wtorek, 20 sierpnia 2013

Trzy odsłony norweskiego lata

Miałam to szczęście, że Norwegia pokazała mi swoje wszystkie letnie oblicza. I to z niebem pełnym pękatych jak domowe pączki chmur, porozwieszanych nisko tuż nad samą ziemią


I to zachmurzone, zamglone, rozmyte, jakby trochę nierealne...


I to z krystalicznie czystym, wręcz nie pasującym zupełnie do mego wyobrażenia o Norwegii, niebem.




Które jej oblicze lubię najbardziej....sama nie wiem. Chyba każde :) W każdej odsłonie ta królowa północy wygląda pięknie, choć za każdym razem zupełnie inaczej. Nie lubię tylko jej zapłakanej twarzy, kiedy siąpi nieustannie i mam wrażenie, że nigdy już nie przestanie.Na szczęście dane mi było przeżyć tylko jeden taki dzień.

Po takim właśnie deszczowym poranku, kiedy to opisywałam Wam jak wygląda mój dom, szczęśliwie dla mnie po południu szloch norweskiego nieba ustał. Co prawda dookoła było szaro i istniało ryzyko, że znów zacznie padać, ale trudno z tego powodu cały czas siedzieć w chacie. Wyruszyłam w góry. Trasa oznakowana jako czerwona, wcale nie była jakąś szczególnie trudną trasą. Może początkowy odcinek, kiedy było dość stromo, mokro, ślisko i błotniście. Ale po godzinie wspięłam się na szczyt skąd rozciągał się przepiękny widok na wszystkie strony świata. A tam.....wystarczyło już tylko iść, wręcz spacerować, przysiadając tylko czasem na kamieniach. Chłonąć to piękno, zasilać swoje puste baterie nową życiodajną energią.
W oddali wysokie góry, z resztkami śniegu. Dookoła małe jeziorka utworzone w zagłębieniach skalnych....można byłoby tam zostać na dłużej i iść przed siebie, bo za każdym szczytem wyłaniał się nowy piękny widok. Tylko ten czas....nieubłagany strażnik....trzeba było przecież jeszcze za dnia wrócić...







25 komentarzy:

  1. Łoł! Aj! Jejku! Jacie! Aaaa! Jakie to piękne!!! Jak tam pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :****
      podoba mi się Twoja reakcja :))))
      Pomyśl, że to na żywo wygląda jeszcze piękniej!

      Usuń
  2. Wsrod tak pieknych pejzazy czlowiek czuje sie sie naprawde malutka czasteczka wszechswiata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :)
      I dlatego tam wszystkie "problemy" maleją :)

      Usuń
  3. Wow! jaki majestat...takiego nam świata potrzeba

    OdpowiedzUsuń
  4. Stanowczo- wyprowadźmy sie tam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A spakowałaś już walizeczkę, tak jak prosiłam?

      Usuń
  5. Nie tylko bateryjki mozna naladowac ale caly organizm oczyscic.Powietrze tam jest tak rzeskie ze na zdjeciach to widac:)
    PIEKNIE!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powietrze tak....takie czyste, że aż się przyzwyczajać trzeba do jego "zapachu" :)

      Usuń
  6. A ja wyglądam przez okno i widzę parking samochodowy, ruchliwą ulicę, kloszarda grzebiącego w śmietniku, dzieci znudzone wakacjami w mieście...i rozładowują mi się baterie, właściwie jadę na rezerwie. No taki dzień, cholerny dzień...nawet żart mi się zapętlił razem z kurzem który wiruje jak miniaturowa trąba powietrzna przez podwórko.

    No ale jest Twoja Norwegia i patrzę przez to swoje małe okno w laptopie i chce mi się żyć, tak pięknie.
    Chcę się jeszcze zaciągnąć czystym powietrzem ...i zaciągam się dymem z papierosa. No ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzuć to palenie!!!!
      Ja na razie za okno nie patrzę, bo i nie mam specjalnie na co. Ale pojechałam sobie dziś na objazd okolicy, popatrzeć na lasy i pola i trochę mi lepiej....bo tęsknię jak cholera za tamtymi widokami.

      Usuń
  7. Miałam to szczęście i widziałam cudowne widoki w Norwegii na własne oczy. To cudowny krajobrazowo kraj. Twoje zdjęcia to oddają w pełni. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      A ja mam wrażenie na zdjęciach czegoś brak....może dźwięku dzwonków, beczenia owiec, chłodnego i rześkiego powietrza....tam jest jeszcze piękniej
      Nawet słońce świeci inaczej.

      Usuń
    2. A może szumu cudownych wodospadów brak :).*** Jakoś ogarniam moich obserwatorów i zawsze składam wizyty u tych, którzy mnie odwiedzają ...

      Usuń
    3. O tak to faktycznie można ogarnąć :) Bo jakby się chciało odwiedzić wszystkie 700 blogów....to kiedy żyć i swój blog pisać ;)))
      Tak....tego szumu też brak :)

      Usuń
    4. Ja nie tylko komentuję u tych, którzy mnie odwiedzają, ale u innych również. Zdziwisz się, bo wielu nie odpowiada na moje komentarze i to zniechęca do zaglądania do nich :(

      Usuń
    5. No tak....brak reakcji to jak niedokończona rozmowa....
      Trochę dziwnie, bo jeśli ktoś mi poświęca swoją uwagę i czas wypadałoby odpowiedzieć

      Usuń
    6. Też tak uważam :)))

      Usuń
  8. powtórzę się, przepięknie tam. taka autentyczna przyroda i powietrze krystaliczne, aż czuć je na tych zdjęciach. zawsze marzyłam o Irlandii, chyba zamienię ją na Norwegię :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o Irlandii nadal marzę :)
      Jedno nie wyklucza drugiego :))

      Usuń
  9. bardzo piękne niebo i zdjęcia .. pamiętam to powietrze z moich norweskich dni lata temu .. ja tam mocno pracowałem więc się nieźle nawdychałem a dni deszczowych jest dużo więcej niż połowa a wietrznych może 80% :^)) ..ale potem byłe też te fantastyczne bezchmurne
    a w krajobrazach polodowcowych bardzo często bywa, że pierwsze półgodzinki to najbardziej strome podejścia

    zdjęcie #3 jest fantastyczne .. troszkę przypomniało mi jeden (był jeden taki) bezwietrzny poranek w Patagonii

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/-AVYefCxGfOfidZoz7wh6tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    słoneczne pozdrowienia :^))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)))
      Faktycznie zdjęcia trochę podobne :) Tylko niebo inne pełne chmurzastych baranków. Też ślicznie :)

      Wietrznych dni nie doświadczyłam, deszczowych niewiele. I powiem Ci że kiedy pierwszy raz zobaczyłam błękitne niebo....coś mi w tym nie pasowało :) Poczułam się bardziej jak w Austrii

      Pozdrawiam ciepło :)
      a nawet gorąco ;)

      Usuń
  10. Przepiękne krajobrazy, rozmarzyłam się bardzo :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze jest się czasem rozmarzyć :)
      pozdrawiam Iw :)

      Usuń