poniedziałek, 15 kwietnia 2013

En busca de El Dorado

Ruszyły dni hiszpańskie, w mojej szkole (językowej) i w moim mieście.
Dni hiszpańskie to czas z hiszpańskim kinem, muzyką, kulturą, kuchnią, koncertami i fiestą.
Ale to także czas konkursu :)
Znów sie zapisałam!!! A co!!
W zeszłym roku doszłam do finału, na koniec było losowanie....no i niestety, nie ja byłam tą, która wygrała. Chociaż jak dla mnie samo dojście do tego miejsca było już wygraną :)
Zaledwie po roku nauki dojść do finału "łeb w łeb" z tymi co sie ucza pięć tat!!!
Może i na tarczy ale i trochę z tarczą wyszłam z tej imprezy :))
W tym roku tytuł konkursu brzmi "En busca de El Dorado" czyli będę musiała odnaleźć El Dorado miejsce owiane tajemnicą i budzące ciekawość wielu badaczy z całego świata. Legenda głosi, że była to kraina całkowicie zbudowana ze złota, pełna niewyobrażalnego bogactwa. Znajdowała się w bezkresnych i malowniczych rejonach Ameryki. Zauroczeni legendą badacze wyruszyli na poszukiwania, niestety bez skutku......a ja mam znaleźć???? No ale cóż.....
Muszę zebrać 29 sylab, z których powinnam ułożyć finalną sentencję w języku hiszpańskim. Pytania i wskazówki będą publikowane każdego dnia od 15 do 20 kwietnia. Będzie się to odbywało po hiszpańsku na stronie szkoły. Osiem wskazówek będzie umieszczonych w różnych lokalizacjach na mieście, a ostatnią udostępnią mi w finałową sobotę. To tak w skrócie :) Na każde 5 sylab dostanę 5 wskazówek i mam dobę na podanie rozwiazania.
W zeszłym roku trochę ktoś mi pomagał (nie Hiszpan żeby nie było!!), czasem trzeba było coś odnaleźć w ksiażkach do których nie miałam dostępu, w wierszach poszukać odpowiedzi. W tym roku pomagać mi już nie będzie.....to wiem, ale liczę na Was :) na wasze wsparcie. Jak sobie z czymś nie będę radzić to Was poproszę o pomoc.
To jak
Pomożecie?
Jako zachęta mega energetyczna piosenka o pięknej Malagueñe
Aaaa i jeszcze....nie chodzi mi o zwycięstwo, tylko o fajną zabawę :)

14 komentarzy:

  1. Piękna i energetyczna muzyczna zachęta. Jedyne, co mogę to trzymać kciuki i czynię to z przyjemnością:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Nigdy nie wiadomo kto i w czym może dopomóc....kto wie, może nie skończy się tylko na trzymaniu kciuków :)

      Usuń
  2. Julio mój adres znasz i jeśli tylko będę mógł pomóc zrobię to z radością. Te wszystkie sylaby brzmią niezwykle groźnie. Nie wiem jak Ty to ogarniasz.
    Jak dotrzeć do Eldorado?
    Najpierw odnajdź senną dolinę w której trawa rośnie na tyle wysoko, by człowiek leżący na ziemi dostrzegał tylko chmury. W dolinie płynie rzeka, właściwie struga ukryta w cieniu olch. To jedna z tych strug pozwalających w letnie upały brodzić po kolana w chłodzie. Nikt jeszcze nie szedł do jej źródeł- to dobrze. Obudzę cię o czwartej rano, jest to idealna pora na rozpoczęcie wędrówki w poszukiwaniu El Dorado.

    pozdrawiam pięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy tam już dotrę, położę się w trawie, nad rzeką....nie muszę już szukać El Dorado....niczego nie muszę już szukać
      Już chciałabym tam być :) ten obrazek jaki mi tu namalowałeś kusi niezmiernie

      Usuń
  3. mimo nieznajomości języka
    zgłaszam się na ochotnika
    29 sylab wytropimy
    i Julkę zwycięzcą ogłosimy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znów masz fazę? ;))
      na limeryki?
      ciesze się i zapraszam do drużyny :*
      do tomiku wierszy jeszcze wrócimy :)))

      Usuń
    2. Dobrze, że nie w M-fazie
      podobnie się czyta :P

      Usuń
    3. a nie M-faza to przeszłość, a przeszłość już była :)

      żyjmy teraźniejszością :D

      Usuń
    4. Yes!!! :))
      Jesteśmy w domu...pokątnym, ale w domu :*

      Usuń
  4. Pomimo ostrego języka Joanny
    Nie został dzisiaj nikt ranny
    A skoro ostrza unika
    Zaprośmy ją do tomika
    By uczcić wielkość tej panny

    pokątne buziaki Joasiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale że nie Dżej ??

    az mi się wena twórcza zszokowała :P:P

    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Dżej rymował mi się tylko klej :P

      Usuń
    2. To nie byłby dobry rym :)
      ranny jest bardziej.......dramatyczne ;)

      Usuń