

      Cały film przeryczałam, a krótki nie jest ;)

      Usuń
    3. Ojej......to może w jakimś bardzo optymistycznym momencie życia obejrzę :)

      Usuń
  5. Uwielbiam ten film. Niesamowicie mnie poruszył. Poryczałam się oczywiście ;-p
    Okazuje się, że bez efektów specjalnych można zrobić coś fantastycznego.
    Długo nie mogłam ochłonąć i uwolnić się od tematu i niektórych scen...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre kino nie potrzebuje efektów specjalnych żeby się obronić.
      Nie chcę tu znów mówić o wyższości kina europejskiego nad amerykańskim....no ale tak jest :)

      Usuń
  6. Nietykalni to perełka, oglądałam go pierwszy raz na nocy francuskiej w kinie, dopiero co wchodził do kin, uwielbiam tego typu pozytywne wibracje.O ! Czekoladę te bardzo , bardzo... Turysta ,choć to niezupełnie to samo, ale też polecam o ile nie oglądałaś.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam Turystę, uwielbiam Johnnego Deppa :) jest niesamowity

      Usuń
    2. No to jeszcze Słońce i miłość - greckie kino, dla tych widoków i atmosfery to warto sięgnąć po romantyczne chwile ;)

      Usuń
    3. O tym filmie w ogóle nie słyszałam. Dopisuję do listy :)
      Dzięki :)

      Usuń
  7. "Scent of a Woman"- doskonały na długie jesienne wieczory, to nic, że na pewno widziałaś :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BINGO!
      Kocham ten film :)
      Może nawet dziś go obejrzę?
      Dzięki :)

      Usuń
  8. nie oglądała, ale skoro polecasz to obejrzę na pewno :) ja ostatnio zafiksowałam się na polskie filmy: "Układ zamknięty", "Sęp", "Różyczka" i "Róża", "Pokłosie" i amerykański serial "Mentalista". nie lubię wciągać się w długie seriale, ale ten jest super :) jak mi cos jeszcze wpadnie do głowy to dam znać. acha i jeszcze jeden "Kolekcjoner"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W seriale nie dam się wciągnąć :)))
      A "Kolekcjoner" to nie horror przypadkiem?

      Usuń
    2. Kolekcjoner kości to thriller, a Kolekcjoner to piękny film. o miłości i intrydze, polecam.

      Usuń
    3. Aaaaaaaaa jeśli tak to z rozkoszą :)
      dzięki :*

      Usuń
    4. Aczkolwiek "Róża" czy nawet "Różyczka"... to zdecydowanie nielekkie kino. Na pewno nie zrelaksują, wprost przeciwnie.
      Kino na pewno bardzo dobre, ale nie mega pozytywne.

      Usuń
  9. Polecam stare filmy z klasą. Np. Nóż w wodzie, albo Oczy Szeroko Zamknięte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! To dobre kino! Na pewno. Nóż w wodzie to świetny film.
      Ale wiesz....szukam takich filmów mega pozytywnych, po obejrzeniu których świat wydaje się piękniejszy :)
      Dzięki za polecenie tytułów.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. No to dzięki, mam już film na wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłych wrażeń :)))
      Film dobrze Ci zrobi :)

      Usuń
  11. ...znaczy się jak go jeszcze znajdę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam. Genialnie pozytywny film!!!! :))))
      Tego mi było trzeba.
      Dzięki Julka :*

      Usuń
    2. Czułam że dobrze Ci zrobi :)
      Strasznie się cieszę :):):):)

      Usuń
  12. Dla mnie, takie grzejące jesienne filmy, to "Dróżnik" i "Rok diabła" . I jeszcze dużo innych, ale zapomniałam ... :)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dróżnik" jest na mojej liście, "Roku diabła" nie znam....dopisuję
      Dziękuję Magdo :)
      jak Ci się jeszcze coś przypomni...szepnij :)

      Usuń
    2. Rok diabła też mi sie podobał :))
      a jeszcze Butelki zwrotne Zdenka Sveraka ... :))

      Usuń
    3. Dopisujemy Dżejku do listy :)
      :**

      Usuń
    4. Julka, to ja poproszę, gdzieś z boczku, taką listę filmów pozytywnie rozgrzewających jesienną zszarganą duszę.
      ...proszę, proszę...

      :* i z góry dziękuję za pozytywne rozpatrzenie mojej prośby :)

      Usuń
    5. No to mamy
      Nietykalnych, Czekoladę, Dróżnika, Turystę, Rok diabła, Butelki zwrotne, Kroniki portowe, Zapach kobiety, Słońce i miłość i Kolekcjonera :)
      no i do popłakania Pamiętnik :)
      no i może jeszcze Siedem dusz

      Usuń
    6. Julio, a oglądałaś " To skomplikowane" ? z Meryl Streep ( uwielbiam tą aktorkę) że tak wrócę do wątku...przypomniało mi się...o tym filmie właśnie
      a ! no i jeszcze " Dobry rok" z Russel Crowe

      Usuń
    7. To skomplikowane....świetna komedia :)) i ta scena kiedy Alec Baldwin kładzie się u niej na łóżeczku jak go Pan Bóg stworzył (przodem do otwartego laptopa) popłakałam się :)))
      Dobry rok....dopisuję do listy!!!!

      Usuń
  13. To może jeszcze: "Podaj dalej" (trochę smutny, ale budujący) oraz "Miłość Larsa" (nie należy dać się zwieść opisowi na Filmwebie! - to przepiękny film!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podaj dalej widziałam, bardzo pozytywny :)
      Miłość Larsa chyba nie..........dopisuję do listy
      Dzięki eNNka :)

      Usuń
  14. Aha, dodam jeszcze, że "Nietykalnych" widziałam póki co dwa razy. Zawsze poprawia mi się nastrój :))) Jak dla mnie HIT!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o pozytywny wpływ na człowieka, to chyba żaden inny go nie przebije :)

      Usuń
  15. Nie widziałam filmu, więc z przyjemnościa poszukam i obejrzę :) dziękuję za polecenie

    OdpowiedzUsuń
  16. ale nazbierało sie tytułów do nadrobienia:) na długie zimowe wieczory:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zima w Polsce długa. Spokojnie da się radę obejrzeć te parę tytułów. :)

      Usuń