poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Norweskie fiordy

Co prawda fiordy mi z ręki nie jadły, ale ja im na pewno tak. Kupiły mnie od razu. Nawet widziane z drogi, z daleka robią ogromne wrażenie. Kiedy oglądałam je z perspektywy lądowej, wydawało mi się że nic piękniejszego nie zobaczę.....myliłam się.

Wybrałam się na wycieczkę promem po najpiękniejszym norweskim fiordzie Nærøyfjord. Znalazłam się wewnątrz tego cudu natury, przepływając tak blisko skał, że mogłam je niemalże dotknąćW najwęższym miejscu Nærøyfjord ma tylko 250 metrów szerokości. Tym większe wrażenie robią ogromne góry, które go otaczają. Ośnieżone szczyty o wysokości do 1800 m n.p.m kontrastują z małymi gospodarstwami, przylegającymi do boków stromych gór, które zanurzają się w fiordzie. Widok niezapomniany. I wcale się nie dziwię że był tematem obrazów wielu norweskich malarzy. 
Tak fiordy widział i malował Adelsteen Normann



a tak widziałam i zapamiętałam je ja










28 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. A i tak zdjęcia nie oddają tego ogromu wyniosłych skał i tego co się czuje będąc tam między nimi :)

      Usuń
  2. Takich widoków nie sposób zapomnieć, są przepiękne. Też płynęłam promem po tym fiordzie i nie mogłam się napatrzeć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) choć wiatr gwiździł niemiłosiernie stałam na zewnątrz, bo tylko tam czar fiordów można poczuć.

      Usuń
  3. Coś wspaniałego!
    I zawsze to durne, wkurzające pytanie w głowie - czy mogłabym tam mieszkać?
    Jak patrzę na kraje skandynawskie, na Irlandię. Szkocję itp.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet sobie na nie odpowiedziałam :)
      Nie mogłabym....pięknie tam pojechać i zachwycić się
      pomieszkać chwilę, nawet ciut dłużej
      ale nie na zawsze
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Mogę tylko w milczeniu potaknąć, bo co tu mówić kiedy wszystko widać :)

      Usuń
  5. rany, są niesamowite !!! a człowiek taki malutki i przemija, a one nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Człowiek bardzo malutki, a czasem czuje się taki ważny....
      tylko tak jak mówisz....one trwają już wieki....a my :) malutkie mróweczki w mrowisku o nazwie ziemia :)

      Usuń
  6. Myślę,że w takich miejscach właśnie można poczuć jakim marnym okruchem jesteśmy i na jak cudnym świecie dane żyć :), a my nie zawsze to widzimy i doceniamy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego właśnie ta podróż tak mnie odmieniła :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Oooooooo tak :)
      A czujesz to rześkie powietrze?

      Usuń
    2. Na pewno była zimna, w takich wąskich kanionach temperatura potrafi spaść o kilka stopni.

      Usuń
  8. Normann malował je z brzegu, Twoje wspaniałe zdjęcia zaś powstały z perspektywy wody, faktycznie przecudne zakątki, bardzo inspirujące, sama bym pojechała i obfotografowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)))
      Ujmij w takim razie Norwegię w swoich planach wakacyjnych, bo naprawdę warto tam pojechać Ja wrócę kiedyś na pewno.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. przepiękne miejsce i Twoje zdjecia Julio! National Geographic uważa, że jedno z najpiękniejszych miejsc na świecie i widać dlaczego .. czy podobnie jak w Geirangerfiord można wypożyczyć kajak i popłnąć w zupełnej ciszy? .. słoneczne pozdrowienia i podziękowania za tak wiele piękna na Twych zdjęciach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć. Mijały nas większe i mniejsze statki, ale kajaków ani małych łódek nie widziałam.
      Dziękuję za miłe słowa Piotrze :))))
      Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
    2. http://www.visitnorway.com/us/Where-to-go/Fjord-Norway/The-Geirangerfjord/What-to-do-in-the-Geirangerfjord-area-and-Trollstigen/Attractions-in-the-areas-of-the-Geirangerfjord-and-Trollstigen/The-Geirangerfjord/

      słoneczne pozdrowienia!

      Usuń
    3. No i widzisz....mam po co tam wracać :))
      Wieczorne pozdrowienia Piotrze :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. robią ogromne wrażenie! Chyba nieporównywalne z niczym innym co do tej pory widziałam.

      Usuń