wtorek, 9 kwietnia 2013

Tęsknię za ludźmi których kocham

Spotykamy na swej drodze ludzi, którzy z różnych powodów zapadają nam głęboko w pamięć. Nawet, jeśli kontakt z nimi już dawno został zerwany…. myśl o nich ciągle wraca.

Miałam kiedyś w pracy przyjaciółkę. Cudowna kobieta. Kilkanaście lat różnicy miedzy nami nie stanowiło żadnego problemu. Wyglądała jak kwintesencja kobiecości, jak Marylin Monroe. Ten sam kolor włosów, podobna figura.  Zawsze radosna, roześmiana, zawsze znajdowała czas na chwilę rozmowy. Powierniczka moich tajemnic i nauczycielka życia. Ostrzegała przed wszelkimi pułapkami, jakie mogą kiedykolwiek na mnie czyhać.
Pamiętam jej czerwoną rozkloszowaną sukienkę i zapach perfum, który unosił się za nią w powietrzu…..Paloma Picasso. Bardzo je lubię i odkąd ją poznałam zawsze mam w domu flakonik tych perfum. Używam je tylko na specjalne okazje. Jakbym się bała, że nadużywając ich roztrwonię wspomnienie po mojej przyjaciółce.
Nell zginęła w wypadku samochodowym dziesięć lat temu.....brakuje mi jej.
Czasem myślę, że może tak było dla niej lepiej, bo mimo milionów uśmiechów, jakie miała dla wszystkich, wcale nie miała lekkiego życia. A może myślę tak, bo tak jest mi łatwiej pogodzić się z tym, co się stało.
Nie mam po niej żadnej pamiątki, odeszła nagle…..zostały mi jedynie w pamięci jej uśmiechy, słowa, gesty….i zapach jej perfum. Kiedy idę na jej grób, za każdym razem nie umiem powstrzymać łez. Choć to już tyle lat. Nell już na zawsze pozostanie w mojej pamięci

Tęsknię za ludźmi, którzy pojawili się w moim życiu, byli dla mnie bardzo ważni, a potem nagle odeszli. Odeszli z różnych przyczyn, czasem od nich niezależnych, tak jak Nell. 
A czasem dlatego że tak chcieli, po prostu.....



17 komentarzy:

  1. Nawet nie wiesz jak Cię rozumiem

    A może wiesz ?? :*

    Przypomniała mi się piosenka J. Kaczmarskiego:

    Ci wszyscy ludzie, którzy poszli precz
    Z naszego życia,
    Z naszego życia,
    To także nasza rzecz, nie tylko ich to rzecz,
    To stawka winy nie do przebicia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że mnie rozumiesz
      tak jak ja rozumiem Ciebie :*

      Usuń
  2. Tylko jeden wiersz cisnie mi sie na usta...wiersz Ks. Twardowskiego:
    "Spieszmy sie kochac ludzi, tak szybko odchodza
    i Ci co odchodza, nie zawsze powroca...."
    Ja, staram sie skupiac na terazniejszosci, co nie znaczy, ze zapominam o przeszlosci, ale nie tesknie do niej i ludzi, ktorzy w niej zostali. Mieszkalam w zbyt wielu miejscach, krajach, kontynentach, poznalam wielu wspanialcyh ludzi, nie moge tesknic za nimi wszystkimi - leb by mi urwalo...swoja uwage staram sie kierowac na dzien dzisiejszy, i kochac tych, ktorzy sa ze mna teraz....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że nie można tęsknić za wszystkimi....ale za tymi którzy byli ważni....tak

      Usuń
  3. Chciałbym, by wszyscy ludzie, których kochałaś wrócili do Ciebie i znów byli źródłem szczęścia. Jesteś tego warta - jak mówią reklamy batoników ;)

    Ściskam i tęsknię :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję...
      ciesze się że pojawiłeś się w moim życiu
      ja to mam szczęście :*

      Usuń
  4. Czasem wspominam,ale czy tesknie?,chyba nie.Podobnie jak Niedzwiedzica,staram sie zyc,byc-tu i teraz,nie ogladam sie za siebie.
    Tobie zycze szczescia,i zeby wspomnienia nie bolaly,bo te nie sa przyjemne,nawet gdy sie za nimi teskni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie sie zgadzam z druga czescia wypowiedzi Magi!!!!!

      Usuń
    2. Mówiłam dziewczyny, że jesteście podobne :))))
      Kocham Was obie!! Macie w sobie siłę jakiej mi brakuje.
      A wspomnienia bolą już coraz mniej....już prawie wcale

      Usuń
    3. I tak trzymaj,pamietaj ,zycie jest tylko jedno i nie mozna roztrwonic go tylko na smutek.
      My Ciebie tez kochamy,tutaj wypowiedzialam sie za Niedzwiedzice,ale ona napewno Cie kocha:)

      Usuń
    4. Pamiętam Maga :) każde Twoje słowo pamiętam
      To moje koła ratunkowe. Kiedy czuje, że mnie wciaga pod wodę, przypominam je sobie i się ich chwytam :*

      Usuń
    5. Czasami tak mysle, ze jak Maga bedzie Ci pisala komentarze, to niech po prostu odrazu podpisuje za mnie. Rozumiemy sie jak "lyse konie"...dziekuje Magu - tak kocham tego zwariowanego, glupiego, romantycznego Rudzielca, bo potrzebne sa takie kobiety jak Ona (ale dzieki Bogu, ze sa tez takie jak my - twardo stojace nogami na ziemi...) buzka dla Obu!

      Usuń
    6. Nie róbcie mi tego :)
      ja chcę z wami dwiema rozmawiać :))
      Dobrze że jesteście :** co ja bym bez Was zrobiła :)

      Usuń
  5. Bo kocha się ot tak po prostu, a nie za coś. Taka jest prawdziwa miłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Krzysztofie.
      Widzę, że należysz do nielicznej grupy mężczyzn, którzy rozumieją czym jest miłość.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Abi :)
      I dziekuję że mnie odwiedzasz....to miłe....naprawdę :)

      Usuń