poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Konie ruszyły

I to z kopyta ruszyły!!!!!!
Pytanie pierwsze - ludzie którzy zamieszkiwali Kubę od wieków
a skąd ja mam kurna wiedzieć albo GUANAHATABEY, albo TAINOWIE, to zalezy na które wieki mam patrzeć.
Pytanie drugie - owoce z Kuby....pikuś, wystarczy tylko przetłumaczyć te wszystkie banany i pomarańcze
Pytanie trzecie - opisać Chichen Itza, co to jest, co tam jest, co można tam zrobić, zobaczyć...trochę dużo pisania, no ale niech tam załóżmy że się pomęczę i opiszę
Pytanie czwarte - język najczęściej używany przez rdzennych mieszkańców Meksyku.
Meksyk to kraj 364 języków!!!!! I ja mam wybrać który to?
I wreszcie pytanie piąte - Piramidy Tikal i ich funkcje


Ja nie wiem
ja sama nie wiem
czy nie wolę na tej łące się położyć i posłuchać szumu strumienia, zamiast ganiać po Meksyku i szukać czegoś czego może nigdy nie znajdę....
O tu może, na tym zboczu pełnym mleczaków, się położę....i posłucham, co świerszcze mają mi do powiedzenia :)


14 komentarzy:

  1. Obiecałem pomoc więc jestem - kładę się obok i wygniatamy trawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D o i tak jest znacznie przyjemniej
      a w Meksyku.....chyba za gorąco co?
      niech tam sobie inni ganiają :)

      Usuń
  2. kurna :P

    to ja idę szukac odpowiedzi na te pytania :)
    Leniuchy !! :P

    OdpowiedzUsuń
  3. pytanie czwarte mi się spodobało-proszę ile odpowiedzi: nahuatl, mayab, tolteca, tzotzil i tzetzal

    Wybierz sobie :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze - obstawiam Guanahatabey albo Sibonejów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pytanie o owoce jest smakowite, bo tam jest mnóstwo owoców, a także owoce morza :D

    OdpowiedzUsuń
  6. 1. stawiam na GUANAHATABEY, bo TAINOWIE i Cibonery to imigranci.
    2. Powinno byc pytanie bardziej sprecyzowane - a narazie to srtawiam na pomarancze i grapefruty
    3. Chichen Itza - piekne i magiczne miejsce, bylam tam, nawet wspinalam sie na glowna piramide (wtedy jeszcze mozna bylo) - rzeczywiscie temat-rzeka!!!
    4. Stawiam na Náhuatl (1,376,026 Mexicans speak twenty-eight Náhuatl languages and live in every state of Mexico. Náhuatl speakers make up 22.89% of all indigenous speakers in the country) procentowo wiec najwiecej..
    5. Tutaj to musisz sobie poczytac i napisac male wypracowanie...
    Zycze cierpliwosci i pomyslnosci...

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzecie to banał :)

    piąte w telegraficznym skrócie- piramidy Majów w Tikal w Gwatemali pełniły funkcję składania modłów, składania ofiar i obserwatorium astronomicznego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Piramida I (Swiatynia Wielkiego Jaguara) pelnila tez role nagrobka.

      Usuń
  8. O i poleżałam sobie :P
    ja tu już rozleniwiona słucham tego świerszcza, co mi do ucha cyka.....a tu nagle przybiegły dziewczyny :))))
    No z taką ekipą to ja nie zginę....spróbuję wieczorem to ogarnąć i napisać odpowiedzi. Może tequilla mi pomoże? Chociaż ostatnio po tequilli śnił mi sie ten słoń, co to wiaderko pod ścianę stawiał i reprymendy mi udzielał :)
    dzieki :* :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Kompletnie się nie znam na Meksyku, ale obstawiałabym leżenie na łące! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co też czynię :)
      Wyleguję się w tych pięknych okolicznościach przyrody.
      Ale z drugiej strony trochę mi głupio. Dziewczyny odwaliły kawał roboty. Chyba dokończę to i wyśle
      Co bedzie to będzie
      Przejdę dalej będzie fajnie :)
      Nie przejdę, to wrócę na łąkę :)
      Jak masz ochotę kładź się miejsca tu jak widzisz ogrom :)

      Usuń
  10. To kubańskie kaczeńce na tej łączce?:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysztof nie mąć!!! :)))
      miałeś pomagać ;)
      Na Kubie nie ma ani kaczeńców ani mleczaków :P

      Usuń